2011-03-11, 23:57
Medlem
Hej. Mina Usb portar fungerar som sagt inte. De fungerade tidigare den här veckan och jag har inte gjort några ändringar på datan eller installerat något eller uppdaterat (förutom virus skydd).

Dator jag har är en Compaq Presario CQ61 som har 2 usb uttag på sidan och ingen av de fungerar. Verkar som om det är något mjukvaru fel för om jag sätter i min trådlösa mus usb sändare så lyser, så den har ström, men ingenting "connetar".
Citera
2011-03-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontetheman1
Hej. Mina Usb portar fungerar som sagt inte. De fungerade tidigare den här veckan och jag har inte gjort några ändringar på datan eller installerat något eller uppdaterat (förutom virus skydd).

Dator jag har är en Compaq Presario CQ61 som har 2 usb uttag på sidan och ingen av de fungerar. Verkar som om det är något mjukvaru fel för om jag sätter i min trådlösa mus usb sändare så lyser, så den har ström, men ingenting "connetar".

Jag har försökt att uppdatera och kolla om det finns några uppdateringar i windows update med det finns inte. Jag använder windows vista.
Citera
2011-03-12, 00:25
Medlem
Kottehhs avatar
Kan bara säga att jag hade ett liknande problem med mitt mobila bredband till min lap top.

Jag, som du, tryckte in modemet och det lyste för att visa att det hade ström men datorn vägrade reagera på att något hände.

Nu visar det sig att enda sättet för mig att få det att funka är genom att trycka i modemet när datorn är helt avstängd (inte vila/viloläge etc) så funkar det.

Har inget svar på vad felet kan vara, men det var lösningen för mig.
Citera
2011-03-12, 00:29
Medlem
DollarMakers avatar
avinstalera alla Usb portar,sen när du startar om datorn, så då hittar windows alla automatiskt

windows flagga + R
skriv sen devmgmt.msc (sen Enter ) höger klicka på USB enheterna där och välj avinstalera
Senast redigerad av DollarMaker 2011-03-12 kl. 00:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in