• 1
  • 2
2004-09-08, 13:53
Medlem
Stjärtgossens avatar
http://www.sr.se/p1/fakta/press/

När jag var liten bodde jag i Karlstad i Värmland. Har av min kära moder fått höra att herr Schenkmanis då betraktades som en ful gubbe som såg åt småtjejer. Ngn som vet något mer om detta? Oavsett sanningshalten i ovanstående så är det synd att han är borta. Trädgårdsdax gladde många människor.
Citera
2004-09-08, 13:59
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Tror snarare att han var alla pensionärskärringars absolut största onaniobjekt.
Citera
2004-09-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Ja, det var jävel på att charma tanterna, vilket gjorde Trädgårdsdags till en synnerligen plågsam upplevelse för oss någorlunda unga manliga lyssnare.
Citera
2004-09-08, 20:27
Medlem
Farbror Buskes avatar
För oss Kapten Stofil-läsare var han en icke obetydlig bifigur...
Citera
2004-09-08, 20:35
Medlem
Stjärtgossens avatar
Citat:

Jovisst, men var han intresserad av dem?
Citera
2004-09-08, 23:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Ragnar Dahlberg , Christer Sjögren och Lasse Berghagen ville nog göra honom äran stridig i det avseendet. Men det är klart, Schenkmanis röst var nog mycket förtroendeingivande för tanter som var inne på upploppet...
Citera
2004-09-09, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjärtgossen
http://www.sr.se/p1/fakta/press/

När jag var liten bodde jag i Karlstad i Värmland. Har av min kära moder fått höra att herr Schenkmanis då betraktades som en ful gubbe som såg åt småtjejer. Ngn som vet något mer om detta? Oavsett sanningshalten i ovanstående så är det synd att han är borta. Trädgårdsdax gladde många människor.

Tycker det är för jävla lågt att skriva illa om en person som nyligen avlidit. Om det inte ligger någon sanning bakom det så är det värre! Skärp dig!!!!
Citera
2004-09-09, 03:45
Bannlyst
Såg inte så mycket av honom men tyckte att han verkade vara en trevlig prick. Behövs programledare för gamlingarna också.

R.I.P
Citera
2004-09-09, 04:06
Medlem
Himmelstrutzs avatar
Det var alltid ett nöje att se honom i "livslust" på TV. Debattera med hypokondriker och lugna gamla damer med gikt och liktornar...

R.I.P
Citera
2004-09-09, 07:04
Medlem
lab-ones avatar
Jag kan dra en historia som jag hörde för en sisådär 15-16 år sedan då jag bodde i Karlstad. Det sades att US hade stått ute på sin tomt en hel eftermiddag och "vattnat" blommorna på ett och samma ställe. I grannhuset var nämligen barnkalas och ja...

Men som sagt var... Man ska aldrig tro på sådant här. Det är säkert lika sant som att pizzabagaren står och runkar i köket eller att man verkligen säger "Tjipp tjipp" i Karlstad.
Citera
2004-09-09, 08:03
Medlem
t.montanas avatar
Säg fan inte att pizzabagare inte runkar i köket.
Det sker garanterat.

Farväl vad du nu hette.
Citera
2004-09-09, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manta Atlantica
Tycker det är för jävla lågt att skriva illa om en person som nyligen avlidit. Om det inte ligger någon sanning bakom det så är det värre! Skärp dig!!!!

Hur menar Du så? Att Uffe var ok att skämta om i förra veckan men att han blir någon form av heligt helgon som icke bör göras spe av eftersom han gick i mål i förrgår?

Snälla, förklara hur Du får ihop det?

// Roger P.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här