Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Jag slutade med VLC för ett tag sen eftersom mina hd/DVDr-filmer blev pixliga, så jag bytte till CCCP och sedan dess har det funkat klockren! CCCP är ett codec pack med bara de viktigaste codecsen som man lägger till i MPC.
http://www.cccp-project.net/
Ja, jag tittade en HD rulle i MPC igår och jag måste erkänna att jag tyckte det var en markant skillnad jämfört med kvaliten på HD rullar i VLC! =)
Ska tanka ner det där CCCP-codec paketet nu och se om jag klarar av att installera det, är det svårt att lägga till codecs i MPC?
EDIT:
tankade ner och installerade CCCP-paketet och det hittade MPC automatiskt och verkar ha integrerat sig med MPC, förstod jag det rätt då?
Sen undrar jag när jag installerade det så fick man välja vilka filer som skulle vara "Associated" med CCCP, standard på "play .AVI, .MKV" m.m var "no change" men man kunde välja att ha MPC som associate istället för "no change", men jag lät det vara som standard alltså "no change", är det bäst?
För jag vill inte låsa AVI och MKV filer till MPC, utan fritt kunna välja mediaspelare ändå.
Men nu när jag intallerat CCCP-paketet så är allt färdigt, jag måste inte ändra några inställningar i MPC, typ lägga till CCCP-paketet där eller nåt?