2015-07-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Exakt.

Ett genomgende tema i senaste ssongerna av South Park har varit att poliskren r rasister. Det r vldigt komiskt eftersom det r till en smula hmtat ifrn verkligheten med verkliga rasistiska hndelser.

Se p avsnittet "The Jefferssons" till exempel. (Episode no. Season 8, Episode 6), dr hela poliskren i South Park frsker stta dit den nyinflyttade "Jeffersson" fr brott, pga att de har lst att han r svart, sedan s upptcker de att han r vit och d ber de om urskt eller liknande, eftersom Michael Jacksson ser vit ut.

Jag har sett alla south park avsnitt och har nog aldrig tnkt p att ngot har varit provocerande till den graden att kallas fr hets mot folkgrupp eller liknande. Hela South Park bygger p att driva om stereotyper och liknande men man fr nstan alltid tv infallsvinklar till problem.
Det som jag tycker r lite dlig stil r nr bde Trey och Matt samt somliga fans till South Park mer eller mindre krver att precis alla ska vara helt fine med allting som visas i serien.
En del mnen r extremt tabubelagda, och det r faktiskt inte s himla konstigt att en del mnniskor knner sig obekvma med vissa avsnitt och knner att de behver ppeka det.
Det framstr mest som barnsligt om man ger ett stort "fuck you" till alla som visar att de blir ngot illa berrda av de mer provocerande avsnitten.
Jag skulle kunna gra humor av ett gng nazister som gr ut p stan och vrlar att alla judar borde d, och sen kalla det "satir", men det ndrar inte det faktum att mnga kommer att uppfatta det som hets emot folkgrupp.
Ska jag gra satir av de personerna ocks d, eller...?

Om South Park ska fresprka yttrandefrihet osv s krvs det ocks att de som uttrycker att de knner sig illa berrda ocks respekteras fr sin reaktion.
Istllet fr att brja larva sig och hna de som knner sig berrda eller till och med gra ett avsnitt baserat p dem som ngon sorts "hmnd" s borde man frska frst varfr de reagerar som de gr.
Senast redigerad av JohanThe94 2015-07-03 kl. 22:58.
Citera
2015-07-03, 23:17
Medlem
Har aldrig frsttt grejen med south park. Fult som stryk och vldigt splittrat, finns inget sammanhang eller konsensus i den serien alls. Simpsons r hundra gnger bttre. tminstone ssong 3-17.

Citera
2015-07-03, 23:24
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Har aldrig frsttt grejen med south park. Fult som stryk och vldigt splittrat, finns inget sammanhang eller konsensus i den serien alls. Simpsons r hundra gnger bttre. tminstone ssong 3-17.

Tycker South park r mycket roligare serie som inte r rdd fr att driva och trampa p ngra mma tr, medans simpsons r en vldigt barnvnlig nstan drama serie.
Citera
2015-07-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Tycker South park r mycket roligare serie som inte r rdd fr att driva och trampa p ngra mma tr, medans simpsons r en vldigt barnvnlig nstan drama serie.
Vissa simpson avsnitt gillar jag inte heller, de som ska vara moraliserande och pk. Men tycker nd att de flesta av de lite ldre avsnitten var hrligt frigjorda och fokuserar p en ldre publik. Det Simpsons har going for them r att de tminstone r konsekventa. Man vet vilka roller alla har och de ndras inte speciellt mycket, blir som en trygg tillvaro fr de som fljer serien ett lngt tag. South park verkar bara vara ett billigt hopkok utan sjl eller riktning. Finns tillfllen jag har garvat t ngot, men det mesta jag har sett r ren o skr dynga. Ingen serie jag skulle ha ork att stta mig in i eftersom det r s lite underhllning per avsnitt.
Citera
2015-07-03, 23:44
Medlem
Superkufs avatar
Citat:

Frvisso varierar kvaliteten mycket, och "Treehouse Horror"-avsitten r oerhrt bra. Men givet detta - vad anser du som Simpson-aktivist vertrffar

* Scott Tremorman must die
* Imaginationland
* Douche and Turd
" Woodland Christmas Creatures?
Citera
2015-07-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkuf
Frvisso varierar kvaliteten mycket, och "Treehouse Horror"-avsitten r oerhrt bra. Men givet detta - vad anser du som Simpson-aktivist vertrffar

* Imaginationland
* Douche and Turd
Jag r inte aktivist.

Och jag har ingen aning om vad du pratar om heller. Jag uttryckte bara min sikt lite spontant sdr en fredagsnatt.
Citera
2015-07-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkuf

* Imaginationland
* Douche and Turd
"Douche And Turd" r ett ganska sknt avsnitt, tycker jag.
Jag gillar den dr scenen nr Giant Douche och Turd Sandwich str och tjafsar under en TV-debatt, speciellt den dr delen nr Turd Sandwich inte klarar av att svara p en frga och drar ut p sin tid genom att pst att Giant Douche inte heller skulle klara av att svara p frgan utan st och babbla om irrelevanta saker, precis som Turd Sandwich ju faktiskt sjlv str och gr just d.

En aning rtt fyndig scen var nr Jimmy frskte bestmma sig fr vilken av de dr tv maskotarna som var roligast, och hela tiden behvde betnketid - "Now let's wait ten seconds", och s blir det knpptyst i evigheter.
Citera
2015-07-06, 05:46
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:

Southpark var den serie jag brja flja ganska nyligen & r den enda tecknade serien som fljer en rd trd och har ofta ett budskap som relaterar till vr dinga vrld.
Simpsons m = random shit now days
Futurama funkar dr e det en historia i varje avsnitt iaf som fljs & avslutas precis som SP
Family Guy don't get me started... https://www.youtube.com/watch?v=B-5OABcNfX0

Sen tycker jag southpark bara blir bttre & bttre cock magic
Senast redigerad av Michael-ScarN 2015-07-06 kl. 05:50.
Citera
2015-07-08, 16:45
Medlem
santacls avatar
http://www.ew.com/article/2015/07/08...l-through-2019

'South Park' renewed by Comedy Central through 2019

The deal involves three more seasons, or 30 more episodes - which would make it the longest-running primetime scripted series in cable. By 2019, the duo will have made 304 episodes for Comedy Central.

Parker and Stone will continue to write, direct and edit every episode
Citera
2015-07-08, 17:26
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://www.ew.com/article/2015/07/08...l-through-2019

'South Park' renewed by Comedy Central through 2019

The deal involves three more seasons, or 30 more episodes - which would make it the longest-running primetime scripted series in cable. By 2019, the duo will have made 304 episodes for Comedy Central.

Parker and Stone will continue to write, direct and edit every episode

Fan vad fint! Nog fr att SP brjat ligga av sig rejlt de senaste ssongerna, men det r fortfarande kul att se p ibland
Citera
2015-07-08, 17:45
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Fan vad fint! Nog fr att SP brjat ligga av sig rejlt de senaste ssongerna, men det r fortfarande kul att se p ibland

Kan omjligt va smre n Simpsons iaf.
Citera
2015-07-08, 18:39
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanThe94
Det som jag tycker r lite dlig stil r nr bde Trey och Matt samt somliga fans till South Park mer eller mindre krver att precis alla ska vara helt fine med allting som visas i serien.
En del mnen r extremt tabubelagda, och det r faktiskt inte s himla konstigt att en del mnniskor knner sig obekvma med vissa avsnitt och knner att de behver ppeka det.
Det framstr mest som barnsligt om man ger ett stort "fuck you" till alla som visar att de blir ngot illa berrda av de mer provocerande avsnitten.
Jag skulle kunna gra humor av ett gng nazister som gr ut p stan och vrlar att alla judar borde d, och sen kalla det "satir", men det ndrar inte det faktum att mnga kommer att uppfatta det som hets emot folkgrupp.
Ska jag gra satir av de personerna ocks d, eller...?

Om South Park ska fresprka yttrandefrihet osv s krvs det ocks att de som uttrycker att de knner sig illa berrda ocks respekteras fr sin reaktion.
Istllet fr att brja larva sig och hna de som knner sig berrda eller till och med gra ett avsnitt baserat p dem som ngon sorts "hmnd" s borde man frska frst varfr de reagerar som de gr.

Det jag tror att Matt & Trey frmst str sig p r dubbelmoralen hos de som knner sig krnkta. Dvs att mnniskor kan sitta och garva t olmpliga skmt om allt mjligt, men s fort det skmtas om just deras "mma t" s blir de krnkta och arga. Folk sitter och garvar nr South Park skmtar om t.ex judar, hippies och cp-skadade, men sen nr de skmtar om t.ex bgar s ska folk bli arga och sga "N, nu gick de faktiskt ver grnsen!". Nu valde jag ovanstende mnen slumpmssigt, pongen r att varje gng ett South Park-avsnitt snds s r dr ngon som aldrig opponerat sig mot South Park tidigare, men som tycker att just detta skmtet var fel. Jag tror Matt & Trey str sig p folk som r s selektiva i vad de blir krnkta av.

Sen fr jag faktiskt uppfattningen att Matt & Trey har tagit t sig av en hel del kritik genom ren, ven om de kanske inte erknner det sjlva. Jag fr knslan av att de blivit mer empatiska/politiskt korrekta och inte gr narr av t.ex transsexuella och bgar p samma stt som de gjorde i de tidigare ssongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in