Som rubriken lyder. Jag har Nordea (ja,ja, jag vet... men det är skönt att ha personnummer som kontonummer) och tycker mig se att deras banktjänster (allt från internetbanken till bankomattjänster etc) verkar ha "stängt för underhåll" mellan 0500-0900 på söndagar väldigt ofta, förmodligen mer än en söndag per månad i genomsnitt. Jag har väl inte drabbats av det mer än någon gång när jag skulle ut och resa på söndagen eller velat ha kontanter till fyllemat efter krogen, men det är ju ett irritationsmoment ovanpå det faktum att de lite då och då också har oplanerade tekniska underhåll pga det ena eller det andra problemet.
Min fråga är då till er som har internetbank hos någon annan aktör (SHB, SEB, Swedbank, Skandia, Länsförsäkringar Bank osv), har er leverantör också dylika inplanerade tider för tekniska underhåll, eller är Nordea helt enkelt skit?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!