2013-08-18, 19:44
Medlem
rochsteins avatar
Hur länge håller hemmagjord öl? Den skummar inte men gjorde inte det förut heller. Tvivelaktig brun färg.
Vad tror ni? K'änner man om den e d¨ålig och kan det vara farligt?
Citera
2013-08-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Hur länge håller hemmagjord öl? Den skummar inte men gjorde inte det förut heller. Tvivelaktig brun färg.
Vad tror ni? K'änner man om den e d¨ålig och kan det vara farligt?

Beror på vad det är för öl men du blir inte sjuk, det värsta som kan hända är det den smakar illa.
Citera
2013-08-20, 11:38
Medlem
Robbadobbs avatar
Varför blir man inte dålig/sjuk av gammal öl?
Citera
2013-08-20, 11:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Gammal öl är inge god, så den vill du inte dricka ändå. Har druckt någon av misstag någon gång, men man får hälla ut skiten i vasken. Jag tror dock inte att det är speciellt farligt.
Citera
2013-08-20, 11:50
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Lär inte vara god men heller inte farlig att dricka. En normal människa häller ut, en halvalkis dricker. Your choice!

Å andra sidan skulle en alkis aldrig kunna ha en oöppnad öl så länge i kylen att den hinner bli gammal.
Citera
2013-08-20, 14:39
Medlem
mrdannenergidrinks avatar
Det ska gå fint att dricka!
Citera
2013-08-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Varför blir man inte dålig/sjuk av gammal öl?

Låg pH, låg syrenivå, alkohol och iso-alfasyra från humlen gör att bakterier som trivs i människor inte trivs i öl.
Citera
2014-02-19, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenbumling
Lånar tråden en smula och frågar hur det då ligger till med öppnad öl som stått i kylen? Varit öppen i någon vecka, dock inte gått ut. Smakar fan mer alkohol än vad som står angivet på burken.

Jag drack en öppnad öl, dock ej utgången, tidigare ikväll. Den hade stått i kylen oförsluten i 4 dar. Den smakade inte jättegott men var väldigt ölsugen så började dricka. Efter några klunkar kände jag att smaken var så dålig att det inte bar värt att dricka den. Nu vaknade jag 4 timmar senare, efter 3 sippar alkohol i form av ölen i kroppen, och mådde skit. Funderade på vad jag ätit och det var inga konstigheter, vällagad ofarlig mat för många många timmar sen. Hur som, 10 min senare var jag så dålig att jag var tvungen att spy. 3 ggr. Nu känner jag mig helt bra dock, om än lite klassiskt spymatt.. Jag beskyller nog ölen för det, känns som enda rimliga förklaringen. Frisk för övrigt. Det var det senaste jag konsumerade.

Sammanfattningsvis: det kan nog vara farligt att dricka gammal, öppnad öl i den bemärkelsen att du måste spy. Varmt välkomna att dissikera min teori, anser dock att ölen måste varit orsaken
Citera
2014-05-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mik3l
Jag drack en öppnad öl, dock ej utgången, tidigare ikväll. Den hade stått i kylen oförsluten i 4 dar. Den smakade inte jättegott men var väldigt ölsugen så började dricka. Efter några klunkar kände jag att smaken var så dålig att det inte bar värt att dricka den. Nu vaknade jag 4 timmar senare, efter 3 sippar alkohol i form av ölen i kroppen, och mådde skit. Funderade på vad jag ätit och det var inga konstigheter, vällagad ofarlig mat för många många timmar sen. Hur som, 10 min senare var jag så dålig att jag var tvungen att spy. 3 ggr. Nu känner jag mig helt bra dock, om än lite klassiskt spymatt.. Jag beskyller nog ölen för det, känns som enda rimliga förklaringen. Frisk för övrigt. Det var det senaste jag konsumerade.

Sammanfattningsvis: det kan nog vara farligt att dricka gammal, öppnad öl i den bemärkelsen att du måste spy. Varmt välkomna att dissikera min teori, anser dock att ölen måste varit orsaken
Konstigt, haft öl i kylen en vecka och inte fan smakade den sämre- bara iskall.

Har 20 burkar 5,2 % som gick ut i augusti.. blir att klunka på bästa första tillfälle!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in