Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-10, 22:34
  #1
Avstängd
Daniel Suhonen föddes 1979. Han är en svensk chefredaktör, debattör och socialdemokrat. Han är chefredaktör för SSU:s tidskrift Tvärdrag. Han har studerat vid Stockholms universitet och uttalade 1998 att han då var marxist. Källa

bild

facebookprofil

rörliga bilder: se 00.17 in i klippet

Tagit positioner mot AFAiten Andreas Malm som slickar islamiströv

Ogillar även lattevänstern

Är från ett arbetarhem enligt honom själv, smarrigt skvaller?
Citera
2011-03-11, 01:45
  #2
Medlem
Jan-Cogos avatar
Du ville ha supersmarrigt skvaller eller tyckte du att det där var supersmarrigt skvaller?
Citera
2011-03-11, 12:02
  #3
Medlem
Han är en mycket duktig skribent och debattör.
Det tycker jag utan att dela hans åsikter i alla
delar men man kan hedra en duktig person
trots det.
Citera
2011-03-12, 05:44
  #4
Avstängd
Jag undrade också lite om du tyckte det där VAR skvaller eller om du VILLE HA skvaller?

Att någon som är politiskt aktiv har uttryckt politiska åsikter kan väl knappast ses som anmärkningsvärt på något sätt.
Jag tycker också Daniel Suhonen gör ett solitt intryck, möjligtvis delar jag även en del av hans åsikter, men jag vet faktiskt inte.

Det är ju ingen kritik specifikt mot Daniel Suhonen, men gäller även honom, och det är väl att politiker generellt sett är dåliga på att lyssna, och bättre på att prata, och när man lyssnar så lyssnar på sådant som bekräftar det man tycker är rätt, opponerar mot det man tycker är fel, och, och det här menar jag är det stora felet, helt avvisar allt som inte kan kategoriseras under någon av dessa 2 "rubriker".
Citera
2011-03-12, 13:33
  #5
Medlem
humdis avatar
Tröttsamt när de politiska ungdomspartierna startar skvallertrådar till höger och vänster för att få fram något på sina meningsmotståndare.
Det borde hamna under en helt egen subkategori här på flashback.
Kamma er och skaffa riktiga jobb.
Citera
2011-03-12, 15:01
  #6
Medlem
Jag tycker att Suhonen är det bästa (s) har
Citera
2011-03-13, 14:53
  #7
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humdi
Tröttsamt när de politiska ungdomspartierna startar skvallertrådar till höger och vänster för att få fram något på sina meningsmotståndare.
Det borde hamna under en helt egen subkategori här på flashback.
Kamma er och skaffa riktiga jobb.

Agreed.

Det roliga är att de gör det på ett så uppenbart sätt också. Kan ni åtminstone inte försöka sköta er misskreditering på ett lite smartare sätt?
Citera
2011-03-13, 15:19
  #8
Medlem
namnskylts avatar
Han är en återkommande gäst i svt debatt. En av de mest sansad vänster debattörerna och väldigt sympatisk. Sällan man hör några extrema tokigheter från hans läppar som så ofta brukar komma från andra vänsteranhängare.

Hittat på tvärdrags hemsida:

Citat:
Daniel Suhonen

Redaktör för Tvärdrag

Gör: Redigerar text, skriver, odlar tomater, lägger om kosten. Drömmer om konsten.
Blir arg av: Folk som glömt varifrån de kommer och går utan att veta vart. De som lyssnar uppåt istället för inåt.
Gillar: Den sköna känslan av ett välförrättat värv. Bastubad. Skratt. Sol mot hud.

Kontakt: daniel.suhonen@ssu.se, 073 5190106 eller 08 7144887

Man kan också besöka Tvärdrag på redaktionsplats, SSU's förbundsexpedition, Krukmakargatan 37A i Stockholm.


Eniro gav (förutsatt att det är rätt Daniel Suhonen):

Citat:
08-38 74 03
ps_result:record_list:mob 070-353 83 61
Ekholmsvägen 204
12745 SKÄRHOLMEN
Nu är jag inte expert på sthlms kvartersstatusar, men skärholmen verkar väl ganska mkt fattig förort? Månne en vänsteranhängare som lever som han lär - oerhört unikt?


Suhonen är väl finskt, är han 2:a generationens finninvandrare, eller är han nedflyttad haparandabo?


Någon som vet om han är gay/straight, gift/skild/särbo/sambo.
Citera
2011-03-13, 15:34
  #9
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Han är en återkommande gäst i svt debatt. En av de mest sansad vänster debattörerna och väldigt sympatisk. Sällan man hör några extrema tokigheter från hans läppar som så ofta brukar komma från andra vänsteranhängare.

Hittat på tvärdrags hemsida:




Eniro gav (förutsatt att det är rätt Daniel Suhonen):


Nu är jag inte expert på sthlms kvartersstatusar, men skärholmen verkar väl ganska mkt fattig förort? Månne en vänsteranhängare som lever som han lär - oerhört unikt?


Suhonen är väl finskt, är han 2:a generationens finninvandrare, eller är han nedflyttad haparandabo?


Någon som vet om han är gay/straight, gift/skild/särbo/sambo.
Singel enligt Facebook. I hans uppgång på Ekholmsvägen så bor det 27 personer varav 26 har utländska namn, så jag tror han är rätt unik med sin adress för att ha den positionen han har , ja.
Citera
2011-03-13, 15:45
  #10
Medlem
namnskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Singel enligt Facebook. I hans uppgång på Ekholmsvägen så bor det 27 personer varav 26 har utländska namn, så jag tror han är rätt unik med sin adress för att ha den positionen han har , ja.
Inte för inte som han framstår som trovärdig.
Citera
2011-07-12, 17:21
  #11
Medlem
starkopramens avatar
Daniel Suhonen är ny chefredaktör för den socialdemokratiska idé- och debattidskriften Tiden. Han har tidigare varit redaktör för SSUs tidskrift Tvärdrag och ledarskribent på Östra Småland och Västerbottens Folkblad.

http://www.journalisten.se/artikel/2...daniel-suhonen
Citera
2011-07-12, 21:19
  #12
Medlem
barnets avatar
Suhonen = Extremt begåvad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback