2011-03-10, 18:31
  #1
Medlem
Som ni vet så finns det bra och dåliga förorter i Västerås, men vad tycker ni själv som svenska/invandrare om dessa orter? Vilka brott och saker händer mest på olika platser?
Mycket knark och rån på råby och en hel del knarkproblem på vetterstorp/hammarby också.
Citera
2011-03-10, 18:34
  #2
Bannlyst
Det fungerar jättebra här
Klart det begås brott, men vilken stad är perfekt?
Citera
2011-03-10, 19:40
  #3
Medlem
collas avatar
Bara bott i Västerås i ett år men det jag märkt är väl att det knarkas en del överallt bl a på Gideonsberg, Bjurhovda, Skallberget, överallt innanför cityringen, Pettersberg och Hammarby. På Råby och Bäckby har jag inte varit så mycket men känns som det är mycket smårån där på typ mobiltelefoner och liknande. Säljs även väldigt mycket sprit till folk i högstadiet och gymnasiet vid Bäckby centrum.
Men sen så är ju Västerås en rätt ofarlig småstad, inte direkt jättekriminellt?
Citera
2011-03-10, 20:41
  #4
Medlem
Dom platser man inte vill vistas i på kvällar om man inte känner/bott/vuxit upp i är enligt mig, Skallberget (många knasare där) Gideonsberg (samma sak) Bäckby (invandrare som gärna rånar eller misshandlar utan syfte) Hammarby-Vetterstorp (mycket sluskar där) Råby (galningar) Bjurhovda (white trash och zigenare) Vallby (samma som råby)

Lugna ställen men ändå mycket skit som pågår:
Skiljebo/Odensvi, har varit lite här och där men oftast inget speciellt.

Viksäng, kan hända en del fulingar där såsom rån mm.

Haga, lugnt oftast på dagarna, mycket inbrott stölder rån mm.

Ormberget, oftast lugnt 24/7 men på helgerna är det mycket som kan hända om man går fel.

Någon annan med lite info eller en spalt att ge om vissa områden?
Citera
2011-03-11, 14:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yingtenaxiongnaier
Det fungerar jättebra här
Klart det begås brott, men vilken stad är perfekt?

Ingen längre. Alla är nu infekterade av u-landsmänniskor.
Citera
2011-04-27, 23:49
  #6
Medlem
Jag som är uppväxt i västerås tillägger lite

bodde mina första år på skallberget, till 7 års ålder, så på den tiden (90 talet) så visste man ju inte så mycket o va ute sent o.s.v

har sen slutet på 90 talet och Mamma bor kvar på viksäng.

Jag har uppfattat Viksäng som tryggt, brukar ofta gå natt promenader, men nu i påskas va de en massa liv, och några killar skulle väl typ mucke/Råna?:O har aldrig varit med om nåt liknande, men sprang iväg så var det lugnt, men annars så har Viksäng varit hyfsat lugnt, men det beror lite på vart. Skiljebo är väl lite mer liv, men finsn väl lite lugnare delar ocså. det lugnaste området ( i mitt i några andras tycke) är typ Hamre, ligger lite längre bort i från centrum och är typ bara Radhus o villor, skulel ngo säga att det är typ det tryggaste i staden..

men betydligt värre är det på västra sidan om stan.. Råby har ja varit en del på då morfar bor där, jäkla liv på dom där Invandrar familjerna, Skrotbilar/biling-bling BMW o.dyl, lite bilbränder o något mindre tryggt.
Bäckby så finns de väl egentligen en hetsigare och en lugnare del. den hetsigare är typ massa lägenhets områden med bara invandrare, och den andra delen med mer vanliga hus och rad-hus.

Hammarby är väl mest som råby, har inte varit där så mycket, men det är mer otrvligt än Råby tycker jag.. Skälby finns också, och det är nog också hyfsat lugnt skulle jag tro, men generellt så är nog den östra delen av stan lugnare, mindre invandrare o.s.v
Citera
2012-06-13, 23:45
  #7
Medlem
theproducts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrianoo
Dom platser man inte vill vistas i på kvällar om man inte känner/bott/vuxit upp i är enligt mig, Skallberget (många knasare där) Gideonsberg (samma sak) Bäckby (invandrare som gärna rånar eller misshandlar utan syfte) Hammarby-Vetterstorp (mycket sluskar där) Råby (galningar) Bjurhovda (white trash och zigenare) Vallby (samma som råby)

Lugna ställen men ändå mycket skit som pågår:
Skiljebo/Odensvi, har varit lite här och där men oftast inget speciellt.

Viksäng, kan hända en del fulingar där såsom rån mm.

Haga, lugnt oftast på dagarna, mycket inbrott stölder rån mm.

Ormberget, oftast lugnt 24/7 men på helgerna är det mycket som kan hända om man går fel.

Någon annan med lite info eller en spalt att ge om vissa områden?


Hur är det med Hammarby nuförtiden?
Citera
2014-07-06, 10:47
  #8
Medlem
Bilar brändes i invandrartäta Bäckby

http://avpixlat.info/newsdesk/vasteras-bilar-brandes-i-invandrartata-backby
Citera
2015-06-11, 19:04
  #9
Medlem
Somalier

http://www.friatider.se/gruppvaldtaktshaktad-somalier-en-av-misstankta-ranarna

Gruppvåldtäkt och rån mot pantbank.Förde upp pistol i kvinnans underliv.
__________________
Senast redigerad av ascheberg 2015-06-11 kl. 19:07.
Citera
2015-06-11, 22:57
  #10
Medlem
KondomAnkas avatar
Så Västerås har blivit som alla andra städer ett skithål?
Hur är det med Haga?
Och hur ligger det till med kommunistpopulationen ?
Citera
2015-06-12, 08:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KondomAnka
Så Västerås har blivit som alla andra städer ett skithål?
Hur är det med Haga?
Och hur ligger det till med kommunistpopulationen ?

Nja det är väl vissa områden som är värre drabbade än andra. Haga ska det väl vara rätt lugnt på.
Citera
2015-07-01, 08:39
  #12
Medlem
Lögastrand Västerås

http://www.friatider.se/morkhyade-man-tafsade-pa-svenska-tonarstjejer-polisen-tappade-bort-reg-nummer-pa-deras-bil

Mörkhyade män tafsade på svenska tonårstjejer polisen tappade bort reg nr på deras bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in