2011-03-12, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeerCognaq
Du har mått piss? Lev mitt liv..

Så vad i ditt liv gör att du vill avsluta det?
Mycket möjligt att du mår sämre än vad jag gjort.

Jag hade en period på 5 år i mitt liv med flera vändor på psykakuten, psykologer som jag ansåg inte lyssnade, mediciner som var skit, alkohol osv.

Men dina problem är säkert värre. Så snälla förklara vad i ditt liv som gör att du väljer att avsluta det?

edit: jag försöker inte vara någon barmhärtig samarit som ska rädda dig. Jag vill bara förstå varför.
Citera
2011-03-12, 10:02
Medlem
Shibbiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stene1
Detta fascistmetod att tvinga människor leva oavsett hur trasiga dem är är obegripligt. Ett djur avlivas direkt med motiveringen "ja men så att inte den lider". Men om en människa lider?? Ska den då tvingas lida eftersom "jo men det blir NOG bättre ska du se".

What the fuck??

De e stor skillnad på en veterinärs arbete och en läkares! Enligt lagar och regler är den mord att hjälpa någon genomföra eutanasi (dödshjälp). Sen kan du inte genomföra ett djur som lider och en människa när det gäller ditt yttrande om "ja men så att den inte lider".
En veterinär avlivar INTE djur på de tonerna, snarare när djuret är fysiskt skadad till en hög grad.
Att djur avlivas i andra syftet; t.ex. hemlösa, aggressiva m.m. är oxå på ok grunder. Djuret kan vara fysiskt skadad när det är hemlöst, om det inte är det adopteras det bort istället för avlivning, och en aggressiv hund som gjort utfall för många gånger är en fara för samhället.

OnT. Jag har alltid tagit självmord med ro då det är den enskilda individens rättighet att själv få besluta sig om sitt liv.
MEN de vänner jag haft som försökt har alltid fått det jävligt mycket bättre!
samt så är det egoistiskt att genomföra ett självmord, o de går inte att förneka för så är det! Man får andra människor att lida och sörja, vänner familj släkt.. Människor som kan hjälpa en istället bara man öppnar sig.

Jag hoppas att du inte tar självmord, för tror det kan bli mycket bättre som någon sa innan.
Citera
2011-03-12, 10:21
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Frågan är bara varför folk som prompt ska ta livet av sig med läkemedel + alkohol alltid väljer helt meningslösa läkemedel som inte går att dö av?
Hur svårt kan det vara att skaffa valfi opioid, typ dextropropoxifen ? Lär vara en mycket behaglig död tillsammans med alkohol, att bara somna in och sluta andas. Annat skit slår ju ut inre organ, gör att du skiter ut tarmarna, krampar och om du överlever får du hjärnskador som gör att du får sitta i rullstol Hahaha
Kul. Men kör hårt TS! Just do it
Citera
2011-03-12, 10:46
Medlem
[quote=PeerCognaq]
var ej så sur du söker ju hjälp här eller hur
Enda jag kan erbjuda är några råd men det tar jag på PM

Själv så är jag ej gladast i stan men vad är livet utan motgångar

Så vill du något seriöst får du ta det med PM
Citera
2011-03-12, 10:55
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reine.Gustavsson
Eh, din jävla snorunge. Gå och ta livet av dig du med morfars mediciner.
Så förbannat less på alla självmordstrådar och för att inte prata om det alla dryga svar från horungar.

Du kommer inte att dö av hjärtmedicin och sprit nej. Har du stake nog så hänger du dig själv, fegis.

Zopiklon är väl sömntabletter?

"LD50 för zopiklon ligger på drygt 800 mg/kg hos råttor. Du behöver alltså en galen stor mängd zopiklon för att dö. " Från en annan tråd.

I och för sig krävs det ju mindre med alkohol, men risken är väldigt stor att du inte dör utan endast får ordentliga jävla leverskador och liknande, vars smärta får dig att ringa ambulans eller rusa efter en kökskniv att hugga ihjäl dig med. Men jag hittade ingen information om hur mycket/lite som krävs tillsammans med alkohol (och jag vet inte vad du har tänkt använda för gas, eller hur, heller).
Citera
2011-03-12, 13:56
Medlem
Forbaless avatar
Jag tänker inte sitta och säga att jag förstår, för det gör jag inte eftersom att jag inte vet din bakgrundshistoria om varför du vill göra detta! Men mitt samvete är för starkt för att kunna låta detta gå obemärkt förbi: SNÄLLA GÖR DET FÖR FAN INTE!
Citera
2011-03-12, 16:58
Medlem
Everclear88s avatar
Vad är det som säger att det kommer bli bättre? Om du går vidare till ett nytt liv är du fortfarande du. Är det inte lite enklare att flytta?
Innan du tar livet av dig kan du ta ett fett lån och resa någonstans, till ett land du alltid velat åka till. Varför inte?

Om du tar dig igenom det här kommer du må extremt bra under resten av dina livs dagar.

så... don't fucking do it.
Citera
2011-03-13, 00:00
Medlem
gör det då TS det är ju ditt liv och ditt beslut hoppas du finner din " frid" må jesus vara barmhärtig mot din själ! lol

EDIT: skulle föredra att du inte gör det!
Senast redigerad av Choppy 2011-03-13 kl. 00:02.
Citera
2011-03-13, 12:36
Medlem
Späks avatar
Jag pratade med TS via PM och så småningom fick jag honom att acceptera konversation på MSN.

Efter en ganska långdragen diskussion där, så skulle han "somna in". Jag gav mig dock inte, utan lyckades till sist förmå honom att ringa upp mig (ifrån dolt nummer).

Vi samtalade i 2 timmar och 45 minuter. Det är fråga om en väldigt trevlig kille, med visst mått av humor och tydlig intelligens. Han uppgav till sist ett namn och ett landskap där han sade sig bo och bägge dessa uppgifter kan stämma.

Han sade sig ha svalt över hundra tabletter av olika sorter och druckit nästan en liter whiskey. Under samtalets gång blev han allt mer disträ och somnade nog till emellanåt också.

Jag gjorde vad jag kunde för att resonera med honom, erbjöd också hjälp att ta tag i samtal till diverse enheter och mottagningar. Han verkar dock vara väldigt bestämd på hur det ska bli.
Citera
2011-03-13, 19:21
Medlem
Så vad har hänt?
Någon som vet något?
Citera
2011-03-14, 13:11
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stene1
Så vad har hänt?
Någon som vet något?

Så här ser det ut i nuläget:

Som jag sa, så pratade jag med honom ett bra tag igår morse. Så fort vi lade på så ringde jag 112. Då började en allt för utdragen jakt på mannens identitet. Jag anmodades av polisen att ringa min operatör för spårning av numret TS ringde ifrån (Dolt nummer givetvis) då detta var gjort stod det klart att det bara var slöseri med tid.

Så småningom ringde polisen upp min operatör för att med hjälp av de uppgifter jag tillhandahöll försöka få fram numret och därefter kunna knyta en person till numret. Säpo blev vid något tillfälle också inkopplat och de lyckades få fram ett nummer.

På något vis så ledde numret till Stockholm (varför vet jag inte, då man idag inte verkar ha en person knuten till numret) och polisen där fick ta över ärendet.

Då de inte hade tillgång till en adress (kan någon svara på hur man tänkte då man trots detta skickade över ärendet till Stockholm? Kan det polisdistrikt som skickade över, haft en adress, men som inte följt med överlämnandet?) så ringde de upp numret. Personen som svarade sade sig heta någonting annat än det som TS uppgav för mig, han ville inte uppge var han bodde någonstans. Han sade sig också må bra och förnekade kännedom om saken polisen ringde om.

I.o.m. detta avslutades ärendet.

Jag bad den senaste kvinnan jag pratade med på länskommunikationscentralen Sthlm om numret till vederbörande, men det var sekretess på detta, då det hela kom från Säpo. Jag undrade hur man får sekretessen hävd och hon skall återkomma till mig om detta.

Vad som är klart är dock att det nummer varifrån TS ringde mig mellan 07.04 och 09.49 igår morse är spårat av polisen. Personen bakom detta har alltså ljugit antingen för mig eller för polisen.

Om han ljugit för mig så är han ganska bra på teater, samt med kännedom om en del psykiatriska termer och farmaka. Han har också vad man nog får kalla för ett udda sinne för humor.

Polisen jag först ringde idag i det län TS uppgav sig komma ifrån, råkade läsa en adress för mig i förbigående, vilken jag uppfattade skulle ha dykt upp i samband med sökning på det nummer Säpo fått fram. Adressen återfanns dock inte i Stockholmspolisens anteckningar i utredningen, märkligt i mitt tycke.

Så småningom ringer jag nog till det län jag först började i, för att se vad jag får ut för uppgifter där, kanske är de mer pratsamma än Stockholmspolisen? Jag avvaktar dock samtal från länskommunikationscentralen Sthlm.

TS: Om du läser det här så får du gärna höra av dig till mig, du har både mitt telefonnummer och en MSN-adress. Självklart undrar jag hur det hela gick. Lever du så ber jag dig också komma ihåg vad du lovade mig i slutet av vårt samtal, mitt erbjudande till dig då står givetvis kvar.
Citera
2011-03-14, 18:32
Medlem
Ettan^s avatar
Heder till dig Späk. Opassande signatur dock

Men om han inte redan är död är det nog överspelat nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in