2011-03-10, 14:22
Medlem
ql1maxs avatar
Jo jag ska skaffa ett visa kort med ett eget motiv, jag fick inte ha den bilden jag valde för att bilden innehöll upphovsrättsskyddat material Men jag vill verkligen ha denna bilden!
Så jag undrar om jag på något sätt kan gå runt detta så jag kan få ha bilden endå?

Här är bilden jag valde: http://fc00.deviantart.net/fs37/f/20...thomasinho.jpg

Här är demo kortet: https://www.cardlikeme.fi/card/A_7Jh1aqhDziz4

Behöver inte vara just denna bilden men en liknande iaf!

Ni flashbackare vet säkert hur jag kan göra för att lyckas så tack på förhand!
Citera
2011-03-10, 14:28
Medlem
Sombreromannens avatar
Hittade någon guide en gång i tiden på flashback, där någon länkade till en kille som fixade eget motiv. Kan dock inte hitta det igen..

Men du kan använda sånt papper som du stryker på kläder, så använder du det pappret och skriver ut din bild på det. Sedan klipper du ut det, sätter en bit markeringstejp för chipet och stryker på bilden på låg temperatur. Sedan får du använda en kniv och skära ut runt chipet.
Citera
2011-03-10, 14:33
Medlem
ql1maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sombreromannen
Hittade någon guide en gång i tiden på flashback, där någon länkade till en kille som fixade eget motiv. Kan dock inte hitta det igen..

Men du kan använda sånt papper som du stryker på kläder, så använder du det pappret och skriver ut din bild på det. Sedan klipper du ut det, sätter en bit markeringstejp för chipet och stryker på bilden på låg temperatur. Sedan får du använda en kniv och skära ut runt chipet.

Tack för tipset men jag har varken tid eller ork för det
Citera
2011-03-10, 23:31
Medlem
nilfirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ql1max
jag fick inte ha den bilden jag valde för att bilden innehöll upphovsrättsskyddat material
Få artistens medgivande kan vara en lösning på problemet. Alternativt betala honom/henne

edit:
Kom på att orsaken kanske var att Batman var upphovsrättsskyddat. Kanske bara att skriva ett brev till den som äger IPt
Senast redigerad av nilfirre 2011-03-10 kl. 23:33.
Citera
2011-03-11, 12:07
Medlem
ql1maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilfirre
Få artistens medgivande kan vara en lösning på problemet. Alternativt betala honom/henne

edit:
Kom på att orsaken kanske var att Batman var upphovsrättsskyddat. Kanske bara att skriva ett brev till den som äger IPt

Men hur ska jag då kunna bevisa för handelsbanken att jag har rättigheter till bilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in