2019-10-17, 02:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vildovacker
Jag är från Västerås och bor där nu. Visst måste man vara lite uppmärksam men hittills har jag klarat mig utan problem.
Låter bra, tänker då runt 03:00 tiden på natten/morgonen?
Citera
2019-10-17, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Låter bra, tänker då runt 03:00 tiden på natten/morgonen?

Som sagt inga problem om man inte är packad eller härjar. Men alltid vara bra att vara lite uppmärksam.
Citera
2019-10-17, 03:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vildovacker
Som sagt inga problem om man inte är packad eller härjar. Men alltid vara bra att vara lite uppmärksam.
Ok så centrala stan är ok då? Ska inte ut och härja i någon förort Men kommer troligen vara något packad under dessa meter till hotellet!
Citera
2019-10-17, 03:14
Medlem
Citat:
Ok så centrala stan är ok då? Ska inte ut och härja i någon förort Men kommer troligen vara något packad under dessa meter till hotellet!

Yes, helt ok om man inte vobblar runt full som tusan eller skriker och sticker ut.
Citera
2019-10-17, 03:23
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ska till ett ställe, och sedan har jag några 100 meter till hotellet, MEN sent på natten? Detta är centrala stan, någon Västeråsare som kan ge mig odds på överlevnad?
Se bara till att inte gå igenom parken som ligger precis mitt emot tågstationen.

Det händer flertalet rån där om dagen.

Vasaparken tror jag den heter.
Citera
2019-10-17, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Se bara till att inte gå igenom parken som ligger precis mitt emot tågstationen.

Det händer flertalet rån där om dagen.

Vasaparken tror jag den heter.
Gå aldrig genom parker, de är samtliga ställen för ljusskygga verksamhet.

En metod jag använder är att alltid reka i förväg. Kolla med Google maps en bra väg från stället till hotellet och följ den. Se till att inte ta smågator.

Och se alltid ut som att du vet vad du hålker på med. Stanna aldrig upp och se dig om utan fortsätt alltid. Tvekan får gängen att anfalla. Parkera helst på hotellet eller I närheten och undvik att vara utomhus nattetid. Ta bilen om du kan.
Citera
2019-10-17, 03:35
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Gå aldrig genom parker, de är samtliga ställen för ljusskygga verksamhet.

En metod jag använder är att alltid reka i förväg. Kolla med Google maps en bra väg från stället till hotellet och följ den. Se till att inte ta smågator.

Och se alltid ut som att du vet vad du hålker på med. Stanna aldrig upp och se dig om utan fortsätt alltid. Tvekan får gängen att anfalla. Parkera helst på hotellet eller I närheten och undvik att vara utomhus nattetid. Ta bilen om du kan.

Stämmer bra det! Men just den parken är rätt notorisk då det skett flertalet rån under samma dygn.

En version är att inte klä sig så dyrt också. Flasha gör endast blattar!
Citera
2019-10-17, 06:06
Medlem
Waross avatar
Haha du Kan vara lugn. Innanför cityringen sker sällan överfall, rån, etc. Det Är i de västra förorterna sånt händer.
Citera
2019-10-17, 06:50
Medlem
Jon.Holmss avatar
Hur pass berikat är Västerås nuförtiden? Har inte varit där på minst 20 år.

Vilka områden är bra och vilka bör man undvika?
Citera
2019-10-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Hur pass berikat är Västerås nuförtiden? Har inte varit där på minst 20 år.

Vilka områden är bra och vilka bör man undvika?
VÄLDIGT skulle jag säga!
Mycket afrikaner och afghaner... och så har vi ju Kurdmaffian oxå! 🤮
Ibland när man går på stan känner man sig som en minoritet 😔
Citera
2019-10-23, 12:06
Medlem
eliizars avatar
På tal om Vasaparken så skulle jag inte gå igenom dem vid mörker. Gick på andra sidan gatan upp mot stan vid ABB för något år sedan och höll på att bli rånad. Som tur var kom det folk och de blev skrämda. Nu förtiden går jag bara längst med konserthuset upp om jag nu går den sträckan alls.
Citera
2019-10-30, 17:50
Medlem
Ördögs avatar
Tjuvgäng går in i butiken i Västerås och stjäl ohämmat – ägaren: ”Blir lätt brottningsmatch”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/gang-stjal-fran-christoffers-butik-flera-ganger-om-aret
https://samnytt.se/gang-gar-in-i-butik-och-tar-for-sig-stjal-klader-for-tusentals-kronor/
Citat:
Gäng kommer in i butiken och går direkt ut med kläder värda tusentals kronor. Enligt ägaren Christoffer Göthlin har det varit ett växande problem de senaste tio åren.

Enligt Christoffer Göthlin brukar tre till fyra personer komma in i butiken. De sprider sedan ut sig, tar det de vill ha och går direkt ut.

– En gång tog en kille två jackor för 18 000 kronor, men honom hann jag stoppa, säger han.
/---/
Nu har Västerås stad beslutat att ordningsvakter ska börja patrullera gatorna i centrala Västerås. Hur mycket det kommer att kosta och när vakterna införs är ännu inte bestämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in