2011-03-12, 14:01
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
jag gissar han har pxxs, varenda person på alla forum verkar ligga lång den av nån anledning.

Sant! mycket märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av kleff
När jag känner mig ledsen över mina investeringar brukar jag titta på Wall Street. Sedan brukar jag låna pappas fin kostym och låtsas vara Gekko. Jag pratar bara (sv)engelska när jag bär kostymen och svarar oftast bara med citat ur filmen. På fredagar (imorgon) brukar jag köra Teldar Paper scenen i vardagsrummet.

Haha! Ska jag fan börja med jag också!
Citera
2011-03-12, 15:16
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstract-mosquito
Du har väl förväntningar och mål för dina investeringar...Nå, vänta på de uppfylls och köp några glassar under tiden. Det finns flera som har ett helvete och kan inte ens köpa en glass... Ditt I-landsproblem skapar bara oro.

Mitt I-landsproblem skapar förutsättningar för fattiga att få ett drägligt liv.
Citera
2011-03-12, 15:27
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdoIf
Ja dom två senaste dagarna har varit katastrof för mig, - 7 %. Jag har en långsiktig plan så inget förändras men man blir ändå förbannad över detta och det gnager på psyket. Hur brukar ni glömma bort dom dåliga dagarna?

Jag blir bara glad när priserna går ner för att jag hellre köper på rea.

Det jag tjänat mest på är stora kurssvängningar eftersom jag investerar på mkt lång sikt.
Citera
2011-03-12, 16:12
Medlem
Caparzos avatar
Om du ska vara nettoköpare de närmaste åren och aktiepriserna går ner, då är det inte marknaden som knullar dig, utan du som knullar marknaden.

De dagarna är det bara att vara glad för att marknaden är depressiv. Kom ihåg att de dagar marknaden vill hänga sig själv, kan du sälja rep till honom dyrt och köpa hans hus billigt.
Citera
2011-03-12, 16:16
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Jag blir bara glad när priserna går ner för att jag hellre köper på rea.

Det jag tjänat mest på är stora kurssvängningar eftersom jag investerar på mkt lång sikt.

Jag investerar på varierande/lång sikt. Jag köper, behåller tills aktien gått upp ~50% och säljer sedan av så jag får tillbaks pengarna jag investerade från början. Därefter söker jag upp nya kandidater som jag tror på och behåller tills dom gått upp ca 50%. Vinsten i aktien behåller jag förevigt.
Citera
2011-03-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdoIf
Jag investerar på varierande/lång sikt. Jag köper, behåller tills aktien gått upp ~50% och säljer sedan av så jag får tillbaks pengarna jag investerade från början. Därefter söker jag upp nya kandidater som jag tror på och behåller tills dom gått upp ca 50%. Vinsten i aktien behåller jag förevigt.

Så du köper för att tjäna 50%, med en risk på 100%?
Citera
2011-03-12, 17:06
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Så du köper för att tjäna 50%, med en risk på 100%?

Jag tar 100 kronor investerar i bolag A. Bolag A går upp 50% är värt 150 kronor. Jag säljer av för 100 kronor, köper in mig i bolag B. Bolag B går upp 50% jag säljer av för 100 kronor och köper in mig i bolag C.

Så nu har jag investerat 50 kronor i bolag A, B och 100 kronor i bolag C.

Jag vet att min investeringsfilosofi ser konstig ut men den har överträffat index hittills så jag fortsätter med det vinnande konceptet. Stort fokus läggs på råvaror för jag har svårt att se att oljeindustrin och råvaruindustrin ska gå neråt dom kommande 50 åren.
Citera
2011-03-13, 00:50
Medlem
Slayerrs avatar
Dom dagar jag går in i dåliga trades försöker jag bara komma ut ur position med så liten förlust som möjligt och sen stänger jag ner skärmen och tradingen för den dagen, har jobbat med denna modellen ett tag nu och det har i alla fall hjälpt mig. I början när man var färsk på det här med tradingen så gjorde jag tvärtom efter att ha gått in i en dålig position, då handlade jag istället ännu mer och försökte på så vis "vinna tillbaka" de pengar jag förlorat på min/mina tidigare dåliga trades och det blev oftast bara ännu värre. Satt mycket i psyket det där men efter att ha jobbat med min strategi som jag handlar efter idag så funkar det mycket bättre.

Brukar i regel göra nåt utomhus efter en dålig start på trading dagen, typ ut och springa, cykla eller nåt annat kul
Citera
2011-03-14, 17:47
Medlem
Batmaans avatar
Känner jag att det har rullat utför någon dag är det bara ägna någon minut i den här tråden och plötsligt känns livet inte lika jobbigt längre...

https://www.flashback.org/t1415763
Citera
2011-03-15, 17:50
Medlem
AdoIfs avatar
Rövknullandet fortsätter, tappat 25 000 på en vecka
Citera
2011-03-15, 17:55
Medlem
+ 282 % på 3 dagar

Fy fan så bra det känns, allt tapp är borta nu börjar min resa uppåt.
Citera
2011-03-15, 17:59
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
+ 282 % på 3 dagar

Fy fan så bra det känns, allt tapp är borta nu börjar min resa uppåt.

Ja det hjälper verkligen oss andra som depån lyser rött för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in