Jag svettas grymt mycket när jag sover. Jag går på en doping-kur nu men det är omöjligt att det är relaterat då detta symptom dök upp någon månad INNAN jag började.
Inatt var det värst, jag vaknade upp och allt var blött, kudden var dyblöt samt täcket, fick vända på det men det blev lika blött inom några minuter.
Sover jag med bara påslakanet så fryser jag och kan inte sova, och fönstret kan jag inte ha öppet då jag sover för jag bor nära järnvägen och det låter som fan, speciellt om nätterna.
Det är jävligt jobbigt för det luktar svett och får tvätta hela tiden.
Det är runt 18-20 grader i lägenheten, och jag brukar ha fönstret öppet en stund innan jag ska sova.
Har bara ett element igång och det står på svagt läge.
Vad kan vara fel på mig, behöver jag medicinering, är detta symptom på något?
Funderar på att gå till läkaren eller köpa sådan där "Sluta svettas-kräm" som finns på Apoteket och smörja in mig innan läggdags, men då vaknar man väll att hjärnan kokar.
Hände samma sak för mig för ett par veckor sedan. Gick också över efter ett tag. Jag vaknade mitt i natten, sängen helt dyblöt (trodde fan jag pissat på mig) och var varm som helvetet....men det gick över tillslut
Köp tunnare täcke, skruva ner elementet ännu mer, ha fötterna utanför täcket
Räcker inte bara med att öppna fönstret innan du går och lägger dig eftersom du värmer upp det efter några timmar igen.
T.ex. när jag hade feber svettades jag varenda natt, sedan fortsatte jag vakna varje natt utan att förstå varför när jag var relativt frisk, fick senare reda på att min morsa hade skruvat upp elementet, inte så jättemycket, för att det skulle påverka mig.
Har samma problem, vaknar mitt i natten av ha svettats för jävligt.
Att ha fötterna utanför täcket funkar inte riktigt då de av nån anledning blir väldigt kalla på en gång, kan inte sova då.
Hanterar detta genom att vara uppe tills jag blir väldigt trött, somnar, när jag sedan vaknar av svett går jag upp och dricker ett glas vatten, försöker sedan somna om. Blir väldigt lite och dålig sömn men det funkar
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!