2011-03-10, 16:56
Medlem
Fljer med i "En plats vid havet/p landet" och r sen tidigare nyfiken p England,
kanske sydkusten passar bst d man gillar sol och bad.

Men efter ngra timmars tittande fr jag fr mig att ett litet litet hus kan kosta 2-3 miljoner.

Kanske det r lgenhet man ska inrikta sig mot.

Men hur r det att leva dr?

Idag har jag sjukpension frn FK och har lst i ortstidningen att
jag sitter skert i bten ven med de nya reglerna.

Hur ser det ut om man skulle st skriven i Sverige men bo i utlandet?

Vad finns det fr bidrag av liknande slag i England?

Skulle jag flytta nu i sommar t.ex. om man leker med tanken,
d skulle det bli en hyresrtt, grna en stad p kanske 100.000 invnare eller liknande.

Det fr inte vara fr lugnt dr och jag vill inte bo i en stressad storstad, det ska vara lite mitt emellan.

Min tanke r att vid flytt kr man dit, om man vid pensionering vid 65 flyttat, d tar man vl enklast och sljer allt man ger och har, kper en trygg bil som man lastar full med allt det man inte valt att gra sig av med, sen ker man.
Citera
2011-03-10, 17:00
Medlem
Ser ven att man kan kolla bostder fr uthyrning p ebay......
Citera
2011-03-12, 21:40
Medlem
slurpss avatar
mste frga... varfr i helvette England? allt e svindyrt, sjukt trkigt land, kallt som fan,och det regnar 360 dagar om ret.

flytta till spanien eller franska rivieran istllet...
Citera
2011-03-13, 10:42
Medlem
Jag hade tnkt mig Brittiska Rivieran, d.v.s. sydkusten.

Lagomt nra till Sverige ocks.
Citera
2011-03-16, 14:39
Medlem
Jag har ocks planer p att flytta till Sydkusten, Poole som verkar som en trevlig stad. Staden har ver 140000 invnare, och ser jtte fin ut p bilder som finns p internet, vad jag hrt r det ocks en trevlig stad med en del turister p somrarna.

Jag undrar sjlv om det r svrt att hitta hyresrtt. Ska kolla om det finns ngon trd hr p FB.
Citera
2011-03-16, 14:56
Medlem
Det r i princip bara i Sverige som det r svrt att hitta hyresrtter i populra orter.

Kolla p www.findaproperty.co.uk s kommer ni hitta en hel del.
Citera
2011-03-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Det r i princip bara i Sverige som det r svrt att hitta hyresrtter i populra orter.

Kolla p www.findaproperty.co.uk s kommer ni hitta en hel del.
h vad sknt det dr var att lsa. Hade tnkt mig att det skulle vara totalt omjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av slurps
mste frga... varfr i helvette England? allt e svindyrt, sjukt trkigt land, kallt som fan,och det regnar 360 dagar om ret.

flytta till spanien eller franska rivieran istllet...
Svindyrt och svindyrt. 30-40:- fr en pint p pub, 80:- fr en tvrtterslunch osv tycker jag inte r speciellt dyrt. Det r som i Sverige ungefr. Sen att det r billigare i spanien r vl kanske en sak men jag tycker england r ett jvligt soft stlle att vara p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in