2011-03-10, 14:48
Medlem
Hej!

Blir inom kort ägare utav en kraftfull Macbook Pro, dock kan jag inte lämna Fruity Loops när det gäller musikproduktion - producerat i det i cirka 5 år.

Jag kommer dock använda Logic till mix samt mastering och sakta men säkert producera en del i det..

Min fråga är dock:

Är det relativt stabilt att köra W7 x64 (har 8GB ram) och Fruity Loops? Vill inte ha en PC igen, otroligt less. Kommer ENDAST köra FL + vst/pluggar och ingenting annat på W7 installationen (+ drivers till firewire ljudkort samt midisynth)

Tacksam för svar!
Citera
2011-03-13, 00:19
Medlem
Den kommer absolut att klara av det!

Nu kör jag visserligen mest hårdvara, men jag har provat att endast köra mjukvara (Ableton Live, diverse VST's och AUs) och det var inget problem.

Det är nog svårt att överbelasta en dator bättre än en eee pc eller vad de kallas nuförtiden med musikprogram. När jag kör 8-14 mjuka kanaler plus effekter så ligger jag typ på 12% CPU load.
Citera
2011-10-12, 15:32
Medlem
ekkan93s avatar
har en ny macbook pro 13', 2.3 Ghz Intel Core i5 med 4gb minne.

vill också köra FL Studio på min macbook, med flera vst's och en midi controller, kommer detta funka bra eller avråder ni mig?
TS, hur funkar det för dig med bootcamp och fl studio med midi controller?

Vill tilläga att jag är rädd om min nya macbook, och vill inte ta några risker om det nu finns några med att belasta bootcamp.
Citera
2011-11-26, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekkan93
har en ny macbook pro 13', 2.3 Ghz Intel Core i5 med 4gb minne.

vill också köra FL Studio på min macbook, med flera vst's och en midi controller, kommer detta funka bra eller avråder ni mig?
TS, hur funkar det för dig med bootcamp och fl studio med midi controller?

Vill tilläga att jag är rädd om min nya macbook, och vill inte ta några risker om det nu finns några med att belasta bootcamp.

Jag tycker det fungerar jättebra! Har även exakt likadan Macbook som dig och kan köra ett flertal kraftfulla VST's inklusive tyngre mastereffekter. Inga problem alls! Windows flyter även förövrigt otroligt bra.

Jag kör 64-bitars Windows 7

Kom dock ihåg att köra "extended memory" för att kunna utnyttja all din ram och få FL att flyta ännu bättre (fast det kanske du visste innan)
Citera
2011-11-27, 11:52
Medlem
Myx0x3s avatar
Varför FL när man kan köra bättre programvara direkt i OS X?

Jag är inte insatt i ämnet, men vad jag hört är Ableton och Logic Pro rejält mycket bättre?
Citera
2011-11-27, 12:18
Medlem
qrizzes avatar
Tycker du ska skippa FL och gå över direkt till Logic Pro om du nu har ett "musiköra" som har producerat musik i 5 år.

Då kommer du nog lätt in i Logic.

Men för att svara på din fråga. Ja det fungerar med så du har tänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in