2011-03-12, 15:58
Medlem
jokkermans avatar
Tja alla på Flashback. jag behöver hjälp. jag ska köpa nytt ram minne till datorn och jag vet inte vilket jag ska ha riktigt.

killen som jag ska köpa dom av sa såhär "Minnena jag har är 3 st 1 GB DDR2 PC6400 (eller PC5300).
Kolla om ditt moderkort klarar av sådana minnen." så frågan är... ska jag ha PC6400 eller PC5300? hur tar man reda på det?

mitt andra problem är mitt grafikkort. den gör lite som den vill och den lägger av ibland och sen startar den om så att hela skärmen blir svart i typ 5 sekunder. händer ganska ofta och det är drygt. jag vill köpa nytt grafikkort men det sitter tydligen inbyggt i moderkortet. hur fan gör man då??

tacksam för svar // jokkerman
Citera
2011-03-12, 16:03
Bannlyst
Med tanke på du har ett internt grafikkort (de sitter på moderkortet) så kan du inte göra så värst mycket mer än konstatera att de e dåligt.. köpa ett extra och sätta i datorn kanske kan vara en ide?..

Med svar på dina minnes frågor så kan de vara en ide att ta ut de ramminnet du har i just nu och kolla vad som står på de sen köra på lika dana som du redan har.. Vet inte om de spelar någon roll om man har 1 som e pc6400 och 1 som e pc5300 men jag tycker det känns bäst med att ha identiska minnen..
Citera
2011-03-12, 16:05
Medlem
jokkermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkigt
Med tanke på du har ett internt grafikkort (de sitter på moderkortet) så kan du inte göra så värst mycket mer än konstatera att de e dåligt.. köpa ett extra och sätta i datorn kanske kan vara en ide?..

Med svar på dina minnes frågor så kan de vara en ide att ta ut de ramminnet du har i just nu och kolla vad som står på de sen köra på lika dana som du redan har.. Vet inte om de spelar någon roll om man har 1 som e pc6400 och 1 som e pc5300 men jag tycker det känns bäst med att ha identiska minnen..

okej okej. blir att plugga ur datorn när jag har tid och kolla igenom den då. och att grafikkortet är värdelöst har du rätt i. kan knappt spela 1.6 utan att det laggar pga för hög grafik. jävla skitdator. men men. ska se om jag har flera uttag för att kunna sätta i ett till grafikkort. tack för tipset iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in