2012-11-13, 14:08
Medlem
dresscodeaddicts avatar
Tycker sarcastaball och obama wins! r dom enda av dom senare som hller.. kommer ihg nr varje south park avsnitt var 20 minuter asgarv. nu r det ganska mycket moralpredikande.
man brjar bli gammal.
Citera
2012-11-14, 23:28
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Jag blev idag ganska fascinerad nr south park frgade p facebook om det har funnits en alien i varje avsnitt sen de brjade.

Jag hittade den hr lnken i kommentarerna http://www.cracktwo.com/2011/01/alie...h-park-72.html och den verkar ju tcka upp nstan varje avsnitt i alla fall. Och efter att ha kollat p bilderna knner man sig ganska dum att man inte uppmrksammat en del sjlvklara fast man sett varje avsnitt flera gnger..
Citera
2012-11-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockcaps
Skumt att de inte gjort ett avsnitt om Mitt Romney n. r ju ett "Prime target" fr dem

Tja, de hatar ju liberals(demokrater) mer n de ogillar conservatives. r man libertarian som Trey blir det ju lite mer naturligt att tycka illa om demokrater.
Citera
2012-11-14, 23:51
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smooth
Tja, de hatar ju liberals(demokrater) mer n de ogillar conservatives. r man libertarian som Trey blir det ju lite mer naturligt att tycka illa om demokrater.

r det s dock?
Libertarianer r konservativa i ekonomiska frgor men liberala i sociala frgor.
Vad str Trey i detta, eftersom jag kan tnka mig att ven liberaler inte r s ofrsiktiga med statens finanser som de konservativa vill f det till, men t.ex abortfrgan eller homoktenskap kan vara en vattendelare fr mnga(Trey?).
Jag ifrgastter att Trey skulle luta t det konservativa.
Jag vet inte exakt, drfr frgar jag.

//Crimson
Citera
2012-11-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
r det s dock?
Libertarianer r konservativa i ekonomiska frgor men liberala i sociala frgor.
Vad str Trey i detta, eftersom jag kan tnka mig att ven liberaler inte r s ofrsiktiga med statens finanser som de konservativa vill f det till, men t.ex abortfrgan eller homoktenskap kan vara en vattendelare fr mnga(Trey?).
Jag ifrgastter att Trey skulle luta t det konservativa.
Jag vet inte exakt, drfr frgar jag.

//Crimson

Det r vl mest den sjlvgoda attityden han ogillar mest skulle jag tro. Samt att i Kalifornien dr han bor s finns det ett riktigt verskott p dessa typer. "We avoid extremes but we hate liberals more than conservatives and we hate them" r ett direkt citat av Trey.

P.S.

Vill du lsa mer om LP finns info hr: http://www.lp.org/platform
Senast redigerad av smooth 2012-11-15 kl. 00:42.
Citera
2012-11-15, 01:08
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Det r vl mest den sjlvgoda attityden han ogillar mest skulle jag tro. Samt att i Kalifornien dr han bor s finns det ett riktigt verskott p dessa typer. "We avoid extremes but we hate liberals more than conservatives and we hate them" r ett direkt citat av Trey.

P.S.

Vill du lsa mer om LP finns info hr: http://www.lp.org/platform

Men det var lite av min pong oxo.
Jag tror Trey Parker r intelligentare n att bara bygga sin politiska sikt p att han str sig p sjlvgoda personer.
Det r inte ett alternativ.
Ngot fr mig att tro att citatet antingen r taget ur sitt sammanhang, eller dryper av ironi, fr demokraterna str absolut inte fr ngot extremt.
Det fattar Trey Parker.

//Crimson
Citera
2012-11-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Men det var lite av min pong oxo.
Jag tror Trey Parker r intelligentare n att bara bygga sin politiska sikt p att han str sig p sjlvgoda personer.
Det r inte ett alternativ.
Ngot fr mig att tro att citatet antingen r taget ur sitt sammanhang, eller dryper av ironi, fr demokraterna str absolut inte fr ngot extremt.
Det fattar Trey Parker.

//Crimson

Han r extremt intelligent och r drfr fr verklig frihet vilket r en extremt genomtnkt sikt. Detta str demokraterna lngt ifrn. Ls LPs plattform och gr en egen jmfrelse med demokraternas. Jag vet att han r reggad som medlem hos LP. Jag vet inte om du spenderat ngon lngre tid i Kalifornien men det har jag och liberals (inte liberaler p svenska utan syftar demokrater) r ofta fantasikt jobbiga mnniskor. Drfr ogillar han liberals mer. Citatet kommer frn en Q&A ang. en politisk frga. Han hade som partytrick frut att sga att han verkligen saknar George Bush p fester bara reta upp liberals. S jag vet att han hyser agg mot dem.
Senast redigerad av smooth 2012-11-15 kl. 01:44.
Citera
2012-11-15, 01:58
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Han r extremt intelligent och r drfr fr verklig frihet vilket r en extremt genomtnkt sikt. Detta str demokraterna lngt ifrn. Ls LPs plattform och gr en egen jmfrelse med demokraternas. Jag vet att han r reggad som medlem hos LP. Jag vet inte om du spenderat ngon lngre tid i Kalifornien men det har jag och liberals (inte liberaler p svenska utan syftar demokrater) r ofta fantasikt jobbiga mnniskor. Drfr ogillar han liberals mer. Citatet kommer frn en Q&A ang. en politisk frga.

Jag knner att den hr diskussionen kan pg tills den blir OT.
De konservativa i USA r vldigt mkt fr "frihet", dra ner p staten osv, s lnge det inte inkrktar p frsvarsindustrin eller statens bestmmande ver mnniskors sexliv som verenstmmer med deras vrderingar etc.
Ngot Trey borde fatta och skert gr.
Jag kan hlla med om att liberaler/demokrater r ett sjlvgott slkte, men det r inget man bygger en ideologi p.
Vill inte libertianer dra tillbaka alla trupper?

//Crimson
Citera
2012-11-15, 20:24
Medlem
Stormakts avatar
Den hr delen av s08 har varit den bttre p lnge, kul att se att dom fortfarande kan! Obama Wins var nog det bsta

Tungt att behva vnta p nya avsnitt..

Angende vart dom str politiskt, s tror jag att dom tar varje chans dom fr att slnga en knga till varesig demokrater eller republikaner..
Citera
2012-11-18, 19:58
Medlem
Har kollat p ngra gamla avsnitt frn de frsta ssongerna p sistone. Jag saknar de enkla intrigerna som inte behandlade aktuella mnen, hoppas att f se fler sdana avsnitt i framtiden.

Tnker till exempel p "Cat Orgy" som handlar om att Shelley sitter barnvakt t Cartman.
Citera
2012-11-18, 20:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Har kollat p ngra gamla avsnitt frn de frsta ssongerna p sistone. Jag saknar de enkla intrigerna som inte behandlade aktuella mnen, hoppas att f se fler sdana avsnitt i framtiden.

Tnker till exempel p "Cat Orgy" som handlar om att Shelley sitter barnvakt t Cartman.
Hoppas inte fr mycket bara, det r ett gammalt kapitel enligt Trey och Matt sjlva.

Sjlv tycker jag precis tvrtom, de gamla avsnitten suger och de mer djupa episka nyare avsnitten r bst.
Citera
2012-11-18, 22:28
Medlem
Sliskas avatar
Nr vi nd r inne p mnet d och nu. Vilken ssong tycker ni har varit bst?
Personligen tycker jag ssong 8 var bst, enkelt eftersom jag tycker att alla avsnitt hll/hller hg klass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in