2011-11-03, 14:06
Medlem
Dom påpekade att jag kunde haft för många hårddiskar. Jag berättade att jag hade 2 hårddiskar Alá 750mb. Det skulle inte vara några problem sa dom.

Jo jag söker ingen nätverksbaserad fight här utan undrar mest bara vem som hade rätt eller fel.

Men förmodligen så skriver gigabyte.com 500w för att sånna här dispyter ej ska uppstå, eller?
Kan tyckas vara dumt att dom ändrar själva (eller skrivit fel).
Citera
2011-11-03, 14:07
Medlem
Ursäkta dubbelpost..
Senast redigerad av Diskofeber 2011-11-03 kl. 14:10.
Citera
2011-11-03, 20:31
Medlem
kinky_Ms avatar
Köper nästan all hårdvara där. Snabb leverans om varan inte är restnoterad. Inga problem vid retur eller byte. Bara positiva erfarenheter.
Citera
2011-11-03, 20:45
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskofeber
Dom påpekade att jag kunde haft för många hårddiskar. Jag berättade att jag hade 2 hårddiskar Alá 750mb. Det skulle inte vara några problem sa dom.

Jo jag söker ingen nätverksbaserad fight här utan undrar mest bara vem som hade rätt eller fel.

Men förmodligen så skriver gigabyte.com 500w för att sånna här dispyter ej ska uppstå, eller?

Det är också stora skillnader mellan olika nätaggregat, även om de har samma effekt. Många nätaggregat har svårt att ge stabila spänningar under hög stress.
Citera
2011-11-03, 21:59
Medlem
United28s avatar
Beställde saker därifrån i tisdags kväll.. Dom skickade dom idag (torsdag) och ligger i Götebord och är sorterad.. Tror ni jag kan få sakerna imorn (fredag)? Bor i Dalarna så är ju en bit till Göteborg... Kör posten på nätterna också eller hur är det???
Citera
2011-11-03, 22:01
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av United28
Beställde saker därifrån i tisdags kväll.. Dom skickade dom idag (torsdag) och ligger i Götebord och är sorterad.. Tror ni jag kan få sakerna imorn (fredag)? Bor i Dalarna så är ju en bit till Göteborg... Kör posten på nätterna också eller hur är det???

Det kommer med största sannolikhet fram på fredag.
Postbilarna kör hela nätterna.
Citera
2011-11-03, 22:12
Moderator
memymos avatar
Citat:

Skulle vilja tillägga en fråga. Vad är det mer i burken du har än ett grafikkort och 2 st hårddiskar?

För har du ett 460 nätagg ett grafikkort som vill ha styrka på 450 sen har du ju även processor/moderkort dvd som vill ha ström. då tycker jag 460 låter som lite lite för att hela systemet ska hålla sig stabilt när du spelar och burken behöver mer ström till alla komponenterna.
Citera
2011-11-04, 00:08
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:

Installera bluescreen viev och titta vad den anger som orsak till avbryt..
Citera
2011-11-16, 09:03
Medlem
kvertys avatar
Gjorde en beställning i söndags på lite grejjer, chassi, moderkort etc.

Ordern har bekräftats och allt, men enligt statusen på min sida så har ordern inte skickats iväg. Hur vanligt är det att det dröjer några dagar? Bör jag vänta en vecka och sen fråga om min order? Vill ju inte vara dryg och tjata på dom, förstår väl om dom kan ha mycket att göra.
Citera
2011-11-16, 09:27
Medlem
Alla delar i min arbetsstation är köpt från inet. Har utfört 2 garantiärenden hos dom utan problem. Deras utbud är däremot lite för tunt ibland.
Citera
2011-11-22, 04:08
Medlem
Jag köpte en dator hos Inet nyligen på en fredag, när jag startar den dagen efter så vill den inte funka. Men självklart så har inte kundtjänst/support öppet på helgerna, så jag börjar leta efter nummret till butiken. Ingen större framgång då dom inte har telefon i/till butiken, utan kör endast en chatt mellan kundtjänst/support till butiken. Jag fick helt enkelt packa ihop skiten, och bege mig in mot stan igen för att se vad dom hade att säga eller kunde göra.

Väl framme vid butiken i stockholm, blir jag bemött av en arrogant och uppstudsig tjej i kassan(överviktig asiat). Jag hade pröjsat över 10k för en dator jag hann använda i 4 timmar innan den sluta fungera, inklusive alla andra faktorer, så jag hade väl all rätt att inte va på topphumör men jag var absolut inte otrevlig. Då fäller hon en spydig kommentar och jag fick räkna sakta till 10 för att inte ställa till med en scen. Jag behöll mitt lugn och får svaret att deras servicetekniker inte är där under helgen utan skulle komma tillbaka på måndagen.

Jag fick en ny dator på måndagen som fungerade utan problem så det får jag väl tacka för. Och trevligare personal när jag kom tillbaka och skulle hämta den.

Men summa summarum,
- ingen kundtjänst/support på helger
- ingen telefon till butiken
- gradvis otrevlig personal
+ fick en helt ny dator(inkl pingvinstång båda gångerna)
+ trevlig kundtjänst

Jag som hade hört/läst så bra om Inet blev väldigt besviken över det hela, och dom förlorade mig som kund igen iaf. Hädanefter kommer jag handla hos komplett eller något annat ställe. Jag antar att jag bara hade otur.

MVH / **
Citera
2011-11-22, 05:36
Medlem
Zvis avatar
Har bara positivt att tillägga om Inet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem