2011-11-13, 15:23
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Det var ett bra avsnitt, men hur kunde du missa att "shake weigt" existerar? Ja skrattade åt produkten innan SP släppte avsnittet.

Samma med AA (urtida aliens-teorin), jag är ganska påläst om den men har inte sett dokumentär-serien de har som källa för teorin.. Men ja viste vad det är o därför gillade jag avsnittet. Sen tyckte jag att filmen Thor sög, o den sög för hårt för att ens förlöjligas av SP.

Tja, ibland missar man något bara. En produkt från amerikansk tv-shop får ju ändå anses som rätt obskyrt även om jag senare förstått att den redan innan var lite av en YouTube sensation. Men jag klagar inte som sagt.

Har sett lite av History Channels aliens-dokumentärer och nog fan suger de, och är välförtjänta av en parodi, men ändå rätt underhållande.
Citera
2011-11-13, 15:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tja, ibland missar man något bara. En produkt från amerikansk tv-shop får ju ändå anses som rätt obskyrt även om jag senare förstått att den redan innan var lite av en YouTube sensation. Men jag klagar inte som sagt.

Har sett lite av History Channels aliens-dokumentärer och nog fan suger de, och är välförtjänta av en parodi, men ändå rätt underhållande.
Men har man sett på amerikansk tv senaste året är det helt omöjligt att missa shake-weight
Citera
2011-11-13, 15:30
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men har man sett på amerikansk tv senaste året är det helt omöjligt att missa shake-weight

OK, men jag befinner ju inte mig i USA utan ser serierna nerladdade i Sverige med reklamen bortklippt. Kan säkert vara så att varenda amerikanare är bekant med reklamen men för oss européer känns det mer obskyrt. Men, återigen, jag klagar inte. Tycker att SP ska driva med allt från stora politiska händelser eller Avatar till mer marginella företeelser som en tv-shopreklam.
Citera
2011-11-13, 21:19
Bannlyst
Dokumentären går på comedy central just nu. Mycket sevärd!
Citera
2011-11-15, 18:27
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Nja, tycker nog att SP ska driva med både stort och smått. Skulle bli rätt trist om de uteslöt alla sina med obskyra referenser av rädsla för att alla inte ska hänga med. Dock tycker jag att det ska vara roligt även om man inte sett det de driver med. Att känns till vad som åsyftas ska alltså mer vara pricken över i:et än en absolut förutsättning för att hänga. Ett bra exempel på detta för mig är avsnittet om träningsmaskinen som ser ur som om kvinnorna runkar en kuk när de använder den. Superkul avsnitt tyckte jag när jag såg det utan att veta att produkten verkligen existerar men naturligtvis fick de som sett den riktiga reklamen innan en extra dimension på avsnittet.

De bästa obskyra skämten är ju dock de som inte tar för stor plats, så det hinner bli en blinking åt den lilla skaran utan att de övriga ens märker att det är en referens. Ett exempel är "Leprechaun in Alabama"-referensen i The Coon, som var så kul för att den kom från ingenstans och försvann lika fort.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=-lPpkRc6_nQ
Citera
2011-11-15, 19:17
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
De bästa obskyra skämten är ju dock de som inte tar för stor plats, så det hinner bli en blinking åt den lilla skaran utan att de övriga ens märker att det är en referens. Ett exempel är "Leprechaun in Alabama"-referensen i The Coon, som var så kul för att den kom från ingenstans och försvann lika fort.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=-lPpkRc6_nQ

Visst vimlar det av mindre mer obskyra referenser liksom det gör i The Simpsons, Family Guy etc. Har blivit lite lag på att de animerade serierna ska droppa referenser.
Citera
2011-11-16, 19:36
Medlem
santacls avatar
'South Park' renewed for three more seasons

http://www.imdb.com/news/ni18225563/
Citera
2011-11-16, 19:39
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
'South Park' renewed for three more seasons

http://www.imdb.com/news/ni18225563/

Jag älskar south park men kanske skulle de slutat nu. Eller redan innan senaste säsongen. Visst vi hadde saknat det, men senaste säsongen har varit mer skit än bra.

Hoppas att senaste säsongen var skit pga att de var trötta efter att skriva o sätta upp en musikal, o att de kommer igen i kommande säsonger.. Men ska ja va ärlig tror ja inte de har jättemycket mer att komma med.
Citera
2011-11-16, 20:20
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Jag älskar south park men kanske skulle de slutat nu. Eller redan innan senaste säsongen. Visst vi hadde saknat det, men senaste säsongen har varit mer skit än bra.

Hoppas att senaste säsongen var skit pga att de var trötta efter att skriva o sätta upp en musikal, o att de kommer igen i kommande säsonger.. Men ska ja va ärlig tror ja inte de har jättemycket mer att komma med.

Jag har aldrig förstått denna typen utav mentalitet. Är det inte bättre att du får mer utav det du älskar (möjligen av lite mindre kvalitet) än att inte få något alls?!

Jag är i alla fall jätteglad åt nyheten!
Citera
2011-11-16, 20:26
Medlem
Cowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Jag har aldrig förstått denna typen utav mentalitet. Är det inte bättre att du får mer utav det du älskar (möjligen av lite mindre kvalitet) än att inte få något alls?!

Samma här. South Park är bland det bästa som hänt världen, vill aldrig att serien ska sluta.
Citera
2011-11-16, 20:29
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel

Inte bär det gäller SP, sp är ett mästervärk som ja såg som ung för första gången utan att fatta skämten riktigt men det tilltalade mig, sen när ja har blivit älldre o mer insatt i usas media o vad som händer i världen så hänger ja med i nästan alla skämt som refererar till något.. De gör ett mästervärk av en parodi, som nu går neråt i standard, vilket bara blir dåligt, o man blir lite sur på de sämre avsnitt som släpps. Man ska inte bli sur av en bra serie.

För sämre sandard i skämten finns redan American dad, Family guy, spimpsons, futurama mm.
Citera
2011-11-17, 00:58
Medlem
styckets avatar
Såg att någon skrev tre nya säsonger men det ska tydligen bli fem nya!

Citat:
"SOUTH PARK RENEWED THROUGH SEASON 20! CREATORS TREY PARKER AND MATT STONE AGREE TO KEEP THE ICONIC SERIES IN ORIGINAL EPISODES THROUGH 2016."

Jättekul tycker jag. Visst serien kanske inte ligger på top just nu men är inte spänd hela torsdagen för att få komma hem och kolla nya South Park avsnittet? Avsnitten är fortfarande väldigt underhållande och långt ifrån kassa. Visst kanske det förstör deras image lite att inte avsluta på top och gå i en neråt kurva. Men jag är alldeles för egoistisk för att vilja att serien ska ta slut. Men vem vet, kanske dom nya säsongerna blir bättre än någonsin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in