Citat:
Ursprungligen postat av
stenbumling
Lånar tråden en smula och frågar hur det då ligger till med öppnad öl som stått i kylen? Varit öppen i någon vecka, dock inte gått ut. Smakar fan mer alkohol än vad som står angivet på burken.
Jag drack en öppnad öl, dock ej utgången, tidigare ikväll. Den hade stått i kylen oförsluten i 4 dar. Den smakade inte jättegott men var väldigt ölsugen så började dricka. Efter några klunkar kände jag att smaken var så dålig att det inte bar värt att dricka den. Nu vaknade jag 4 timmar senare, efter 3 sippar alkohol i form av ölen i kroppen, och mådde skit. Funderade på vad jag ätit och det var inga konstigheter, vällagad ofarlig mat för många många timmar sen. Hur som, 10 min senare var jag så dålig att jag var tvungen att spy. 3 ggr. Nu känner jag mig helt bra dock, om än lite klassiskt spymatt.. Jag beskyller nog ölen för det, känns som enda rimliga förklaringen. Frisk för övrigt. Det var det senaste jag konsumerade.
Sammanfattningsvis:
det kan nog vara farligt att dricka gammal, öppnad öl i den bemärkelsen att du måste spy. Varmt välkomna att dissikera min teori, anser dock att ölen måste varit orsaken