2012-03-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88-Mindstate
Nja, kändes som ännu ett halvdant avsnitt i mina ögon. Det hade vissa roliga scener, men överlag så tycker jag kanske inte att "memes" är ett fenomen riktigt värt att driva med på det sättet. Jag föreslår återigen att de kanske bara borde göra något avsnitt med en rolig story och humor i, och inte nödvändigtvis driva med aktuella företeelser då detta sällan blivit lyckat på senare tid. Kommer givetvis fortsätta titta på serien, men tyvärr har den tappat markant de senaste säsongerna.
Kolla på dokumentären "Six days to air". Du förstår inte riktigt hur skapandeprocessen i South Park går till.

Den börjar ungefär "Helvete helvete helvete helvete helvete vad fan ska vi göra? Vad FAN SKA VI GÖRA?????? FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN OM EN FUCKING VECKA SKA VI VARA KLARA FÖR I HELVETE KOM IGEN NU VAD FAN SKA VI TA OSS TILL????"

Det är därför South Park handlar om aktuella företeelser. För att det är ungefär vad du kan komma på att driva med när du har ett par timmar att pitcha en idé som avsnittet ska handla om.
Citera
2012-03-30, 20:08
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
20. Vet du vad en meme är? Det näst största på nätet just nu. Här är en hemsida: http://memegenerator.net/

haha..näst största på nätet? Tror inte det. Oavsett om man känner till själva begreppet meme så var det inga intelligenta/sjuka skämt, och jag tycker även om man inte i insatt i det dom skämtar om så ska det ändå vara underhållande. Så har det alltid vart förr med South Park. Fan va jag saknar gamla south park(säsong 5-10, och framförallt s 8)
Senast redigerad av kvittot87 2012-03-30 kl. 20:11.
Citera
2012-03-30, 20:11
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
haha..näst största på nätet? Tror inte det. Har typ knappt hört talas om d innan det här avsnittet. Oavsett om man känner till meme så var det inga intelligenta/sjuka skämt, och jag tycker även om man inte i insatt i det dom skämtar om så ska det ändå vara underhållande. Så har det alltid vart förr med South Park. Fan va jag saknar gamla south park(säsong 5-10, och framförallt s 8)

Sverige är lite efter, här är det mest existenz o dess förljare som håller på med det. Men trådar har uppkommit här på FB med och bilder i humorforjumet har ja också sett.
Googla, det är stort. Har du inte hört talas om planking heller?

Edit: Håller helt med dig i det du säger, men memes är ganska stort.
Senast redigerad av Bongmon 2012-03-30 kl. 20:24.
Citera
2012-03-31, 03:10
Medlem
Weejays avatar
Noterade att bara Santorum, Newt och Mitt var med i den dumma debatten i slutet, kanske Matt och Trey gillar Ron Paul bättre
Citera
2012-03-31, 11:07
Medlem
Citat:
Hur kunde ni tycka att det här avsnittet var bra?!! Fattar inget..Får jag fråga hur gamla ni är?

Jag får lov att instämma. Tycker att samtliga avsnitt den här säsongen varit rent dåliga. Slutpoängen var visserligen bra idag, men det kändes väldigt ovärt att spendera ett helt avsnitt för att komma fram till det.
Och nej, det har inget med att inte veta vad memes är. Bara för att de använder något aktuellt blir det väl inte per definition kul, eller?

Känns som om att de på något vis blivit mycket sämre på att berätta sina historier. Gemensamt för samtliga avsnitt den här säsongen är att de bara haft en enda story, och kört på den. Inga sidospår som helst. Det kan förstås gå bra att göra så, men hittills har inget avsnitt varit tillräckligt roligt för att komma undan med det. Tycker att det hade funkat utmärkt att använda senaste avsnittets story som en sidogrej och sedan komma fram till samma slutpoäng, men med en annan huvudstory.

Jaja, kommer fortsätta kolla i vilket fall, man vet aldrig när det kommer ett riktigt guldavsnitt.
Citera
2012-03-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Vad var den verkliga poängen? :O

Som jag ser det var den verkliga poängen att precis lika ointressant och dumt som memes (eller vad det nu heter) är, lika idiotiskt är den amerikanska politiken just nu.

Pandering = "To cater to the lower tastes and desires of others or exploit their weaknesses" Memes för att bli kända, politiken för att bli valda.
Citera
2012-03-31, 13:36
Medlem
Just ja, glömde kommentera detta. Visst var det Matt Stone vi fick se i slutet bland bilderna på Taylor Swifting-memen? Det var lite plötslig humor isåfall. Någon annan som man borde känt igen bland meme-bilderna?
Citera
2012-03-31, 19:14
Medlem
EdgeofEndings avatar
Kollar på Jakovasaurs (S03E05). Och där gör grabbarna narr av att Cartman's röker crack. Och i början av avsnittet säger han att de ska lägga av med crack-skämtet. Undrar vilka avsnitt som det nämns?
Citera
2012-03-31, 21:37
Medlem
joodass avatar
Citat:
Hur kunde ni tycka att det här avsnittet var bra?!! Fattar inget..Får jag fråga hur gamla ni är?

Får jag fråga varför det är relevant att veta våran ålder? Som att åldern skulle spela in på vilken slags humor man har?
Citera
2012-03-31, 22:05
Medlem
Är det bara jag som tycker att dom senaste säsongerna har varit riktigt bra och bra mycket bättre än i början då det bara var kiss och bajshumor och och försök till rekord att säg "fuck" så många gånger som möjligt i ett avsnitt?

Eller kommer jag ihåg fel?

Jag gillade inte alls South Park när det kom ut men nuförtiden så rockar det, alltså dom nya avsnitten.
Citera
2012-04-01, 00:21
Medlem
Jiiiberishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Just ja, glömde kommentera detta. Visst var det Matt Stone vi fick se i slutet bland bilderna på Taylor Swifting-memen? Det var lite plötslig humor isåfall. Någon annan som man borde känt igen bland meme-bilderna?

Nope, Det är inte Matt!
Citera
2012-04-01, 00:38
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Är det bara jag som tycker att dom senaste säsongerna har varit riktigt bra och bra mycket bättre än i början då det bara var kiss och bajshumor och och försök till rekord att säg "fuck" så många gånger som möjligt i ett avsnitt?

Eller kommer jag ihåg fel?

Jag gillade inte alls South Park när det kom ut men nuförtiden så rockar det, alltså dom nya avsnitten.

De gamla avsnittet är såå mycket bättre. Kollade t ex på första avsnittet ur senaste säsongen, var ju pinsamt att kolla på för hur tråkigt det var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in