2004-09-08, 14:15
Medlem
zacky_boys avatar
Vet inte vart jag ska posta, så det blidde här.

Tänkte för några dar sedan skära upp potatis och prova att laga dom i mikron (har ingen ugn), allt väl. En del droger, tex hasch, påverkar hjärnan så man får lite sämre minne.. Skulle just sätta in gammal mat i mikron när jag hittar mina potatisskivor. Det intressanta var inte färgen eller konsistensen, det var lukten. Det luktade tjack. Jag som just vid det tillfället har dåligt minne tycker ju att det verkar vara ett rimligt pris att äta lite av potatisen för att se om den inte innehåller tjack. Det var ingen bra plan. Känns lite konstigt i bröstet, vill liksom inte riktigt ner, men det är lugnt.

Så tänkt på det, gammal mat kan få dej att tro att maten är knark. Varning utfärdas..
2004-09-08, 15:05
Medlem
Homo TempelRiddares avatar
röka en rutten banan
2004-09-08, 16:07
Medlem
Chidoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zacky_boy

Tänkte för några dar sedan skära upp potatis och prova att laga dom i mikron (har ingen ugn), allt väl. En del droger, tex hasch, påverkar hjärnan så man får lite sämre minne.. Skulle just sätta in gammal mat i mikron när jag hittar mina potatisskivor. Det intressanta var inte färgen eller konsistensen, det var lukten. Det luktade tjack. Jag som just vid det tillfället har dåligt minne tycker ju att det verkar vara ett rimligt pris att äta lite av potatisen för att se om den inte innehåller tjack. Det var ingen bra plan. Känns lite konstigt i bröstet, vill liksom inte riktigt ner, men det är lugnt.

Så tänkt på det, gammal mat kan få dej att tro att maten är knark. Varning utfärdas..

Kanske off topic, men.... Zacky, du är fan för härlig!!
2004-09-08, 16:25
Medlem
Dr. Löhks avatar
Jag hittade en bit gammal varmrökt lax i kylen här om dan. Jag fick för mig att det var en kabbe horse. Jävla va förvånad jag blev när jag hade tryckt i mig den. Kinda fishy rush...
2004-09-08, 20:28
Medlem
getttosmurfs avatar
Citat:

Vad gör man inte för ett billigt rus
Får man fråga hur länge potatisen hadde legat där ? Har en säck gammal möglig potatis i källaren , undrar om dem går att röka ??
2004-09-09, 18:27
Medlem
zacky_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chidori
Kanske off topic, men.... Zacky, du är fan för härlig!!

Du är bestämt den första människan som sagt det till mej. Jag tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av getttosmurf
Vad gör man inte för ett billigt rus
Får man fråga hur länge potatisen hadde legat där ? Har en säck gammal möglig potatis i källaren , undrar om dem går att röka ??

Jaru, jag har mer eller mindre flyttigt omkring i ett harschrus några veckor nu så jag har ingen bra tidsuppfattning. Gissningsvis 4-6 dar.

Ibland är man desperat va?
2004-09-09, 18:35
Medlem
Nemesis1s avatar
Rosmarin luktar som maja då det röks och röker du Concerta-piller börjar det lukta turkisk bastu...
2004-09-09, 21:08
Medlem
Chidoris avatar
Citat:
Du är bestämt den första människan som sagt det till mej. Jag tackar!

Ptja, du skriver ju så kul saker...

Citat:
Jaru, jag har mer eller mindre flyttigt omkring i ett harschrus några veckor nu så jag har ingen bra tidsuppfattning. Gissningsvis 4-6 dar.

Ibland är man desperat va?

*Host* Jag tror att potatisen kan ha varit ett av dina minsta problem isf..
(Inte menat som fördömande eller nåt.)
2004-09-10, 00:26
Medlem
zacky_boys avatar
Nya tester

Vi har nu även kommit på ett sätt att få röken att få eftersmak av olika saker.

Man tar en liten skål, burk, glas, eller liknande och häller i, blandar till, smakämnet. Sedan placerar man (i våra fal hasch) biten på en nål som man trätt genom ett suddigummi (är ni med?). Sen eldar man på biten tills den glöder fint, då placerar man glaset eller vad det nu är, över denna uppfinning och låter röken samlas, lyft sedan försiktigt på glaset och inhalera. De vi testat med är:

Salsa (relativt stor salsa glasburk)
Det är inte smaken man vill ha (så nu slipper ni andra att gå på den niten).

0/10

Lakrits (ett glas fyllt med turkisk peppar och vatten som stått rätt länge)
Detta gav en stark smak av bakfylla pga för många lakritsshots på baren natten innan, vilket inte va en höjdare (varning varning!).

-7/10

Vanilj (bunke med nästan torkad vaniljsås)
Vi har även hunnit med att testa vanilj och det hela påminner om mentolcigg. Inte på ett töntigt vis, utan på ett behgligt och fylligt vis. (Ska påpekas att jag älskar vanilsås)

7/10
2004-09-10, 00:30
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Vi har nu även kommit på ett sätt att få röken att få eftersmak av olika saker.

Man tar en liten skål, burk, glas, eller liknande och häller i, blandar till, smakämnet. Sedan placerar man (i våra fal hasch) biten på en nål som man trätt genom ett suddigummi (är ni med?). Sen eldar man på biten tills den glöder fint, då placerar man glaset eller vad det nu är, över denna uppfinning och låter röken samlas, lyft sedan försiktigt på glaset och inhalera. De vi testat med är:

Salsa (relativt stor salsa glasburk)
Det är inte smaken man vill ha (så nu slipper ni andra att gå på den niten).

0/10

Lakrits (ett glas fyllt med turkisk peppar och vatten som stått rätt länge)
Detta gav en stark smak av bakfylla pga för många lakritsshots på baren natten innan, vilket inte va en höjdare (varning varning!).

-7/10

Vanilj (bunke med nästan torkad vaniljsås)
Vi har även hunnit med att testa vanilj och det hela påminner om mentolcigg. Inte på ett töntigt vis, utan på ett behgligt och fylligt vis. (Ska påpekas att jag älskar vanilsås)

7/10
Hmm.. Intressant experiment. Undrar vad pesto skulle ge för poäng...
2004-09-10, 01:19
Bannlyst
tråd låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in