2007-02-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Om de misslyckas lika fatalt med den som de gjort med dem senaste tre ssongerna s r det lika bra att de lgger ner serien. D fr den iaf ett ngorlunda vrdigt slut.

Helt enig. Serien frlorade sin sjl efter ssong sju. Det sista avsnittet vrt namnet var Christmas in Canada. Det r svrt att stta fingret p exakt vad som hnde bara... den nya (och sjllsa) animeringsstilen? De simplifierade, enkelbottnade berttelserna dr samhllssatir inte lngre skickligt vvs in i en enastende story utan framstr som olustiga propagandafilmer? Det verdrivna vldet, dr det ett tag inkluderades folk som dog p brutala stt (varp crapped their pants) i varje avsnitt? Den verdrivna frdumningen av Randy Marsh?

Listan gr att gra lng, och det r sorgligt p en tidigare sdan brilliant serie. Har inga hga frvntningar p kommande ssong. Trey har med all sannolikhet tjnat fr mycket pengar, trttnat, och producerar drmed slentrianmssiga skrpavsnitt som han med samma sannolikhet kan rapa upp i smnen.

Samma observation gr att gra p de flesta smniga serier med sina glansdagar fr lnge sedan hdangngna. Simpsons, ngon?
Citera
2007-02-20, 22:59
Medlem
NirvanAs avatar
Morpher, sluta lek herr allvetare och g mot strmmen, alla vet att south park hller n och r minst lika bra som frut... fakta!
Citera
2007-02-21, 00:10
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morpher
Helt enig. Serien frlorade sin sjl efter ssong sju. Det sista avsnittet vrt namnet var Christmas in Canada. Det r svrt att stta fingret p exakt vad som hnde bara... den nya (och sjllsa) animeringsstilen? De simplifierade, enkelbottnade berttelserna dr samhllssatir inte lngre skickligt vvs in i en enastende story utan framstr som olustiga propagandafilmer? Det verdrivna vldet, dr det ett tag inkluderades folk som dog p brutala stt (varp crapped their pants) i varje avsnitt? Den verdrivna frdumningen av Randy Marsh?

Precis! Du stter ord p mina tankar. Det knns som att det forna South Park endast berrde sm lokala politiska sprsml, nu frsker de att kommentera mer vrldspolitiska mnen bara fr att, liksom. Och det knns inte alltid som att de kommer fram till ngon vettig sensmoral eller stndpunkt. Och som du sger, serien var enklare frut, historierna var inte lika storslagna, utan det rrde sig mest runt det lilla Rednecksamhllet South Park.

Och likas med det verdrivna vldet, som du nmner. Det knns p ngot stt som att de frsker att locka tittare med allt mer extrema saker (Blood Orgy te.x) men ven dr brjar de tappa greppet och upprepningar av olika skmt r numera regel, snarare n undantag. Randy March's utbrott, te.x.
Likas kommer de upp med totalt urfniga karaktrer, som bara kan uppskattas av finniga tonringar. Crab people och Utterkret i Wii-avsnittet.
Likas har Cartman blivit en oerhrt trkig karaktr, verdriven och stel. Annat var det frr. D var Cartman en mngbottnad karaktr som man aldrig riktigt visste var man hade. Nu r det roligaste han kan klmma fram ngot brunt mellan skinkorna.

Citat:
Listan gr att gra lng, och det r sorgligt p en tidigare sdan brilliant serie. Har inga hga frvntningar p kommande ssong. Trey har med all sannolikhet tjnat fr mycket pengar, trttnat, och producerar drmed slentrianmssiga skrpavsnitt som han med samma sannolikhet kan rapa upp i smnen.

Samma observation gr att gra p de flesta smniga serier med sina glansdagar fr lnge sedan hdangngna. Simpsons, ngon?

Precis. Det mrks att anstrngningarna p serien inte r p topp. Ett av de mest mrkbara tecknen p det r avsaknaden av rster. Frut bestod South Park av ett dussintal olika rster samt att de ibland ven bjd in rstskdespelare. Sdant hnder inte nufrtiden. nu r det bara Matt och Trey samt ngon random kvinna som ger rster och det blir rejlt trkigt i lngden. Nr alla karaktrer har samma rster blir det hela ganska onyanserat.

Fy fan vad jag lngtar efter Simpsons-filmen!
Citera
2007-02-27, 20:17
Medlem
billybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morpher
Serien frlorade sin sjl efter ssong sju...

Ssong 8 r gudomlig hur kan du sga att den frlora sjlen efter sjuan. Ja menar...awesom-o, up down the steroid, good times with weapons, pre-school...ah det dr va en skn period...

Har ifs mrkt att antalet b-avsnitt per ssong har gtt frn mnga i brjan till f i mitten till mnga igen nu i de senaste 2-3 ssongerna. Men inte s lngt att SP har frlorat sin sjl. Kan bara sga att cartoon wars har verkligen ndrat min syn p family guy. Simpsons e fortfarande ok, South Park e gudomligt och Family Guy e skapat av slar :P
Citera
2007-02-27, 21:52
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Likas har Cartman blivit en oerhrt trkig karaktr, verdriven och stel. Annat var det frr. D var Cartman en mngbottnad karaktr som man aldrig riktigt visste var man hade. Nu r det roligaste han kan klmma fram ngot brunt mellan skinkorna.

Serist fan vilka kassa sikter du har! Serist var menar du att han var en mngbottnad karaktr frr, du snackar mycket BS. Jag vet inte du kanske gillade de barnsliga avsnitten frn de tidigare avsnitten dr han blev vldtagen av Aliens men jag tycker nog ssong 5-10 r riktigt jvla bra, och d speciellt ssong 8(som r det bsta som gjorts i tv historien).

Frn ssong 5 och framt r det betydligt sjukare humor och det r som jag tror ni inte riktigt tl, utan ni vill ha mer barnslig/torr humor..S mste det vara....

ha d
Citera
2007-02-28, 17:31
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
Frn ssong 5 och framt r det betydligt sjukare humor och det r som jag tror ni inte riktigt tl, utan ni vill ha mer barnslig/torr humor..S mste det vara....

ha d

Ja, jo. Nu skulle jag vl pst precis det motsatta, att serien var vuxnare frut.
Det mrks att de (Matt och Trey) sjlva har trttnat p serien, drav alla dessa lga fysiska skmt, som endast kan tilltala prepubertala pojkspolingar.

kvittot93 is more like it.
Citera
2007-02-28, 18:16
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ja, jo. Nu skulle jag vl pst precis det motsatta, att serien var vuxnare frut.
Det mrks att de (Matt och Trey) sjlva har trttnat p serien, drav alla dessa lga fysiska skmt, som endast kan tilltala prepubertala pojkspolingar.

kvittot93 is more like it.

Nja, nu r du ute snett igen. Trey Parker sger sjlv att han tycker de senare ssongerna r bttre "It's been a fascinating thing because we didn't really know how to write when we started South Park at all. It's been like, we've just sort of grown up a bit and it's amazing to just see how"(http://movies.ign.com/articles/612/612094p3.html)..
"It's just way better. When we started, we didn't know what we were doing. And none of the shows we've done in the last two or three seasons could have been shown on air back in 1997. If you look at the first season, they're tame. T.P. It's definitely a lot dirtier."

S jag vet inte vem jag ska tro, du eller skaparna..hmm..Men jag tror nog p deras ord n ngon anonym nolla.

Som sagt de tycker att de vxt upp sedan brjan av South Park. Och ngot annat som styrker mitt pstende att South Park var mer barnsligt i brjan var att ungarna bara skulle svra hela tiden(vilket lockade sm ungdomar) och att hjdpunkten p varje avsnitt ansedes vara Kennys dd(vilket r p samma niv som Looney toones).

ciao
Citera
2007-02-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb

Ssong 8 r gudomlig hur kan du sga att den frlora sjlen efter sjuan. Ja menar...awesom-o, up down the steroid, good times with weapons, pre-school...ah det dr va en skn period...

Kan hlla med om att Awesome-o var ett bra avsnitt. Men jag vidhller att sjlen r borta. ldre ssonger tacklade omvrldssatiren med glimten i gat, och det fanns en gldje och sjl i humorn. Nu knns det i de flesta fall som att stirra in i ansiktet p en zombie; dtt och glimtlst.
Citera
2007-03-05, 07:39
Medlem
Snoppzors avatar
"sick From: aids 17:27 04-Mar-2007
2 more days!!! i wrote 2 days ago that i couldnt make it 4 more days, appearently, i can. but i wake up in the morning, thinking about the next south park episode, i stand in the hot shower, thinking about the next south park episode.. i sit at school and think about the next episode, i go home, watch tv, eat, and going to sleep thinking about it! i fucking hope its a great episode too!"

Den hr killen som hnger i MrTwigs gstboken symboliserar vl vad vi alla gr i genom just nu?
Citera
2007-03-05, 10:20
Medlem
This Week on South Park: "With Apologies to Jesse Jackson"
The “N” bomb hits South Park and Cartman fights a midget.

Frvarnar om ytterligare ett lngtrkigt "bertta vad vi tycker om saker-avsnitt" med en liten dlig sidostory som ett klumpigt frsk att maskera det
Citera
2007-03-05, 14:33
Medlem
NirvanAs avatar
Lter ju strtsknt det dr... cartman skriker nigger haha
Citera
2007-03-05, 14:59
Medlem
Shitzors avatar
Antar att det berr "Kramer" frn Seinfeld och hans nigger-utbrott under en stuppshow. Hoppas verkligen att det blir bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in