2011-03-12, 08:47
Medlem
DubbelBeckasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonellaDick
Gå fram till den som verkar leda ligisterna och ge honom den hårdaste öppna handflatan du kan frambringa. Sen kysser du den mobbade och säg "Come with me, if you wanna live".

Lycka till.

Vad fan?!

OnT:
Det behövs helt allvarligt fler som TS i denna värld.
Citera
2011-03-12, 12:48
Bannlyst
Skämtar du eller ?

Gå fram o sänk dom eller starta en tråd på FB... hmmmm ?

Klart är iaf att stake fattas och moral inte finns i registret.. Mobbare är jordens avskum som lever på svaga människor och vilken klass/kast du tillhör vet du nog själv...
Citera
2011-03-12, 16:38
Medlem
Som tidigare mobbad unge så kan jag säga såhär; Att säga till lärare hjälper i många fall inte, brukar bara sluta med att den mobbade hamnar i skit (mobbad av andra pga att man tjallat, gå till kuratorer och annat), medan mobbarna får sig en enkelt tillsägning.

Mycket bättre om du är stöddig som nån annan sa, hotar ungarna lite och ger ditt nummer till den mobbade framför mobbarna. Den mobbade kommer dessutom själv må mycket bättre av det, och känna att det faktiskt finns folk som bryr sig om en.
Citera
2011-03-12, 17:02
Medlem
Som tidigare mobbad unge så kan jag säga såhär; Att säga till lärare hjälper i många fall inte, brukar bara sluta med att den mobbade hamnar i skit (mobbad av andra pga att man tjallat, gå till kuratorer och annat), medan mobbarna får sig en enkelt tillsägning.

Mycket bättre om du är stöddig som nån annan sa, hotar ungarna lite och ger ditt nummer till den mobbade framför mobbarna. Den mobbade kommer dessutom själv må mycket bättre av det, och känna att det faktiskt finns folk som bryr sig om en.
Citera
2011-03-12, 20:39
Medlem
Håller med Patrik52 till fullo. De flesta lärare har ingen stake eller ska göra allt otroligt byråkratiskt istället för att visa lite pondus och ta itu med det. Hade också ett tufft år för många år sen som slutade med att jag bytte skola, lärarna var helt införstådda med situationen i ett halvår och gjorde inte ett dyft. Visa skitungarna att du inte tänker låta dem hålla på...
Citera
2011-03-13, 21:27
Medlem
Svårt att säga vad du ska göra..Men jag tycker inte du ska låtad det passera..
Citera
2011-03-13, 21:56
Medlem
Snappers avatar
Säg till den mobbade ungen att spöa skiten ur dom som mobbar honom. Om han är för svag så får han väl använda ngt vapen. Tror det är en bättre lösning än att snacka med föräldrar mm.
Citera
2011-03-15, 13:53
Medlem
noisias avatar
Stå på dig, gör precis som förslagits i tråden, ge dom vad dom förtjänar.

Update snart?
Citera
2011-03-15, 16:05
Medlem
Ge skitungarna en ordentlig utskällning och bjud den där grabben på en cola eller något så kan ni sitta o snacka en stund då lär han bli asglad.
Citera
2011-03-15, 20:04
Medlem
Mr.Scullys avatar
Ta reda på om skolan har någon lovande antimobbningsplan. Hör i första hand med folk som har erfarenheter av detta från just denna skola/rektorsenhet.

Om så är fallet - Gå direkt till rektorn och be honom att omgående kalla in idioterna var för sig tillsammans med sina förmyndare. Själva rektorssamtalet kanske inte tar så hårt på mobbarna (Beror förstås på vem rektorn är), men det gör garanterat föräldrarnas reaktioner och påföljande handlingar.

Om inte - Ta saken i egna händer, skäll ut eller hota mobbarna. Tala med lärare och be dem att vara observanta.

I vilket fall som helst skall du tydligt visa den mobbade att du är på hans sida.
Talar av egen erfarenhet då en nära vän till mig blev mobbad på högstadiet för en 6-7 år sedan (Dock inte på samma skola som mig), tröttnade, gick till rektorn och fick vara ifred resten av läsåret. Vad jag hört så skulle mobbaren senare ha fått ett helvete av sina föräldrar.
Citera
2011-03-19, 23:24
Medlem
Vet inte hur du ser ut och uppfattas, men om du kan komma undan med det så nästa gång gå fram och säg till dom "Jag har nyss kommit ut från kåken och vill inte åka in igen på ett tag, men om jag ser er fitta er såhär en gång till så kommer jag banka skiten ur er oavsett"

Sånt skrämmer dom små liven.
Citera
2011-03-19, 23:48
Medlem
Skräm dem ordentligt. Har själv sett en kille bli mobbad men inte vågat gripa in. Ångrar mig så jävla mycket än idag att jag inte gjorde något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in