• 3
  • 4
2011-03-15, 16:28
Medlem
Moderatormeddelande

--------------------------------------------------------------------------------

Som TS skriver så är det inte tillåtet att gräva efter identiteter eller försöka få fram var TS befinner sig. Detta kommer att leda till att man riskerar varning eller bannlysning, så tänk på vad ni skriver.

-------------------------

Han ville ju inte bli spårad, han kom överens om det med moderatorn till och med.
OM det var troll så är det ett nytt lågvattenmärke. Dock är jag nyfiken på vad som hände sen...
Senast redigerad av stene1 2011-03-15 kl. 16:31.
Citera
2011-03-15, 20:05
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stene1
Moderatormeddelande

--------------------------------------------------------------------------------

Som TS skriver så är det inte tillåtet att gräva efter identiteter eller försöka få fram var TS befinner sig. Detta kommer att leda till att man riskerar varning eller bannlysning, så tänk på vad ni skriver.

-------------------------

Han ville ju inte bli spårad, han kom överens om det med moderatorn till och med.
OM det var troll så är det ett nytt lågvattenmärke. Dock är jag nyfiken på vad som hände sen...

Att spåra honom och få kontakt med honom IRL är inte samma sak som att här på FB outa honom med namn, adress och skonummer.

Självklart skulle jag inte lämna ut någon personlig info i tråden som skulle kunna leda till att han blev identifierad.

Även jag är "nyfiken" på vad som hände sen. Subban på polisen ringde inte upp, så jag vet inte mycket mer än vad ni andra läsare gör.

Nästa steg om jag orkar investera mer energi, blir att ringa det distrikt där jakten började, alternativt ringa länskommunikationscentralen igen för att höra hur sekretessen kan hävas.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro just nu.. Å ena sidan så finns det mycket i den här historien som är konstigt, å andra så tror jag inte att folk lägger <3h i telefon efter en trolltråd på nätet.

Vad jag däremot vet är att detta inte kommer att hindra mig från att försöka mig på samma sak igen, om det behövs.
Citera
2011-03-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Inte heller ska tråden bli en chat. Vill ni svara i ämnet så svara på TS sakfrågor.

//Mod

Om någon allvarligt sitter och säger att dom ska ta livet av sig just i denna stund, är det då "fel" att försöka ta reda på vem det är och hjälpa till (genom att tex ringa 112?)

Så verkar det ju inte vara i det här fallet, men det har ju hänt ett flertal gånger.

Sorry för OT...
Citera
2011-03-15, 20:27
Medlem
Så var visst fallet här också tydligen

Ursäkta mig...hann bara läsa de två första inläggen innan jag fick lov att ställa frågan till mod

Hoppas allt är bra med TS efter omständigheterna?!
Eller inte...om det nu verkligen var vad han ville
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in