Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-21, 16:02
  #1813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Juholt spelade snarare som en fylltratt, som välter sina egna pjäser, och larvar runt med massa annat - rätt var det är så klingar schackklockan, och tiden har gått ut för honom - schackmatt.
Innebörden blir densamma. Han såg inte följderna av sina drag.
Citera
2012-01-21, 16:02
  #1814
Medlem
MrLunkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Vad jag har koll på eller inte är inte relevant för dig. Jämfört med dina kompisar har jag nog bra koll på läget. Gilla det eller flytta!

Uppenbarligen och analysera sig själ och sina intressen är inte så svårt. Där i ligger problemet idag, människor är inte för fem öre politisk kunniga.
Citera
2012-01-21, 16:02
  #1815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det har varit fokus på misstag därför att det är vad uppgiftslämnare inom andra falanger i (s) har matat journalisterna med.

Till exempel igår så höll ju förfan en medlem i VU direktkontakt med en journalist på Expressen under mötets gång.
Föreställ dig att S i stället för Juholt hade valt en uttalad NWO-globalist tror du att media hade brytt sig om de traditionalistiska "uppgiftslämnarna" som ville svartmåla denne då? Självklart inte. Media väljer vad de ska rapportera om och trycka på och i det här fallet har vi sett ett sällsynt väloljat samspel mellan sossarnas globalistfalang och NWO-media.
Citera
2012-01-21, 16:04
  #1816
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Absolut, det har blivit en personkultur i politiken när det kommer till media vilket jag inte är något större fan av. Vad jag tycker är värt att ifrågasätta är att partierna går med på det. Visst, om man vill vara cynisk så är det ju kanon att ha en frontfigur att kasta till vargarna om det går åt helvete men det är inte partiledaren som ligger bakom vartenda beslut.
En annan effekt av personkulturen är att man inte behöver slåss genom politiken, det räcker att sikta in sig på motståndaren som person. Det ger ju dubbla vinster genom att media (kan mycket väl vara berättigat) hårdgranskar personen vilket blockerar politiken vilket i andra ändan leder till att Moderaterna (Alliansen) i det här fallet får fritt spelrum politiskt då oppositionen inte längre fungerar medialt.
Citera
2012-01-21, 16:04
  #1817
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Var inte så säker på det. Det sade folk redan då Sahlin avgick och Juholt tillträdde.

Ja jo iofs men nu tror jag iaf att The bottom is nådd...
Citera
2012-01-21, 16:05
  #1818
Medlem
Elitmalajs avatar
Jag hoppas att Socialdemokraterna tar itu med ledarfrågan på ett bättre sätt än förra gången. Öppenhet är bättre än det tidigare spelet med en valberedning vars resultat skall godkännas utan debatt eller motkandidater, på ett sätt som leder tankarna till Sovjetunionen.

Det är oerhört viktigt att den nuvarande regeringen får en seriös opposition. Sverige lider om det inte finns en utmanande politisk kraft. Jag önskar Socialdemokraterna lycka till i rekryteringen. De har en fantastisk historia. Det är mycket deras förtjänst att landet blivit ett så gott samhälle att leva i för alla. Det är min förhoppning att partiet skall kunna bidra till en vidareutveckling genom att man får en ledare som inte kommer med tomma ord eller bygger på nostalgi utan som kan ägna sig åt ett nytänkande där arbetarpartiet kan finna adekvata lösningar på nutida frågor kring rättvisa och fördelning.
Citera
2012-01-21, 16:05
  #1819
Medlem
Jontalinens avatar
Lite delad i frågan vem jag vill se som efterträdare. Inte Jämtin i alla fall - de saken är säker. Oavsett vem man väljer måste man denna gång vara 100% säker och till 100% stötta denna person.

En ordentlig undersökning av personens förflutna hade kanske varit dumt heller.

Socialdemokraternas kommande agerande kommer i mångt och mycket avgöra partiets framtid. Optimalt hade ju varit Wallström eller Pagrotsky. Men ingen av dessa vill ha posten.
Citera
2012-01-21, 16:06
  #1820
Medlem
Los_Slangoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Korrekt båda två men facket och arbetarklassen har tappat sin betydelse i den postindustriella världen och troligen är det för att finna nya väljargrupper som socialdemokratin lockats in på detta villospår och nu helt blivit uppslukade av olika fragmentiserade minoritetsgrupper som inte har sin kärna och bas i de gamla LO-grupperna.

Förr var LO kroppen och det socialdemokratiska partiet dess hjärna och företrädare och i takt med att kroppen förkrumpnat har hjärna levt sitt eget liv och försökt anamma andra fragmentiserade väljargrupper som slutligen parasiterat och kalasat på partiets varumärke i sina egna syften, att partiet slutligen helt tappat sin själ och identitet. De vet inte ens vilka de är och i vilken färdriktning de ska ha och detta är just kulturmarxismens slutliga mål.

Att skapa en förvirrad grå brokig massa som varken vet varifrån de kommer eller vart de är på väg och i total avsaknad av egen identitet samt är totalt ointresserad av politik och främst tar rollen som likgiltliga konsumtionsenheter.
Enligt mig en väldigt korrekt analys av läget, med målande beskrivning. +1
Citera
2012-01-21, 16:07
  #1821
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Föreställ dig att S i stället för Juholt hade valt en uttalad NWO-globalist tror du att media hade brytt sig om de traditionalistiska "uppgiftslämnarna" som ville svartmåla denne då? Självklart inte. Media väljer vad de ska rapportera om och trycka på och i det här fallet har vi sett ett sällsynt väloljat samspel mellan sossarnas globalistfalang och NWO-media.
Frågan är ju vad dessa "globalister" (=judar, antar jag?) skulle vinna på kuppa in någon annan. Ansikten ändras men (s) politik består. Persson, Sahlin eller Juholt - skillnaden är minimal. Tveksamt om något alternativ skulle göra partiet pro-Israel eller något.

Och ja, jag tror att de skulle bry sig om uppgiftslämnarna även om det var en globalist som satt som partiledare.
Citera
2012-01-21, 16:09
  #1822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Just nu sitter kvintetten Lena Melin, Peter Wolodarski och Margit Silberstein med belåtna flin och diskuterar sin bedrift att lyckats avsätta Håkan Juholt. Fattas bara den petade Maryam Yazdanfar kommer in och berömmer sina fränder för att ha gjort en insats för kvinnorna eller dylikt.

Detta borde gå till historien som en av de största politiska skandalerna någonsin. Här fick vi lärdom om vilka som verkligen styr landet, dvs media och dess dolda ägare. Redan i höstas innan det första drevet började så sa Juholt i en intervju med Aftonbladet att han ansåg media besitta för mycket makt. Självklart gillas inte ett sådant ställningstagande och en sådan karaktär måste omedelbart bytas ut mot en duktig knähund till media och dess elitstyre.

Oavsett vad man har för ideologisk ståndpunkt eller politisk färg så kan man omöjligtvis ta ställning för detta med full insikt om fulspelet iscensatt av en elit som bland mycket annat kontrollerar media. Denna gång var det Juholt, nästa gång är det din favorit politiker som vägrar rätta in sig i ledet för dessa fula fiskar och därmed måste kölhalas.
Bra inlägg. Vill bara påpeka att drevet började långt innan i höstas. Jag rapporterade om att globalisterna tänkte avsätta Juholt redan i mars:

https://www.flashback.org/p29791402#p29791402
Citera
2012-01-21, 16:09
  #1823
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det har varit fokus på misstag därför att det är vad uppgiftslämnare inom andra falanger i (s) har matat journalisterna med.

Till exempel igår så höll ju förfan en medlem i VU direktkontakt med en journalist på Expressen under mötets gång.

Jo - socialdemokraterna är nog ingen lekstuga direkt. Och Reinfeldt behöver bara luta sig tillbaka viss om att media inte kommer att granska de svåra misstagen i hans politik.
Citera
2012-01-21, 16:09
  #1824
Medlem
S har nu 2012, 2 snart 3 partiledare sen valet 2010, vad sänder de för signaler om S?

Felet är att dom oavsett partiledare driver politik från 70-talet i 2010-talet med floskler om, solidaritet o andra fina ord som knappast ger mat på bordet eller tak över huvudet.

Juholt blev nog lurad till posten som partiordförande, han har själv sagt att han inte är någon ledartyp eller har struktur alls, innan han blev vald.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback