2011-03-10, 18:29
Medlem
AdoIfs avatar
Ja dom två senaste dagarna har varit katastrof för mig, - 7 %. Jag har en långsiktig plan så inget förändras men man blir ändå förbannad över detta och det gnager på psyket. Hur brukar ni glömma bort dom dåliga dagarna?
Citera
2011-03-10, 18:37
Medlem
Alteregorandoms avatar
Vad äger du för skitaktier? långsiktig plan= långsiktigt investerande ?
Citera
2011-03-10, 18:44
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alteregorandom
Vad äger du för skitaktier? långsiktig plan= långsiktigt investerande ?

Har en långsiktig plan och denna dipp förändrar inget, har fortfarande slagit index utslaget över ett år.
Citera
2011-03-10, 18:49
Medlem
Alteregorandoms avatar
Du svarade inte på någon utav mina frågor
Citera
2011-03-10, 18:51
Medlem
Sherekhans avatar
Jag undrar också vad du har köpt för skräp och hur mycket du sitter inne med
Citera
2011-03-10, 18:59
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherekhan
Jag undrar också vad du har köpt för skräp och hur mycket du sitter inne med

Mest olje och energiaktier, småa och stora.
Citera
2011-03-10, 19:01
Medlem
-7 % är ju inget på högriskaktier vänder nog snart. Men börjar tappa hoppet med lite högre risk aktier såsom blackpearl, transeuro energy, Eurocine... Frågan är om det inte är bättre att ha typ H&M och ratos istället, börjar tvivla. Trenden är oroväckande. Inte lika kul att följa men börjar tappa hoppet. Dock inte kul att ha H&M med lite pengar, händer inte mycket då.
Citera
2011-03-10, 19:06
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
-7 % är ju inget på högriskaktier vänder nog snart. Men börjar tappa hoppet med lite högre risk aktier såsom blackpearl, transeuro energy, Eurocine... Frågan är om det inte är bättre att ha typ H&M och ratos istället, börjar tvivla. Trenden är oroväckande. Inte lika kul att följa men börjar tappa hoppet. Dock inte kul att ha H&M med lite pengar, händer inte mycket då.

Jo jag tror också det kommer explodera på sina håll förr eller senare. Min portfölj var ganska rolig 2010, låg +- 0 länge tills den formligen exploderade och gick + drygt 41% under en period på 2 månader.
Citera
2011-03-10, 19:15
Medlem
Jag tycker inte att 7% på två dagar är så farligt. Jag vet inte om jag börjar bli blasé, men sedan jag började med högriskaktier så har jag blivit mycket mer tolerant mot stora svängningar. Mitt konto gick upp 50% på 6 veckor runt nyår, för att sedan gå tillbaka rejält. Efter cirka 6 veckor av nedgångar så började jag också fundera på att gå in i säkrare aktier, men när man väl sett hur fort man kan tjäna pengar på högriskaktier så är det svårt att gå tillbaka. De senaste två dagarna har kontot ökat 10%. Det kan vända snabbt!
Citera
2011-03-10, 19:18
Medlem
kleffs avatar
När jag känner mig ledsen över mina investeringar brukar jag titta på Wall Street. Sedan brukar jag låna pappas fin kostym och låtsas vara Gekko. Jag pratar bara (sv)engelska när jag bär kostymen och svarar oftast bara med citat ur filmen. På fredagar (imorgon) brukar jag köra Teldar Paper scenen i vardagsrummet.
Citera
2011-03-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdoIf
Ja dom två senaste dagarna har varit katastrof för mig, - 7 %. Jag har en långsiktig plan så inget förändras men man blir ändå förbannad över detta och det gnager på psyket. Hur brukar ni glömma bort dom dåliga dagarna?

Så länge du inte redan sålt med förlust har du inte förlorat något.
Citera
2011-03-10, 19:29
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk99
Så länge du inte redan sålt med förlust har du inte förlorat något.

Kommer inte sälja av någonting med förlust, det är 1 del av min placeringsfilosofi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in