Citat:
Ursprungligen postat av stene1
Så vad har hänt?
Någon som vet något?
Så här ser det ut i nuläget:
Som jag sa, så pratade jag med honom ett bra tag igår morse. Så fort vi lade på så ringde jag 112. Då började en allt för utdragen jakt på mannens identitet. Jag anmodades av polisen att ringa min operatör för spårning av numret TS ringde ifrån (Dolt nummer givetvis) då detta var gjort stod det klart att det bara var slöseri med tid.
Så småningom ringde polisen upp min operatör för att med hjälp av de uppgifter jag tillhandahöll försöka få fram numret och därefter kunna knyta en person till numret. Säpo blev vid något tillfälle också inkopplat och de lyckades få fram ett nummer.
På något vis så ledde numret till Stockholm (varför vet jag inte, då man idag inte verkar ha en person knuten till numret) och polisen där fick ta över ärendet.
Då de inte hade tillgång till en adress (kan någon svara på hur man tänkte då man trots detta skickade över ärendet till Stockholm? Kan det polisdistrikt som skickade över, haft en adress, men som inte följt med överlämnandet?) så ringde de upp numret. Personen som svarade sade sig heta någonting annat än det som TS uppgav för mig, han ville inte uppge var han bodde någonstans. Han sade sig också må bra och förnekade kännedom om saken polisen ringde om.
I.o.m. detta avslutades ärendet.
Jag bad den senaste kvinnan jag pratade med på länskommunikationscentralen Sthlm om numret till vederbörande, men det var sekretess på detta, då det hela kom från Säpo. Jag undrade hur man får sekretessen hävd och hon skall återkomma till mig om detta.
Vad som är klart är dock att det nummer varifrån TS ringde mig mellan 07.04 och 09.49 igår morse är spårat av polisen. Personen bakom detta har alltså ljugit antingen för mig eller för polisen.
Om han ljugit för mig så är han ganska bra på teater, samt med kännedom om en del psykiatriska termer och farmaka. Han har också vad man nog får kalla för ett udda sinne för humor.
Polisen jag först ringde idag i det län TS uppgav sig komma ifrån, råkade läsa en adress för mig i förbigående, vilken jag uppfattade skulle ha dykt upp i samband med sökning på det nummer Säpo fått fram. Adressen återfanns dock inte i Stockholmspolisens anteckningar i utredningen, märkligt i mitt tycke.
Så småningom ringer jag nog till det län jag först började i, för att se vad jag får ut för uppgifter där, kanske är de mer pratsamma än Stockholmspolisen? Jag avvaktar dock samtal från länskommunikationscentralen Sthlm.
TS: Om du läser det här så får du gärna höra av dig till mig, du har både mitt telefonnummer och en MSN-adress. Självklart undrar jag hur det hela gick. Lever du så ber jag dig också komma ihåg vad du lovade mig i slutet av vårt samtal, mitt erbjudande till dig då står givetvis kvar.