Jag köpte en dator hos Inet nyligen på en fredag, när jag startar den dagen efter så vill den inte funka. Men självklart så har inte kundtjänst/support öppet på helgerna, så jag börjar leta efter nummret till butiken. Ingen större framgång då dom inte har telefon i/till butiken, utan kör endast en chatt mellan kundtjänst/support till butiken. Jag fick helt enkelt packa ihop skiten, och bege mig in mot stan igen för att se vad dom hade att säga eller kunde göra.
Väl framme vid butiken i stockholm, blir jag bemött av en arrogant och uppstudsig tjej i kassan(överviktig asiat). Jag hade pröjsat över 10k för en dator jag hann använda i 4 timmar innan den sluta fungera, inklusive alla andra faktorer, så jag hade väl all rätt att inte va på topphumör men jag var absolut inte otrevlig. Då fäller hon en spydig kommentar och jag fick räkna sakta till 10 för att inte ställa till med en scen. Jag behöll mitt lugn och får svaret att deras servicetekniker inte är där under helgen utan skulle komma tillbaka på måndagen.
Jag fick en ny dator på måndagen som fungerade utan problem så det får jag väl tacka för. Och trevligare personal när jag kom tillbaka och skulle hämta den.
Men summa summarum,
- ingen kundtjänst/support på helger
- ingen telefon till butiken
- gradvis otrevlig personal
+ fick en helt ny dator(inkl pingvinstång båda gångerna)
+ trevlig kundtjänst
Jag som hade hört/läst så bra om Inet blev väldigt besviken över det hela, och dom förlorade mig som kund igen iaf. Hädanefter kommer jag handla hos komplett eller något annat ställe. Jag antar att jag bara hade otur.
MVH / **