Jag som är uppväxt i västerås tillägger lite
bodde mina första år på skallberget, till 7 års ålder, så på den tiden (90 talet) så visste man ju inte så mycket o va ute sent o.s.v
har sen slutet på 90 talet och Mamma bor kvar på viksäng.
Jag har uppfattat Viksäng som tryggt, brukar ofta gå natt promenader, men nu i påskas va de en massa liv, och några killar skulle väl typ mucke/Råna?:O har aldrig varit med om nåt liknande, men sprang iväg så var det lugnt, men annars så har Viksäng varit hyfsat lugnt, men det beror lite på vart. Skiljebo är väl lite mer liv, men finsn väl lite lugnare delar ocså. det lugnaste området ( i mitt i några andras tycke) är typ Hamre, ligger lite längre bort i från centrum och är typ bara Radhus o villor, skulel ngo säga att det är typ det tryggaste i staden..
men betydligt värre är det på västra sidan om stan.. Råby har ja varit en del på då morfar bor där, jäkla liv på dom där Invandrar familjerna, Skrotbilar/biling-bling BMW o.dyl, lite bilbränder o något mindre tryggt.
Bäckby så finns de väl egentligen en hetsigare och en lugnare del. den hetsigare är typ massa lägenhets områden med bara invandrare, och den andra delen med mer vanliga hus och rad-hus.
Hammarby är väl mest som råby, har inte varit där så mycket, men det är mer otrvligt än Råby tycker jag.. Skälby finns också, och det är nog också hyfsat lugnt skulle jag tro, men generellt så är nog den östra delen av stan lugnare, mindre invandrare o.s.v