2011-03-12, 08:58
Medlem
Hej!

Jag köpte ny dator i förrgår och allting fungerade bra tills jag startade om datorn en gång. Efter det så startar datorn men jag får ingen bild på skärmen (No signal).

Jag har testat att reseta CMOS, testat olika kablar från grafikkortet till skärmen, testat olika skärmar. Inget av dessa fungerar. Även om det skulle vara något fel på grafikkortet så borde jag väl ändå få upp "moderkorts-startsidan"?

Detta är min utrustning: http://oi52.tinypic.com/fbz19f.jpg

Några förslag?
Citera
2011-03-12, 09:06
Medlem
turkbygges avatar
jag har för mig att det ska sitta extra strömkontakter på det grafikkortet så det kan va att du har glömt dom
Citera
2011-03-12, 09:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Punkt A har du redan provat, men du kan kanske kan felsöka mer med hjälp av Kompletts felsökningsguide?

http://www.komplett.se/k/k.aspx?acti...rv&topic=part2
Citera
2011-03-12, 09:07
Medlem
herrpages avatar
Kolla om grafikkortet har hoppat ur sin port
Citera
2011-03-12, 09:08
Medlem
Valium22s avatar
Jag hade exakt samma problem. Felet var att moderkortet hade tryckts till lite för hårdhänt och böjt 2-3 av piggarna. Böjde rätt dom och provade att sätta dit den igen och så fungerade det bra sen.

Kolla moderkortet.
Citera
2011-03-12, 09:13
Medlem
Boxtons avatar
Fick det problemet, då var det en RAM-sticka som hade lagt av

//Box
Citera
2011-03-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
jag har för mig att det ska sitta extra strömkontakter på det grafikkortet så det kan va att du har glömt dom
Dom är båda inkopplade. Det konstiga är ju att allting fungerade bra, men efter en omstart så slutade det bara

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Punkt A har du redan provat, men du kan kanske kan felsöka mer med hjälp av Kompletts felsökningsguide?

http://www.komplett.se/k/k.aspx?acti...rv&topic=part2
Tack, ska testa mer!

Citat:
Ursprungligen postat av herrpage
Kolla om grafikkortet har hoppat ur sin port
Jag testade nyss att montera om det, men fungerar fortfarande inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Valium22
Jag hade exakt samma problem. Felet var att moderkortet hade tryckts till lite för hårdhänt och böjt 2-3 av piggarna. Böjde rätt dom och provade att sätta dit den igen och så fungerade det bra sen.

Kolla moderkortet.
Vilka piggar? Som sagt verkar det ju konstigt att något skulle ha hänt, då jag inte rört komponenterna mellan omstarten.

Citat:
Ursprungligen postat av Boxton
Fick det problemet, då var det en RAM-sticka som hade lagt av

//Box
Ska jag testa att plocka ut en i taget och se om det fungerar?
Citera
2011-03-12, 09:40
Medlem
herrpages avatar
Har du kanske glömt 8pin kontakten till moderkortet?
Citera
2011-03-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrpage
Har du kanske glömt 8pin kontakten till moderkortet?
Nej. Som sagt datorn har startat och fungerat innan, men inte nu efter en omstart.
Citera
2011-03-12, 14:42
Medlem
Kan det vara något som är fel på minnena? Jag har googlat runt lite och det verkar som många har haft samma problem och att det är fel på minnena, t ex här: http://www.overclock.net/intel-cpus/...mok-led-4.html

Hur vet jag om det är fel på minnena? Och hur kan dom sluta fungera helt plötsligt efter att jag bara startat om datorn?

Om jag håller inne "Memory OK"-knappen på moderkortet så blinkar den röda lampan 3 gånger, sen startas datorn om. Vad betyder detta?

Tror ni att det kan vara minnena som är fel?
Citera
2011-03-13, 17:30
Medlem
Bump.

Någon som vet vad problemet kan vara? Börjar bli lite otålig nu
Citera
2011-03-16, 08:17
Medlem
Jag har testat och vet att nättaggregat, grafikkort, minnen, skärm fungerar. Alltså är det bara moderkortet eller processorn som kan vara kass. Jag ringde till komplett och hörde med dom och han jag pratade med trodde att det var moderkortet. Så jag har skickat tillbaks det nu och beställde ett nytt som bör komma idag eller imorgon. Så hoppas det fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in