2011-03-12, 12:46
Bannlyst
Är så att jag är i behov av ett helgjobb, det som känns mest aktuellt är att jobba som telefonförsäljare, eftersom det verkar nästan vara det enda jag får tag i. Iallafall grejen är att jag går Byggprogrammet. Faktum är att jag ändrade planerna för 1 år sedan och har tänkt studera vidare. Har redan nu börjat studera upp ämnen, och kommer läsa komvux 1 år efter gymnasiet också. Iallafall så förstår ni ju att det ser förjävligt ut i CV:t att jag går Bygg, och det är ju självklart att det kommer sorteras bort direkt. Så då undrar jag, för ett helgjobb, hur stor är risken att dom faktiskt kollar upp vilket program jag går ifall jag skriver att jag går natur eller samhäll tex.?

Sen undrar jag även hur man enklast får tag i telesäljjobb, är det arbetsförmedlingens sida, eller är det mer fördelaktigt att kontakta företaget direkt?
Citera
2011-03-12, 12:51
Medlem
Det är inte helt omöjligt att dom ber dig ta med betyg på en eventuell intervju. Angående jobben så skulle jag i första hand kontakta företagen, men även hålla koll på platsbanken.
Citera
2011-03-12, 12:52
Medlem
Betyg ? Att kunna vara en telefon försäljare handlar inte om betyg, det handlar om hur bra du är på att lura folk. Gå på en arbetsintervju och visa att du kan snacka, det enda dom vill ha är försäljar snacket. Jag lovar.
Citera
2011-03-12, 13:02
Medlem
Nobheads avatar
Att få ett jobb som en telefonförsäljare är hur enkelt som helst.
Jag vet, jag har tyvärr varit där och det är inte så jävla enkelt som vissa kanske föreställer sig. Man tappar motivationen snabbt, efter kanske 2 veckors tid och sen går det inte att sälja alls och det blir världens mest pissiga jobb. Dessutom kommer du även uppleva en skam över yrket.
Telefonförsäljning är ju en omsättningsbransch där dem tar in en massa löst som slutar efter en månad eller två. Sen gör dem om samma process om och om igen. Alltså får nästan vem som helst jobb.
Citera
2011-03-12, 13:03
Medlem
tiger_1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreak
Betyg ? Att kunna vara en telefon försäljare handlar inte om betyg, det handlar om hur bra du är på att lura folk. Gå på en arbetsintervju och visa att du kan snacka, det enda dom vill ha är försäljar snacket. Jag lovar.

Det märks att du inte vet någonting om telefonförsäljare ALT inte kan hantera det svenska språket

Och till TS: som gammal rekryterare för telefonförsäljning/intervjuer kan jag säga att det man nästan utslutande går på är social kompetens....
Citera
2011-03-12, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tiger_1977
Det märks att du inte vet någonting om telefonförsäljare ALT inte kan hantera det svenska språket

Och till TS: som gammal rekryterare för telefonförsäljning/intervjuer kan jag säga att det man nästan utslutande går på är social kompetens....
Tror du det enklaste är att bara ringa till stället
Citera
2011-03-12, 13:07
Medlem
Nobheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiger_1977

Handlar ju på sätt och vis om att lura kunderna till att köpa produkten. Försköna sanningen och manipulera med andra ord.
Hatar allt som har med säljkultur att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in