2011-01-07, 23:02
Medlem
Kavikas avatar
Kom igen nu alla FB:are, kryp till korset och berätta för oss övriga om Er absolut sämsta aktieaffär. Det måste tveklöst ha gjorts massvis med usla affärer i samband med IT-kraschen 2000, den allmänna börskraschen 2008, eller kanske t o m ännu äldre affärer?

Min sämsta affär är HQ BANK (jag har inte pysslat med aktier så länge). Köpte ett gäng för 70 SEK sommaren 2010, och ja, resten är ju historia... men jag grämer mig inte allt för mycket! Det är bara att bryta ihop och komma igen ;-)
Citera
2011-01-07, 23:05
Medlem
sålde precis en aktie på nasdaq

hade gått all in med rätt mycke o snackade telefon med tjejen.

råkade trycka fel. en 7a vart en etta o märkte inte det.

sålde 170 00 aktier för 41 istället för 47. gu va sur jag vat efter.

tilläggas bör att jag inte får handla på börsen för tjejen så kunde inte direkt skylla på henne i luren utan fick gutt bara prata vidare om väder o vind o vad vi skulle göra imorn kväll haha.
Citera
2011-01-07, 23:06
Medlem
RyssJävels avatar
Petrogrand. Vette fan varför jag ens gick in på skiten, dyrt blev det iaf...
Citera
2011-01-07, 23:15
Medlem
Svenskt företag som tog fram ett billigt gigE chip.
Skulle sälja det till Intel men floppade rejält.

Plöjde in 20 lock, när företagets sedermera tvångssåldes fick jag 4-5 kronor.
Citera
2011-01-07, 23:27
Medlem
revodnebs avatar
Telia är nog min sämsta affär någonsin, dock bara 300 aktier.
Citera
2011-01-07, 23:31
Medlem
WarrenLivermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Telia är nog min sämsta affär någonsin, dock bara 300 aktier.
Du är nog inte ensam om folkkära telia
Citera
2011-01-07, 23:33
Medlem
Epicept! jag sumpa 35000:-för några år sedan, likadant med Ortivus.säkert en minus 30 000:-Men när FLY ME gick i konken förlorade jag bara 4500:- Epcept har jag dock tjänat någon krona på sedan dess.
Plus dock på Lundin/min/oil,Abb,Vostok,mfl.
Citera
2011-01-07, 23:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenLivermore
Du är nog inte ensam om folkkära telia

Jo pyttsan!
Citera
2011-01-07, 23:48
Medlem
Alteregorandoms avatar
Ukrainsk fond när Greklands oron satte fart (maj 2010) förlorade 30% deras börsindex krashade -.-
Citera
2011-01-08, 00:01
Medlem
EgggEs avatar
Min största dundertabbe är en daytrade i Eniro som jag sedan "råka" stanna kvar i egentligen utan någon kolla på det fundamentala vilket var ödesdigert.. Borde varit mer vaken runt rapportdatum men det börja rasa säkert 1 vecka innan (insiders) eller iaf ett antal dagar innan och då fattade jag ingenting... Sen var man inte smart nog att dra sig ur utan stanna kvar med en del trading pengar som utvecklats till INGA trading-pengar...

Man lär sig av misstag, mina hundrataggare har fått mig på fötterna igen och nu kör jag på som inget hänt

Misstag känns och det är väl därför man lär sig så bra ifrån de, speciellt när pengar är inblandade
Citera
2011-01-08, 01:06
Medlem
r4ll3s avatar
Petrogrand. De sålde sin anlängning December 2009 och jag förstod inte att det skulle ta en sådan lång tid att starta någon ny verksamhet och värdet bara gick neråt. Dålig ledning på det här företaget. Tur att jag hade satsat lite på detta.
Citera
2011-01-08, 03:01
Medlem
bambumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
sålde precis en aktie på nasdaq

hade gått all in med rätt mycke o snackade telefon med tjejen.

råkade trycka fel. en 7a vart en etta o märkte inte det.

sålde 170 00 aktier för 41 istället för 47. gu va sur jag vat efter.

tilläggas bör att jag inte får handla på börsen för tjejen så kunde inte direkt skylla på henne i luren utan fick gutt bara prata vidare om väder o vind o vad vi skulle göra imorn kväll haha.

Tvivlar starkt på denna historia. Du KAN inte sälja lägre än högsta köporder, och om spreaden mellan köp- och säljkurs var mer än 13% undrar jag verkligen vad du handlade. Känns inte som du är en kille i 800 000-kronorsklassen, va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in