2011-03-11, 00:46
Medlem
Nu är det något lurt med datorn min. Har för 2 dagar sedan formaterat om min inte så värst bra dator. Tyckte att allt vart perfekt och led inte av något lagg eller så. Men nu 2 dagar efteråt har jag fått stora problem. Datorn har blivit segt som en snigel i klister, allting går riktigt segt på datorn. Efter formateringen installerade jag inget virus program håller i nuläget på att ladda ner ett för att scanna datan men saken är den att jag inte tror de är ett virus.

Har en process som heter System som ligger på 120 000kb undrar om de kan vara den som ligger makom detta, har dammat ur min dator, och tempraturerna är normala.

Snabba tips är tacksamt
Citera
2011-03-11, 00:54
Medlem
maffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hej2010
Har en process som heter System som ligger på 120 000kb undrar om de kan vara den som ligger makom detta, har dammat ur min dator, och tempraturerna är normala.

Skulle också gissa på virus, jag har ingen process som heter system så de är la nån skit som ligger och segar ner ditt system.

Kolla upp vart processen körs ifrån och ta bort filen, såvida det inte är nått som ska ligga där men jag känner inte igen det.. Googlea lite på det.
Kolla även msconfig vad de är för nått som startar upp när windows startas. Där kan de ligga lite grejer som inte behövs startas samtidigt. Fast du lär väl inte ha så mycket program på 2 dagar..
Citera
2011-03-11, 01:02
Medlem
Det visar sig att system ska ligga där. Vad jag gjorde var att jag installerade först AVG antivirus för att söka igenom mitt system på virus. De var då denhär processen steg så fördjävulskt, problemet nu - Jag kan inte öppna virusprogrammen, kan inte öppna AVG och nu har jag installerat Avast. Får ett felmeddelande som lyder:

C:\Program\Avast software\avast\avastUI.exe

Det här programmet kunde inte starta eftersom programmets konfiguration är felaktig. Problemet kanske kan rättas till om du installerar om programmet.

Fick samma meddelande på AVG. Några aningar?

Edit: Sitter här i mörkret och måste ha detta fixat innan 8.00 i morgon bitti då jag måste vara klar med en skoluppgift. Har printat min enhetshanterar~processer:
http://img850.imageshack.us/f/namnlss.png/

Vet inte om det är till någon stor hjälp men ta en titt. Någon som vet varför detta felmeddelande kommer upp när jag vill starta nyinstallerade virusskydd?

Tack för snabba svart
Senast redigerad av hej2010 2011-03-11 kl. 01:14.
Citera
2011-03-11, 01:27
Medlem
sommarlovs avatar
Microsoft har släppt massor med uppdateringar, är det klart för din del?
Citera
2011-03-11, 01:32
Medlem
Vad är det du försöker säga?

Om du undrar om jag har använt windows update för att plocka ner updateringar - Svar nej. När jag installerade windows klickade jag ur den pluppen eftersom jag tänkte att jag ska fixa allt annat först och sedan klickar jag i pluppen. När jag idag kom hem från skolan och upptäckte hur de laggade så klickade jag i den bara för att testa.

Tror du att de är det som gör att jag inte kan köra programmen?

Bara synd att de tar år och dar att uppdatera när jag stänger av datorn "uppdatering 1 av 74 updateras" stod de i ungefär 15 minuter. Så jag kom hit istället för att se om någon kunde hjälpa.

Tack för snabba svar
Citera
2011-03-12, 01:18
Medlem
maffins avatar
Du får väl testa att köra uppdateringarna då, alternativet är ju att du bara formaterar den igen. Du har ju bara haft den i några dar.

Min bror fick virus en gång och då blockade det virusprogrammen så att dom inte kunde startas, fick inte nått felmeddelande dom bara vägra starta..
Om du har möjlighet till en till dator så kan du alltid ta ut hårddisken och sätta in den i en annan dator och virussöka disken ifrån den andra datorn.
Citera
2011-03-12, 01:40
Medlem
Allt väl nu de ordnade sig tillslut. Jag fick ta och installera om windows igen, de var ju inte så stor deal när jag endå inte hade hunnit installera in så mycket program osv (: Tack för ala svar var mycket snällt
Citera
2011-03-12, 12:56
Medlem
maffins avatar
Bra att allt löste sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in