• 1
  • 2
2011-03-11, 14:21
Medlem
BocadilloLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Mer precist: skriv konton i spotlight och tryck enter, skapa ett gästkonto, kryssa i aktivera föräldrakontroll och öppna den. Kryssa sedan begränsad finder och tillåt endast markerade program. Gå till annat och leta upp Spotify. Kryssa och du är klar.

De är kanske så de gör i datorbutikerna med butiksexemplaren?
Citera
2011-03-11, 15:24
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Nu har jag gjort exakt så men datorn tjatar VARJE gång programmet startas, om jag vill tillåta inkommande till spotify. Jag trycker ja varje jävla gång men nästa gång programmet startas så börjar tjatet igen. Är datorn senil eller bara störd?
Förmodligen har ditt gästkonto inte rättigheter att spara ändringar i brandväggen, öppna brandväggen, klicka upp hänglåset (adminlösenord), lägg till spotify manuellt, klicka på hänglåset igen. Nu borde det funka, i alla fall tills spotify uppdaterar sig, då kan du behöva lägga till det i brandväggen igen.
Citera
2011-03-11, 16:55
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenoni
hur vet man vad sin "nyckelring" är då?

Va?

Citat:
Ursprungligen postat av nucce
När jag har haft fest så har jag använt mig av
http://www.softheap.com/newadmin.html

bara skapa en användare, och sedan med detta program låsa dess rättigheter, tex inte få öppna några andra program, inte ändra skivbordsbackgrund, inte få trycka ctrl+del, inte visa några ikoner, ja, du kan styra precis allt som är visuellt och knapptryckningsfunktioner. som att stänga av windowsknapp + e för att öppna explorer. rek. varmt att sätta dig in i detta, väldigt lätt också..

Fungerar nog inte så bra i OS X dock.
Citera
2011-03-11, 17:07
Medlem
MarioForPresidents avatar
För övrigt bör du låsa även Spotify efter att ha startat playlisten, annars kommer det bytas låt stup i ett!
Citera
2011-03-11, 17:45
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarioForPresident
För övrigt bör du låsa även Spotify efter att ha startat playlisten, annars kommer det bytas låt stup i ett!

Folk borde väl ha insett vett nog att kunna spotify-regeln vid den här tiden.. köa låtar alltså
Citera
2011-03-11, 17:55
Medlem
MarioForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Folk borde väl ha insett vett nog att kunna spotify-regeln vid den här tiden.. köa låtar alltså

Men vett och regler går inte alltid så bra ihop med alkoholförtäring. Om det nu skall drickas på festen

Kan kanske vara fördel att bypassa vilolägesfunktionen när locket stängs också kanske.
Senast redigerad av MarioForPresident 2011-03-11 kl. 17:58.
Citera
2011-03-11, 19:33
Medlem
BesserWissers avatar
Nu funkar inte det JÄVLA Spotify!!!
Den tjatar om ett jävla "internal error 1". Och vägrar starta skitet!

VAD FAN ÄR DET SOM ÄNDRATS SEN IGÅR? Datorn har bara varit avstängd! Jag har inte ändrat ett jävla skit och jag måste ha skitet att fungera NU!

Har jag betalat 100 jävla kronor för ett jävla premiumkonto på spotify när skitet vägrar funka???
Vad är det för jävla skitprogram?

Vad är det med det jävla gästkontot som gör att det funkade igår men inte NU?
Citera
2011-03-11, 19:33
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Lås skärmen.

Program -> Verktygsprogram -> Nyckelhanterare -> Inställningar -> Visa status i menyraden

Klicka på det lilla hänglåset som dyker upp där vid klockan, välj "Lås skärm". Alla program är igång, skärmen är svart och det krävs lösenord för att visa skärmen - ditt adminlösenord.

Om du inte ska hålla på och fippla en massa med spotify så är det väl det enklaste sättet. Bara slå igång en playlist, lås skärmen och gå därifrån.

Makalöst att du inte fattade att han kör OSX.

Men som sagt, skapa ett nytt konto med begränsade rättigheter eller lås skärmsläcksren med lösenord.
Citera
2011-03-11, 19:47
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Men som sagt, skapa ett nytt konto med begränsade rättigheter eller lås skärmsläcksren med lösenord.

Makalöst att du inte fattade att jag också kör OSX och det där är en lösning för OSX.

Var det något mer? Tjena.
Citera
2011-03-11, 22:37
Medlem
iAlexs avatar
Annars kan du ju bara köra spotify från iPhone
Citera
2011-03-12, 00:26
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Eh va?

Ont: varför inte bara ställa undan datorn? Men om du vill låta fulla snubbar pilla på den så tycker jag att föräldrarkontrollen är bästa sättet att gå till väga.
Citera
2011-03-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Ok men tanken var att gästerna skulle kunna fippla med Spotify, men endast spotify och inget annat. För att det är alltid så att gästerna aldrig är nöjda med låtarna jag väljer så därför tänkte jag att det kunde vara öppet att välja låtar själva men det och inget annat.

finns ju en annan väldigt enkel lösning på ditt problem. skaffa lite balls och säg att det är den musiken som gäller om de ska förfesta hos dig såvida du inte har totalkass smak. denna lista kan ju rekommenderas, gillar man inte den så är man ju störd ändå och ej önskvärd på festen http://open.spotify.com/user/beavis8...d8duVhlcFQlxlu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in