2006-11-03, 14:25
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppstah
Ja, synd bara att den är från säsong 6..
Säsong 6? Oj jag måste ha blandat ihop nedladdade South Park med de som går på TV. Så kan det gå på fyllan! Jag ber om urkuk och ställer mig i ett hörn med en dumstrut!
Känns verkligen dumt då jag har alla säsonger på DVD. Jaja, continue mina herrar!
Citera
2006-11-03, 15:06
Medlem
Shitzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Faktum är att det inte finns ett enda avsnitt där man tagit ställning mot religion per se. Däremot kan nog inte ateisters totalt värdelösa liv illustreras bättre än i Red Hot Catholic Love (skulle vara det nya avsnittet då). En favoritscen är när Randy under ett möte med ateistklubben trycker upp en tjock bajskorv ur munnen i samma andetag som han säger att Gud måste bort från trohetseden och sedlarna. Att ateister spyr skit varje gång de öppnar käften kan inte sägas tydligare.

Trey har bland annat sagt att ateism är idioti, och att förklaringen att vi är här bara för att vi är det är den dummaste av dem alla. Den här säsongen har med få undantag hållt mycket hög klass, och Go God Go var ett av de bästa avsnitten. Ska bli mycket roligt att se var nästa avsnitt tar vägen. En sak är klar - South Park har för länge sedan växt ifrån de fans av de första säsongerna som bara vill se prutthumor för sakens skull.

Ja just ja, en sak till. Det finns inget värdelösare än en smutsig ateist. Ni är i alla viktiga avseenden dödkött, en abnormalitet på samhällskroppen, tomt skräp som tar upp plats i onödan. Skit, helt enkelt.

Nåväl, inte tagit ställning. Men det finns en uppsjö av avsnitt där de driver med religion och inte minst kristna värderingar, många skulle tolka det som ett ställningstagande.
Citera
2006-11-04, 17:36
Medlem
kvittot87s avatar
Måste säga att det senaste avsnittet med Nintendo Wii var fan nästan lika bra som WOW avsnittet. Denna säsong är riktigt bra alltså, nästan lika bra som säsong 8!
Citera
2006-11-05, 14:31
Medlem
baseballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
Måste säga att det senaste avsnittet med Nintendo Wii var fan nästan lika bra som WOW avsnittet. Denna säsong är riktigt bra alltså, nästan lika bra som säsong 8!

jepp. men avsnittet med PSP:n sög. vad kan man dra för slutsats av det?
Citera
2006-11-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baseball

Vad heter det avsnittet?
Citera
2006-11-05, 16:19
Medlem
HungalaBungalas avatar
Jag tycker att s10 är ganska svag jämfört med s9, ibland känns det som att de är mer intresserade av att förmedla sensmoral och att ta upp aktuella händelser än att sprida smaklös svart humor.

Sen har de senaste avsnitten inte varit lika intressanta att relatera till då vi i Sverige inte har samma syn på ateism, vi har även undgått att vara med om en liknande pedofilskandal. I "Hell on earth 2006" kändes baktanken mycket ointressant då det är mycket svårare för svenskar att relatera till den typen av fenomen, därför får man mer se till de plumpa skämt som förekommer.

I och för sig så slår "Make love not Warcraft" mycket träffande mot den WoW hysteri som finns i Sverige, samt att "Cartoon Wars" var ganska träffande, men nog var bättre s9.
Citera
2006-11-05, 17:38
Medlem
baseballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Vad heter det avsnittet?

Best Friends Forever
Citera
2006-11-05, 18:44
Medlem
Citat:
Best Friends Forever

Thx.
Citera
2006-11-05, 21:05
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:

Va snackar du om? South Park är nu inne på säsong 10, och ja sa att det nästan slog säsong 8....

Avsnittet med psp var säsong 9. Förövrigt tycker jag säsong 9 inte var någon höjdare. Fast såklart fanns det bra avsnitt och tänker då på Ginger Kids, Mr. Garrison's Fancy New Vagina och The Death of Eric Cartman.
Citera
2006-11-05, 22:18
Medlem
Shitzors avatar
Säsong 1-3 är småtråkiga. 4 är ruskigt bra. 5-6 är sådär. 7 är det bästa dom har gjort och 8-9 är mellanår. 10 såg riktigt stark ut innan uppehållet men i mina svenska ögon har jag för lite på fötterna för att kunna uppskatta andra halvan fullt ut.
Citera
2006-11-05, 22:34
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzor
Säsong 1-3 är småtråkiga. 4 är ruskigt bra. 5-6 är sådär. 7 är det bästa dom har gjort och 8-9 är mellanår. 10 såg riktigt stark ut innan uppehållet men i mina svenska ögon har jag för lite på fötterna för att kunna uppskatta andra halvan fullt ut.

Du började bra men sedan hade du åsikter som var helt åt helvete. 1-3 håller med, 4 med...Men 5-6 är riktigt bra..Men säsong 7 är nog den svagaste säsongen efter säsong 9. Finns endast 3 bra avsnitt i säsongen 7 och det är Christian Rock Hard och Fat Butt and Pancake Head. Och andra halvan av säsong 10 är ju just det som är bra..Första delen innehåller en hel del skit avsnitt faktiskt.

Säsong 8..Herregud vilka kvalitets avsnitt. Klassiker som: Up the Down Steroid(cartman ställer upp i special olympics), The Passion of the Jew(cartman föröker utrota judarna), AWESOM-O(cartman klär ut sig till robot för att försöka få reda på hemligheter om butters), The Jeffersons(Gör narr av Michael Jackson), Goobacks(människor från framtiden kommer), Stupid Spoiled Whore Video Playset(gör narr av Paris Hilton).

Jag fattar verkligen inte vad du gillar med säsong 7. Du kanske inte har så sjuk humor och det förklarar isåfall varför du inte gillar säsong 8 och 10 eftersom de innehåller mycket utav just detta.
Citera
2006-11-05, 23:12
Medlem
Shitzors avatar
Säsong 5 och 6 lider alltjämt av sin ojämnhet. Det roligaste (Scott Tenorman) kryddas med de tråkigaste (Butters own, terrance and philip)

8 tycker jag saknar det lilla extra, men det är bara för att säsong sju är så förbannat rolig som drar ner betyget.
I säsong sju har du ju guldklimpar som Im a little bit country, Toilet paper, Cancelled, Christian Rock hard, Fatt butt and pancace head och inte minst min favorit Butt Out!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in