2011-03-10, 14:48
Medlem
Hej!

Blir inom kort gare utav en kraftfull Macbook Pro, dock kan jag inte lmna Fruity Loops nr det gller musikproduktion - producerat i det i cirka 5 r.

Jag kommer dock anvnda Logic till mix samt mastering och sakta men skert producera en del i det..

Min frga r dock:

r det relativt stabilt att kra W7 x64 (har 8GB ram) och Fruity Loops? Vill inte ha en PC igen, otroligt less. Kommer ENDAST kra FL + vst/pluggar och ingenting annat p W7 installationen (+ drivers till firewire ljudkort samt midisynth)

Tacksam fr svar!
Citera
2011-03-13, 00:19
Medlem
Den kommer absolut att klara av det!

Nu kr jag visserligen mest hrdvara, men jag har provat att endast kra mjukvara (Ableton Live, diverse VST's och AUs) och det var inget problem.

Det r nog svrt att verbelasta en dator bttre n en eee pc eller vad de kallas nufrtiden med musikprogram. Nr jag kr 8-14 mjuka kanaler plus effekter s ligger jag typ p 12% CPU load.
Citera
2011-10-12, 15:32
Medlem
ekkan93s avatar
har en ny macbook pro 13', 2.3 Ghz Intel Core i5 med 4gb minne.

vill ocks kra FL Studio p min macbook, med flera vst's och en midi controller, kommer detta funka bra eller avrder ni mig?
TS, hur funkar det fr dig med bootcamp och fl studio med midi controller?

Vill tillga att jag r rdd om min nya macbook, och vill inte ta ngra risker om det nu finns ngra med att belasta bootcamp.
Citera
2011-11-26, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekkan93
har en ny macbook pro 13', 2.3 Ghz Intel Core i5 med 4gb minne.

vill ocks kra FL Studio p min macbook, med flera vst's och en midi controller, kommer detta funka bra eller avrder ni mig?
TS, hur funkar det fr dig med bootcamp och fl studio med midi controller?

Vill tillga att jag r rdd om min nya macbook, och vill inte ta ngra risker om det nu finns ngra med att belasta bootcamp.

Jag tycker det fungerar jttebra! Har ven exakt likadan Macbook som dig och kan kra ett flertal kraftfulla VST's inklusive tyngre mastereffekter. Inga problem alls! Windows flyter ven frvrigt otroligt bra.

Jag kr 64-bitars Windows 7

Kom dock ihg att kra "extended memory" fr att kunna utnyttja all din ram och f FL att flyta nnu bttre (fast det kanske du visste innan)
Citera
2011-11-27, 11:52
Medlem
Myx0x3s avatar
Varfr FL nr man kan kra bttre programvara direkt i OS X?

Jag r inte insatt i mnet, men vad jag hrt r Ableton och Logic Pro rejlt mycket bttre?
Citera
2011-11-27, 12:18
Medlem
qrizzes avatar
Tycker du ska skippa FL och g ver direkt till Logic Pro om du nu har ett "musikra" som har producerat musik i 5 r.

D kommer du nog ltt in i Logic.

Men fr att svara p din frga. Ja det fungerar med s du har tnkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in