2011-03-09, 17:21
Medlem
Hej, Jag har Windows 7 Home (ingen priat kopia). Nr jag skulle ppna en .wtf fil med anteckningar s hngde sig mitt explorer (utforskaren) Fick felmedelande inpage error/c0000185/00000003 osv osv

Har inte hittat mycket nr jag googlat s fr frska hr, det roliga r att efter det blev sdr hngde sig hela explorer, gick inte att terstarta. Ungefr 5 misslyckade omstartnings frsk samt ett par frsk med att logga in felskert med bde ntverk och utan fr fortfarande inte igng explorer.

Lyckades av en slump komma t mitt virus program nu via cntrl alt delete. Det roliga r att den sidan fungerar helt utan problem samma med inloggningen. Det r det som gr mig s fundersam om det r hrdisken? Eller om det kan vara ett virus? Vad tror ni?
Citera
2011-03-09, 18:05
Medlem
Helvette, jag brjar p allvar tro att jag ftt en mask i datorn som sabbar win64 mappen. Fr kan f upp taskmanager i felskert lge. Men rkar jag bara skriva "explorer" jag behver inte ens trycka p enter s gr det inte att ppna varken explorer.exe eller ngon annan task verhuvud taget. explorer.exe hnger sig direkt s allt r svart.

Jag skulle behva installera om datorn, (har ingen skiva) men finns en fil i windows 7 s mste frska komma t den via cmd. Googlar vidare
Citera
2011-03-09, 18:55
Medlem
Om det finns ngon som vet hur man kommer t ominstallationsfilerna inte systemterstllning (viruset verkar ha sabbat den) fr den vill systemterstlla precis frn idag. Vilket inte hjlpte (rstrui.exe) via kommando promt.

Snlla skulle bli verlycklig om ngon snll sjl skulle kunna frklara fr mig hur i helvette man kommer t ominstallationsfilerna via kommando promt. Har googlat verallt men hittar inget svar, fr att de flesta verkar ha de p CD som jag borde ha brnt ut direkt nr jag installerade windows men var inte s smart.

Jag har windows 7 home
Citera
2011-03-09, 20:40
Medlem
Lyckades komma t att installera om datorn. Hittade inte hur jag gjorde det via windows. Men hittade i bios att det fanns inbyggt dr. Via alt f10 s kom jag in i menyn. Problem solved Nu mste jag installera om en jvla massa bara! hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in