Citat:
Ursprungligen postat av JariK
Det är märkligt, för trycket i inneslutningen är inte det samma som atmosfären..
Vilket den bör vara om det är hål i inneslutningen då den är kortsluten med atmosfären.
Kan du utveckla och berätta om hålets omfattning, yta etc..
Givetvis kan jag inte "berätta om hålets omfattning, yta etc". Hur fan skulle jag kunna veta någonting om det? Jag kan bara återge vad TEPCO har sagt om saken:
Citat:
TEPCO said it didn't think the RPVs are completely broken, because the pressures inside the RPVs were higher than the atmosphere.
Citat:
Ursprungligen postat av JariK
Och Zerohedge har även rapporterat förvrängd fakta tidigare.. Att du likställer dem med japans näst största tidning sedan 18xx~ är ju anmärkningsvärt..
Men det gör jag ju inte. ZeroHedge har
refererat en nyhet som Asahi Shimbuni har publicerat. Det framgår klart och tydligt av artikeln på ZeroHedge. En normalintelligent person borde inte ha svårt för att fatta detta.
Du verkar absurt nog tro att ZeroHedge är ett självständigt nyhetsorgan som har reportrar på plats. Men så är det inte, förstår du. ZeroHedge refererar nyheter som kommer från andra källor, i det här fallet Asahi Shimbuni.