Citat:
Ursprungligen postat av realy_stoned
Halllå halllå .. Jag har nästan samma historia som Lee Sterling
Vill själv byta från sub till metadon men dom är jätte restriktiva med alla sorters byten, Jag går på programmet i örebro och mina argument till varför jag vill byta är att jag fortfarande är sugen på heroin och hotat flera ggr med att sluta behandlingen och gå ut o knarka igen, Dom verkar skita i att man menar allvar och mår så pass dåligt på subben som jag göra..känner mig så jävla bunden o desperat ..behöver verkligen råd och tips ..snälla om nån kan nått om sånt här så svar skulle vara uppskattat. Mvh
Ja man hör jämt och ständigt att det är riktigt svårt att få byta till Metadon. Har många jag känner som velat genomföra ett byte men dom har inte fått någon respons på det.
Anledningen till varför man gärna inte byter över folk till Metadonet är nog delvis för det är
direkt dödligt i rätt dos och sedan att metadon-behandling oftast är en livslång behandling.
Sedan som andra anledningar är ålder, vilken drog man missbrukat och nivå på missbruket.
Jag är sannerligen inte den äldsta i mitt program eller med längst missbruk. (jag har missbrukat heroin runt 7-8år)
Jag är införstådd med att min behandling kommer bli livslång, det är något jag har insett för länge sedan när jag var i missbruket.