2011-03-11, 15:19
Medlem
Hej.
Har sökt men inte hittat något info om just detta.

Kan man på något sätt modifiera ett program som man vill? Ex. Säg att vi har ett program som kan attackera/spana en viss sida, allt annat som skrivs i rutan (förutom sidan som det är gjort för) ignoreras. Kan man då modifiera programmet så att man kan byta målet med? Nu pratar jag inte om något hack program eller liknande utan mycket enklare program. Det var bara ett exempel.

Jag har goda datorkunskaper men kan absolut ingenting om sånt, <---la du märke till det?, Vilket program ska jag använda? Gärna en guide eller tips så jag kan börja någonstans.

Är villig att lära mig från grunden så alla synpunkter och tips uppskattas.

MVH
Cokoji
Citera
2011-03-11, 15:23
Medlem
OllyDbg kan göra det du vill. Borde finnas gott om guider och tutorials för den som orkar leta.
Citera
2011-03-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndis
OllyDbg kan göra det du vill. Borde finnas gott om guider och tutorials för den som orkar leta.

Tack för svaret! Det enda jag vill göra är att byta målet i programmet, dvs vilken sida det ska besöka med hjälp av proxy. Behöver jag lära mig hela OllyDbd eller har du nå tips angåendet just det här?
Citera
2011-03-11, 18:30
Medlem
X_surfers avatar
Borde väl räcka med en enkel hex-editor såsom t ex Ultra Edit för att göra det du vill.
Citera
2011-03-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Borde väl räcka med en enkel hex-editor såsom t ex Ultra Edit för att göra det du vill.

Kan du utveckla det lite mer, är du snäll. Behöver jag t.ex ändra men en enda rad i programmet eller är det ty som 0,1?
Citera
2011-03-11, 21:50
Medlem
Christoffer.s avatar
Vill du ändra på en sträng i programmet? I så fall går det bra med en hex editor, om programmet använder C-strängar så glöm inte att avsluta strängen med 00 hexadecimal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in