Hittade öl där hemma som gått i oktober -09, går det att dricka eller är det farligt ? Om det skulle smaka lite sämre bryr jag mig inte om, mer om det är så att det blir någon farligt process i gammal öl.
Ölen har stått mörkt och svalt med (är på burk)
Senast redigerad av papa_smurf 2011-03-12 kl. 19:32.
Ingen fara, så länge det skummar ska det tydligen vara ok enl. en granne som är ganska insatt. Det enda som kan hända är att man kan bli lite risig i magen dagen efter. Mer än vanlig alltså.
Det går riktigt bra att dricka, jag hittade en öl med sista förbrukningsdatum Juli 2006 ifjol och den slank snabbt ner, den var dock lite kolsyrefattig...
Jo, jag var ju tvungen att prova själv (en klunk kan ju inte skada ) hällde upp i glas, den skummade,färg och liknande såg ut som en "ny" öl, smaka inte som en ny brukar men var ändå en helt okej smak.
Kan ju säga att jag hellre dricker en gammal Spendrups än en ny Faxe om det inte är någon fara
Senast redigerad av papa_smurf 2011-03-12 kl. 19:26.
Lånar tråden en smula och frågar hur det då ligger till med öppnad öl som stått i kylen? Varit öppen i någon vecka, dock inte gått ut. Smakar fan mer alkohol än vad som står angivet på burken.
Lånar tråden en smula och frågar hur det då ligger till med öppnad öl som stått i kylen? Varit öppen i någon vecka, dock inte gått ut. Smakar fan mer alkohol än vad som står angivet på burken.
Lär inte vara god men heller inte farlig att dricka. En normal människa häller ut, en halvalkis dricker. Your choice!