2010-06-05, 12:24
Medlem
Fargoths avatar
Håller med om att karaktärerna har förändrats. Ett exempel är ju Cartman. Jämför honom säsong 1-3 med 4-8 och fram tills idag, det är ju en helt annan karaktär!

En favoritkaraktär är helt klart Butters. I Casa Bonita där han tror att världen har förstörts och han ser en liten hund komma: "Why, it's a little daug". Uttalet på "dog" får mig att vrida mig av skratt varje gång. Han briljerar även i AWESOME-O, Butters Bottom Bitch och Good Times With Weapons.

Jag skulle kalla mig ett fan av säsong 4-8. De tre första är ganska tråkiga med några undantag och efterföljande har för mycket av allt. Det känns som att Trey och Matt kände att de var tvungna att klämma in så mycket action, blod, lokationer utanför South Park och kändisar som möjligt för att avancera serien. Personligen tycker jag att avsnitt där de håller sig i staden med de ordinära karaktärerna är de starkaste. Det känns även som att avsnitten i de senare säsongerna följer en slags mall, avsnitten känns likadana på något sätt.
Citera
2010-06-05, 12:28
Medlem
tältpinnes avatar
Slänger in den minsta emon i plugget, nykomlingen Chip Drordy och Moses som bubblare. Annars håller jag med om Randys storhet, och Kyle är väl bland det tråkigare, men karaktären behövs. Det är som i Entourage, Vince är skittråkig, men är nödvändig.
Citera
2010-06-05, 13:35
Medlem
Fargoths avatar
Kyle är ju den logiska motpolen till allt som händer i SP och ett sätt för Matt och Trey att få fram sina synpunkter på hur galen vår värld är. De skulle inte kunna göra honom utflippad utan att gå miste om chanser till samhällskritik. Har även för mig att Kyle är baserad på Trey.
Citera
2010-06-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Kyle är ju den logiska motpolen till allt som händer i SP och ett sätt för Matt och Trey att få fram sina synpunkter på hur galen vår värld är. De skulle inte kunna göra honom utflippad utan att gå miste om chanser till samhällskritik. Har även för mig att Kyle är baserad på Trey.

Stan är baserad på Trey
Kyle är baserad på Matt

Mina favoritkaraktärer är (Inte i någon särskild rangordning)
Cartman
Han är så sjukt störd och rolig. "But mooooooom". En gnällig och egentligen feg unge, men nog sjuk för att göra de mest störda grejerna möjligt.

Butters
Han skapar en härlig motpol till Cartman. Avsnitten där Butters utsätts för Cartmans manipulation är hysteriskt roliga

Stan
Stan behövs som klanens ledare. Han tar kontroll över gruppen på ett smart och snyggt sätt, och inte lika mycket en whiny bitch som Kyle.. Faller sig naturlig som ledare. Dessutom spelar han så härligt 1800-tals bondig i Super Phun Time. "What would you villagers want the number to be too unlock them there jaildoor shuuukumuupp"
Citera
2010-06-05, 16:23
Medlem
Fargoths avatar
Givetvis, jag tänkte på Stan hela tiden.
Citera
2010-06-05, 19:41
Medlem
SniperJackals avatar
Älskar att cartman ska klä ut sig till Hitler varje chans han får skön jude-hatare då han ska jävlas med kyle hela tiden. "shut your god damn jew mouth!"
speciellt halloweenavsnittet. Sen reagerar lärarna och han ska vara utklädd till spöke men ser ut som kkk
Citera
2010-06-05, 19:43
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal

City (shitty) wok kinesen
Rolig stereotyp. Älskar när han ska hålla på att skrika åt Wing, kinessångerskan hela tiden men framför allt avsnittet när han bygger kinamuren "daaamn you mongoriaans!"

Visste ni att Wing fanns på riktigt? http://wingmusic.co.nz/
Citera
2010-06-05, 19:53
Medlem
Butters kan vara den bästa karaktär som någonsin skapats i en tv-serie, ever. Han fullständigt dominerar varenda avsnitt han får en betydande roll i.

Randy är även han helt otrolig, och tar också över de flesta avsnitt han får in sin fot i.

Även Cartman måste nämnas. Dock gör han sig absolut bäst när han får med sig Butters på upptåg, och dessa avsnitt brukar generellt sett vara mina favoriter.
Citera
2010-06-05, 20:09
Medlem
osamabinpelles avatar
Mexikanerna älskar när dom säger ci ci ci till allt.

Mr towell helt jävla underbar you guys whana get high?

Evil Critters helt jävla sjukt så det blir roligt.

Lemonwicks

Dom där hicksen som säger they took our jobs bästa avsnittet nånsin

Chef gillar hans barnförbjudna sånger

Finns inga dåliga karaktärer i Soutpark.
Citera
2010-06-05, 20:10
Medlem
osamabinpelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal
Visste ni att Wing fanns på riktigt? http://wingmusic.co.nz/

Haha made my day
Citera
2010-06-05, 20:37
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osamabinpelle

Lemonwicks

si si si*
Towelie

"they took our jobs" är asroligt ja xD fast jag gillar mest "rabble rabble rabble" som folkmassorna utropar när dom ska protestera mot något. Avsnittet med kinamuren är bra exempel

Jag älskar även den där rödhåriga rednecken, tex i baren när han ska säga typ "we don't like your kind around here" om alla "now now, they arent troubling anybody".
Citera
2010-06-05, 20:54
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osamabinpelle

Lemonwicks

Ja hur kunde jag glömma Chef!? Synd att han hoppade av pga att han är scientologist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in