• 1
  • 2
2011-03-11, 18:26
Medlem
SteelPizzas avatar
Jag och ett par polare har ett litet aktiebolag ihop som vi jobbar lite extra i när tid finns och nyss så ringde en säljare från Telia och berättade att vi var förmånskunder och därför skulle få ut nya 4G modem samt bärbara datorer gratis.

Hon undrade om vi ville ha ut alla 5 som vi hade rätt till eller om det räckte med 2 till och börja med eftersom de hade ont om dem så här i början.

Jag säger direkt att jag vill inte ha något alls i från dem.

Hon säger då att MEN alla företagskunder i hela Stockholm SKALL ha ut detta paket nu och det kostar ingenting utav vi betalar bara 349:-/månad istället för 800:-

Jag säger åter igen att jag vill inte ha ett skit i från Telia.

Hon blir då upprörd och säger men ALLA skall ju ha ut dessa paket!!

Hade kunnat vänta mig ett sådant här bedrägeriförsök utav Telenor eller 3 men att Telia nu ringer upp sina gamla företagskunder och försöker blåsa dem är jävligt fult

http://telia4g.se/#undefined

Vad säger ni, är detta normal försäljning eller ett bedrägeriförsök?
Citera
2011-03-11, 18:36
Medlem
endymions avatar
Kanske är "gratis" en viss tid sedan åker du på en 24måns bindningsavgift. Var iaf så när bbb ville pracka på mig något tv paket som var gratis i ett år. Hon la fram det som att det var gratis och jag tveka för jag inte tittar så mycket på tv, men eftersom jag inte skulle betala ett öre så sa jag till slut ja, men går det att säga upp det efter ett år har gått? Nä, då hade man bindningstid på 24mån efter de. Så jag sade nejtack
Citera
2011-03-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteelPizza
Jag och ett par polare har ett litet aktiebolag ihop som vi jobbar lite extra i när tid finns och nyss så ringde en säljare från Telia och berättade att vi var förmånskunder och därför skulle få ut nya 4G modem samt bärbara datorer gratis.

Hon undrade om vi ville ha ut alla 5 som vi hade rätt till eller om det räckte med 2 till och börja med eftersom de hade ont om dem så här i början.

Jag säger direkt att jag vill inte ha något alls i från dem.

Hon säger då att MEN alla företagskunder i hela Stockholm SKALL ha ut detta paket nu och det kostar ingenting utav vi betalar bara 349:-/månad istället för 800:-

Jag säger åter igen att jag vill inte ha ett skit i från Telia.

Hon blir då upprörd och säger men ALLA skall ju ha ut dessa paket!!

Hade kunnat vänta mig ett sådant här bedrägeriförsök utav Telenor eller 3 men att Telia nu ringer upp sina gamla företagskunder och försöker blåsa dem är jävligt fult

http://telia4g.se/#undefined

Vad säger ni, är detta normal försäljning eller ett bedrägeriförsök?

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, du blir erbjuden att förlänga ditt nuvarande "abonnemang" som innebär att du sänker dina kostnader plus att du får nya datorer.

Var du får in bedrägeri i detta sammanhang är för mig oförståeligt.
Citera
2011-03-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Kanske är "gratis" en viss tid sedan åker du på en 24måns bindningsavgift. Var iaf så när bbb ville pracka på mig något tv paket som var gratis i ett år. Hon la fram det som att det var gratis och jag tveka för jag inte tittar så mycket på tv, men eftersom jag inte skulle betala ett öre så sa jag till slut ja, men går det att säga upp det efter ett år har gått? Nä, då hade man bindningstid på 24mån efter de. Så jag sade nejtack

Är du helt säker på att du förstod säljaren korrekt? Detta skulle innebära att du tecknade ett abonnemang på 36 månader & inte 24 månader som du skrev.
Citera
2011-03-12, 00:26
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion

Gratis var = gratis modem och dator enligt säljaren, kostnaden ( månad ville hon inte tala om.)

Citat:
Ursprungligen postat av plusmoms
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, du blir erbjuden att förlänga ditt nuvarande "abonnemang" som innebär att du sänker dina kostnader plus att du får nya datorer.

Förlänga??

Jag har inget abonnemang nu!!

Citat:
Är du helt säker på att du förstod säljaren korrekt? Detta skulle innebära att du tecknade ett abonnemang på 36 månader & inte 24 månader som du skrev.

Ingen aning om antalet månader, jag sa att jag inte vill ha hennes produkter och hon sa att "Men alla kunder skal ju ha det!!!"

Ringer du till en okunnig kund eller något äldre och påstår att "ALLA SKALL JU HA DET" så tror de på att alla måste ha det och det är solklart ett försök till bedrägeri.
Citera
2011-03-12, 00:40
Medlem
Citat:

Bara jag som stör mig på uttrycket "förlänga abonnemang", det är ju att fara med osanning.
Det är ju inte abonnamanget man förlänger, det löper ju vidare ändå utan det är ju bindningstiden man förlänger!
Citera
2011-03-18, 21:39
Medlem
Om man köper 4G modem hos telia kan man inte använda detta på 3G nätet.
4G finns bara i vissa delar i centrala delarna i storstäderna.
Ska man ha ett 4G modem + ett 3G modem. Köp istället 4G från någon av deras konkurrenter, där kan man få växla mellan 3g och 4g gratis.
Citera
2011-03-18, 22:02
Medlem
VEM var det som ringde? Det är säkerligen inte Telia som ringer, utan en återförsäljare. Berätta vem det var så kan jag lägga upp läget lite bättre för dig.
Citera
2011-03-23, 21:27
Medlem
anomimooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftii
VEM var det som ringde? Det är säkerligen inte Telia som ringer, utan en återförsäljare. Berätta vem det var så kan jag lägga upp läget lite bättre för dig.

bra sagt, för detta samtal kom med absolut största sannolikhet inte från telia.
Nej jag jobbar inte på Telia, men känner en handfull människor som jobbar på deras kundtjänst, där folk ringer in hela tiden och frågar om saker liknande det ärende TS beskriver. I de flesta fallen är det andra företag som otillåtet använder telias namn för att få förtroende...
Citera
2011-03-24, 18:01
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomimoose
bra sagt, för detta samtal kom med absolut största sannolikhet inte från telia.
Nej jag jobbar inte på Telia, men känner en handfull människor som jobbar på deras kundtjänst, där folk ringer in hela tiden och frågar om saker liknande det ärende TS beskriver. I de flesta fallen är det andra företag som otillåtet använder telias namn för att få förtroende...

I så fall är det väl ändå en brist hos Telia som har så dålig kontroll på sina partners?
Citera
2011-03-25, 03:27
Medlem
anomimooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteelPizza
I så fall är det väl ändå en brist hos Telia som har så dålig kontroll på sina partners?

Mjo, det är väl ett sätt att se det på, men dessa partners är oftast AirCall och The Phone House, och de får ju naturligtvis inte uppge att de ringer från Telia bara för att de hemskt gärna vill sälja Telias abbonemang..

Man hade ju kunnat strypa avtalen med dessa två bolag, men det skulle med all sannolikhet generera större förluster än de förluster de får i form av tappade kunder som blir utsatta för dessa bedrägeriförsök. De samtal de får till kundtjänsten är folk som frågar varför Telia håller på såhär, varpå de får svara att Telia inte hår några som helst avtal med något callcenter, och att Telia aldrig ringer upp sina kunder i försäljningssyfte, någonsin.
Citera
2011-03-25, 05:26
Medlem
Luggruffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xviggo
Om man köper 4G modem hos telia kan man inte använda detta på 3G nätet.
4G finns bara i vissa delar i centrala delarna i storstäderna.
Ska man ha ett 4G modem + ett 3G modem. Köp istället 4G från någon av deras konkurrenter, där kan man få växla mellan 3g och 4g gratis.

LTE är INTE 4G. 4G existerar per dags datum inte operativt.

4G är rent och skärt: falsk marknadsföring i sig självt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in