Citat:
Ursprungligen postat av Paranormalen
I stort handlar det om avigheten och dess följder - människor kan inte kombineras hur som helt, helt enkelt.
I vissa fall handlar det om defekter som inte kan rättas till.
Men för det mesta handlar det om att man helt enkelt inte vill få sin invanda övertygelse rubbad av andras synsätt.
Sedan florerar det ju avigheter som inte har förmåga till nyanser, som är ett måste för att förmedla äkta känslor - de kan bara leverera inlärda skeenden i mönster - de kallas även sociopater.
Sociopater är bättre än resten av mänskligheten. Dom lider inte av något samvete och kan på så sätt tänka klarare. Det handlar bara om att överleva och sprida sina gener vidare. Varför tror du det finns sociopater för? Det är det naturliga urvalet förstås! Att vara en sociopat är inget annat än en vinstlott!
Självklart gillar inte samhället detta, så sociopater blir betraktade som "psykisk störda". Dom är prototyper. Sociopater är dom perfekta människorna enligt det naturliga urvalet.
Citat:
Ursprungligen postat av versio-vulgato
Enligt olika undersökningar och teorier jag läst under min utbildning till socionom är människan en social varelse och vi behöver varandra. Redan på stenålder och ännu längre tillbaka samlades människor i grupper för att bättre kunna överleva genom att jaga i grupp. Isolering och ensamhet skapar affekter i en människa. Vi är integrerade och mår båttre att tala med människor vi har förtroende för. Att tala med en annan människa om olika problem innebär en lättnad. Sätt en människa i isolering utan intryck utifrån bryter ned och kan leda till allvarliga psykiska problem.
Det är endast svaga människor, som förlitar sig på andra. Att må bättre av att blotta sig för en annan människa är för mig obegripligt. Åter igen! Psykiska problem är något som samhället har hittat på, för att trycka ner sociopater. Innerst inne så vet ni att sociopater är dom perfekta människorna mentalt.
Tänk dig själv. Du har inget samvete och du kan inte känna någon smärta för andra människor än dig själv. Så min fråga är till dig: Skulle du vilja bli botad?
MannenBakomDig - Stolt sociopat, som alla andra är!