2011-03-12, 05:54
Medlem
-snW-s avatar
Februarimånad spårade ut ganska totalt för min del. Bakgrundsinfo: Har rökt varje dag sedan 2009s slut, men inte hållt på så överdrivet mycket med tyngre droger. Tagit E/Tjo/Sub 1 gång i månaden typ, men ifrån februari tills nu har jag:
Kört 3-4 tjackrace(på 2-4 dagar styck), rökt+tagit valium och druckit om vardagarna senaste veckan samt subbat+tagit lyrica 2-3 gånger i veckan. Min kropp har tagit redigt mycket stryk, gått ner ifrån 72 kg till 65 kg(dock är det säkert en del vattenvikt).

Jag har varit helt "clean" i 48h nu, inte ens rökt vilket är en stor omställning för mig, men jag är fortfarande torr i hela kroppen och har nu dessutom åkt på en förkylning(eller så är det AT-sympton, vet inte säkert). Tänkte allafall rena min kropp på bästa sätt och börja sköta om den bättre(som jag gjort tidigare, gymmat 3-4 gånger i veckan, skötit kosten)

Det jag undrar över är vad jag bäst kan göra för att "fixa till kroppen" tills onsdag, då jag kommer få hyra en lägenhet i 1 månad och förmodligen kommer spåra ut lite granna(dock inte lika mycket som nu).

Har börjat gymma igen, äta (2500+ kalorier per dag, 100+ gram protein) och druckit vatten men är fortfarande torr som en mother-fucker. Var 1 vecka sen jag tjoa men jag flagnar fortfarande vid ögonen och halsen är sahara. Vad gör jag förutom att dricka massa vatten, gymma och äta mat?

Någon som har en huskur mot allt detta skit? För övrigt skall jag vara nykter tills onsdag, klarat 48h hittils så borde vara lugnt. Eller borde jag ta en liten dos av något för att återhämta kroppen bättre, eller är cold turkey the way to go?

PS: Förstår att i mångas ögon är detta en droppe i havet, dvs inget att oroa sig för. Däremot hade medelsvensson tyckt att drogandet gått överstår, behöver inga kommentarer som "mannen det där är ingen jag skjuter hååårze varje dag".
Citera
2011-03-12, 09:42
Medlem
adoptivnegers avatar
Nja, mycket sömn och vitaminer är väl det bästa för att återhämta sig efter ett race.

En fräsch idiotsimpel detoxsoppa får du om du kokar

2 rödbetor
2 potatisar
2 morötter
1 cm ingefära
2-4 vitlöksklyftor
salt

Mixa slät ihop med massor av cayenne och valfri mängd citron, andra kryddor och/eller färska örter om du vill göra det festligare. Inte så jävla gott eller roligt men cp-nyttigt. Tycker personligen det är gott men jag är veg och lite töntig, för en vuxen karl känns det nog inte så spännande. När jag rensat kroppen genom åren har jag kört denna typ varje dag i en vecka, mycket vitlök och cayenne sätter igång grejer oavsett om man drogat för mycket eller bara käkat för mycket godis och processad mat, man känner sig som ny efteråt om man klarar att hålla sig ren.

Apoteket har vätskeersättning som hjälper till att återfå vätskebalansen i kroppen efter diarré eller andra skäl till uttorkning, det är effektivare än att bara hälla i sig vatten. Sen kan man ju hålla på och böga sig med sånt som grönt te och pumpakärnor och skit som folk tycker gör en så gott men vem gitter det.

Bra initiativ av dig min vän. Håll dig nu till planen att inte röra nåt skit före onsdag så du inte trillar dit i förtid och ångrar dig efteråt. Alla mår bra av lite vitt leverne ibland. Sen hoppas jag du växer ifrån det hårda festandet en dag, och det innan du hamnar i nåt tungt missbruk med en massa allvarliga konsekvenser. Stort lycka till <3
Citera
2011-03-12, 09:49
Medlem
beastieboy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Februarimånad spårade ut ganska totalt för min del. Bakgrundsinfo: Har rökt varje dag sedan 2009s slut, men inte hållt på så överdrivet mycket med tyngre droger. Tagit E/Tjo/Sub 1 gång i månaden typ, men ifrån februari tills nu har jag:
Kört 3-4 tjackrace(på 2-4 dagar styck), rökt+tagit valium och druckit om vardagarna senaste veckan samt subbat+tagit lyrica 2-3 gånger i veckan. Min kropp har tagit redigt mycket stryk, gått ner ifrån 72 kg till 65 kg(dock är det säkert en del vattenvikt).

Jag har varit helt "clean" i 48h nu, inte ens rökt vilket är en stor omställning för mig, men jag är fortfarande torr i hela kroppen och har nu dessutom åkt på en förkylning(eller så är det AT-sympton, vet inte säkert). Tänkte allafall rena min kropp på bästa sätt och börja sköta om den bättre(som jag gjort tidigare, gymmat 3-4 gånger i veckan, skötit kosten)

Det jag undrar över är vad jag bäst kan göra för att "fixa till kroppen" tills onsdag, då jag kommer få hyra en lägenhet i 1 månad och förmodligen kommer spåra ut lite granna(dock inte lika mycket som nu).

Har börjat gymma igen, äta (2500+ kalorier per dag, 100+ gram protein) och druckit vatten men är fortfarande torr som en mother-fucker. Var 1 vecka sen jag tjoa men jag flagnar fortfarande vid ögonen och halsen är sahara. Vad gör jag förutom att dricka massa vatten, gymma och äta mat?

Någon som har en huskur mot allt detta skit? För övrigt skall jag vara nykter tills onsdag, klarat 48h hittils så borde vara lugnt. Eller borde jag ta en liten dos av något för att återhämta kroppen bättre, eller är cold turkey the way to go?

PS: Förstår att i mångas ögon är detta en droppe i havet, dvs inget att oroa sig för. Däremot hade medelsvensson tyckt att drogandet gått överstår, behöver inga kommentarer som "mannen det där är ingen jag skjuter hååårze varje dag".

Tror inte riktigt på såna här detox kurers som man kan köpa på hälsokost...

Ätit m ycket frukt/grönsaker. Långsamma och mycket protein. Och drick massor av mjölk, det är bra för serotonin produktionen!
Sen kan du ju köpa nåt sånt här magnesium/zink tillskott, multivitamin och några extra C-vitamin brus.
Sen är det bra att du börjat gymma igen, det plus löpning och långa promenader är viktigt!
Och så drick massor av vatten och släng gärna in nån resorb brus för att återställa saltbalanserna i kroppen!
Sen är det väl bara att stålsätta sig och köra på!
Citera
2011-03-14, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99
Tror inte riktigt på såna här detox kurers som man kan köpa på hälsokost...

Ätit m ycket frukt/grönsaker. Långsamma och mycket protein. Och drick massor av mjölk, det är bra för serotonin produktionen!
Sen kan du ju köpa nåt sånt här magnesium/zink tillskott, multivitamin och några extra C-vitamin brus.
Sen är det bra att du börjat gymma igen, det plus löpning och långa promenader är viktigt!
Och så drick massor av vatten och släng gärna in nån resorb brus för att återställa saltbalanserna i kroppen!
Sen är det väl bara att stålsätta sig och köra på!

Hälsokost är oftast samma sak som moderna tillskott, med skillnaden att hälsokost-versionen är mer naturlig. Hur som helst är båda sorterna oftast bullshit.

För övrigt har inte grönsaker särskilt mycket proteiner.
Citera
2011-03-14, 06:05
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Hälsokost är oftast samma sak som moderna tillskott, med skillnaden att hälsokost-versionen är mer naturlig. Hur som helst är båda sorterna oftast bullshit.

För övrigt har inte grönsaker särskilt mycket proteiner.

Jag tror inte på hela "100% naturlig, inga tillsatser"-kulturen.

Har ätit mycket senaste dagarna (pasta carbonara, pizza, grytor, druckit minst 1 l mjölk per dag mm)
Druckit mycket vatten
Börjat använda olika lotions för att återfukta huden

Resultatet? Ser inte ut som ett vrak längre, börjat få tillbaka mina fettlager och huden är inte torr. Jag är mig själv igen. För övrigt käkade jag lyrica+drack både i lördags (500mg) och söndag (225 mg), men i rimliga mängder, och tackade nej till ubåten så tycker att jag ändå sköter mig bra.

Idag blir det gym, sen äta middag hos pappa. Det går bra nu!

EDIT: Väger 67 kg nu på morgonkvisten. Så det går framåt, vattenvikten är nästan återställd, bara att äta mera kolhydrater också. Synd dock, då det var ganska nice att ha synliga tjack-rutor på magen.
Citera
2011-03-14, 07:49
Medlem
du behöver ju inte satsa på att gå upp i fettvikt om du inte vill det. ät ungefär som man gör i en långsam bulktakt så slipper du förlora rutorna och kommer även att lägga på dig mer muskelmassa per kilo du går upp. att ha lite kroppsfett är absolut inte något som någon dött av, ur många vinklar är det fördelaktigt, tex så går insulinkänsligheten upp.

kolla ungefär vad du förbrukar per dag, lägg på ett par hundra kalorier på det och är mer protein än du gör nu så ska du se att detoxen kommer att ge sig beach 2011-kropp
Citera
2011-03-14, 08:21
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Motion, nyttig mat och mycket vatten.
Milk Thistle och/eller Liv52 hjälper levern att återhämta sig, finns att köpa i hälsokostaffärer
Citera
2011-03-14, 10:03
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
du behöver ju inte satsa på att gå upp i fettvikt om du inte vill det. ät ungefär som man gör i en långsam bulktakt så slipper du förlora rutorna och kommer även att lägga på dig mer muskelmassa per kilo du går upp. att ha lite kroppsfett är absolut inte något som någon dött av, ur många vinklar är det fördelaktigt, tex så går insulinkänsligheten upp.

kolla ungefär vad du förbrukar per dag, lägg på ett par hundra kalorier på det och är mer protein än du gör nu så ska du se att detoxen kommer att ge sig beach 2011-kropp
Tack för tipsen mannen men är någorlunda inskolad på träning ändå, det jag menade främst var att få igång rutinen att faktiskt ÄTA. Jag har ätit jävligt oregelbundet typ:

Måndag: frukost, middag
Tisdag: inget
Onsdag: middag
Torsdag: inget
etc etc

Nu är det andra bullar som gäller =)
Citera
2011-03-15, 04:45
Medlem
Citat:
Jag tror inte på hela "100% naturlig, inga tillsatser"-kulturen.

Har ätit mycket senaste dagarna (pasta carbonara, pizza, grytor, druckit minst 1 l mjölk per dag mm)
Druckit mycket vatten
Börjat använda olika lotions för att återfukta huden

Resultatet? Ser inte ut som ett vrak längre, börjat få tillbaka mina fettlager och huden är inte torr. Jag är mig själv igen. För övrigt käkade jag lyrica+drack både i lördags (500mg) och söndag (225 mg), men i rimliga mängder, och tackade nej till ubåten så tycker att jag ändå sköter mig bra.

Idag blir det gym, sen äta middag hos pappa. Det går bra nu!

EDIT: Väger 67 kg nu på morgonkvisten. Så det går framåt, vattenvikten är nästan återställd, bara att äta mera kolhydrater också. Synd dock, då det var ganska nice att ha synliga tjack-rutor på magen.

Naturligt är alltid bättre. Alla tillsatser är så klart inte dåliga, men de allra flesta är det. Ju enklare och renare maten är, desto bättre tar kroppen hand om den, det är fakta.

Håll dig bara borta från sub så ska du se att du mår som en prins, så länge du äter och dricker som folk.
Citera
2011-03-15, 14:22
Medlem
Citat:
Tack för tipsen mannen men är någorlunda inskolad på träning ändå, det jag menade främst var att få igång rutinen att faktiskt ÄTA. Jag har ätit jävligt oregelbundet typ:

Måndag: frukost, middag
Tisdag: inget
Onsdag: middag
Torsdag: inget
etc etc

Nu är det andra bullar som gäller =)

ok, då missförstod jag dig lite.
det man kan säga om att äta är att du helst ska äta efter träning, försök gärna att få merparten av kalorierna för dagen efter träning. för att få igång en sån rutin rekommenderar jag att du dyrt och heligt lovar dig själv att äta efter du har varit duktig och tränat.

se maten som motivation, laga mat efter träning som du kan njuta av så går det lättare. att bara äta en gång om dagen är inte så illa som det verkar. det här svammlet med att människan ska äta var tredje eller fjärde timme kan spolas ner i toaletten då det bara gäller människor med väldigt instabilt blodsocker.

frukost, lunch, fika, middag och kvällsmål. jojo, vi evolverades så för att vi hade tillgång på mat precis hela tiden när vi växte upp i grottorna =D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in