• 6
  • 7
2012-07-04, 19:54
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det påstod jag inte, nej.

Citat:
Så länge ditt rökande hemma bara förstör din inredning och förkortar ditt, och dina gästers, liv så kan du bolma loss efter behag.

Citera
2012-07-04, 20:00
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av From.Scratch
Jag tycker det är lika jobbigt med folk som inte sköter sin hygien, Svett eller rök spelar ingen roll, det är för mig äckligt! och jag önskar att slippa denna doft i mitt egna hem.

Då är du nog en av de luktöverkänsliga, en gnällig och snarstucken grupp vars mentala defekter är värre än rökarnas.

Citat:
Ursprungligen postat av From.Scratch
Den dagen du själv slutar att röka kommer du förstå hur vi andra känner över ert beteende, innan dess är det meningslöst att du ens försöker sätta dig in i hur vi andra som inte valt denna skitsyssla känner och upplever den

Började röka när jag var 18 och tyckte cigarettrök luktade trevligt innan dess.
Han slutat röka i årslånga perioder och hade inget emot lukten då, men var rädd att få i mig så mycket rök att jag blev beroende igen. Trots detta fick gäster röka i mitt hem.
Har svurit att aldrig bli en av de intoleranta gnällspikarna oavsett om jag röker eller inte.
Citera
2012-07-04, 22:57
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Om du tvivlar på farligheten kan du ju sitta och andas tobaksrök 40 timmar/vecka, alternativt läsa om.

Jag är inte bitter, jag låter gärna människor göra ungefär vad de vill hemma och jag bryr mig inte alls om hur din lägenhet luktar, men om jag blir inbjuden så kanske jag vänder om det luktar för illa, eller om en dammråtta biter mig.

SSSR heter det. Eller hette.
sssr-cccp-ussr

Jag tvivlar inte på farligheten i att röka ofta, det jag betvivlar är att potentiella gästers livslängd förkortas om de besöker en rökares lägenhet.
Citera
2012-07-05, 03:54
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Så det är alltså inte på något sätt skadligt att sitta i ett slutet rum där det röks mer eller mindre konstant?

Var och när sa jag att gästers liv förkortas av att man har tagit en cigg hemma?
Citera
2012-07-07, 11:30
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Rökallergi ligger väl nästan under samma kategori som elallergi - med andra ord bara ett jävla skitsnack.
Elallergi e inte 100% skitsnack, det e ju inte själva elen man e allergisk mot utan magnet och elektromagnetiska fälten som uppstår. Detta kan leda till huvudvärk hos vissa personer. Däremot så e andra "symptom" skitsnack. Huvudvärk e det enda "symptomet" som finns.

För att bidra till disskutionen så tycker jag att man inte ska röka inomhus för att det luktar så unket även om man har öppet fönster. Jag har inget problem med att folk röker hemma hos sig själva då jag e där eftersom jag e gäst och får acceptera det men vid tåg/busshållplatser tycker jag att rökare borde hålla avstånd till folk som inte röker av hänsyn till sina medmänniskor. Om man e rökare så borde man inse att långt ifrån alla gillar stanken av rök.
Citera
2012-07-07, 11:51
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
För att bidra till disskutionen så tycker jag att man inte ska röka inomhus för att det luktar så unket även om man har öppet fönster. Jag har inget problem med att folk röker hemma hos sig själva då jag e där eftersom jag e gäst och får acceptera det men vid tåg/busshållplatser tycker jag att rökare borde hålla avstånd till folk som inte röker av hänsyn till sina medmänniskor. Om man e rökare så borde man inse att långt ifrån alla gillar stanken av rök.

Är det bara jag som tycker tvärt om i detta? Om folk gör sig besväret att komma hem till mig är det klart att JAG gör eftergifter för DEM, inte tvärtom!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in