• 1
  • 2
2011-03-09, 13:58
Medlem
Jag har i och för sig inte varit på så speciellt många platser i världen, men jag besökte en bekant i danmark förra veckan, de rökte inomhus och såg inget konstigt i det alls. Och rätta mig gärna om jag har fel, men jag har fått en uppfattning om att det över huvud taget inte är en lika stor grej utomlands. I sverige blir man ju i princip sedd som om man skulle bajsa i handfatet och tända på djurporr om man skulle tända en cigg inomhus. Varför är det så? I sverige av alla ställen där det dessutom är snorkallt utomhus halva året.
Citera
2011-03-09, 14:01
Medlem
Pinkkings avatar
Röken förstör inredningen. Det är väll den anledning jag ser varför det är vidrigt att röka inomhus, samma med att röka i en bil, vem fan vill köpa en bil/hus där där röken verkligen satt sig fast i inredning och allt? Tycker man det är värt att röka så får de som röker fan ställe sig ute och frysa...
Citera
2011-03-09, 14:02
Medlem
SilentVictorys avatar
Därför att det blir inpyrt, luktar helvete och väggarna blir gula.
Blir en bättre standard på alla lägenheter om folk ger fan i att röka inomhus.

Där har du nog svaret.
Citera
2011-03-09, 14:03
Medlem
Sheiks avatar
För att det är respektlöst mot icke-rökare.
Citera
2011-03-09, 14:04
Medlem
För att det kommer lukta illa? Var inne i ett hus som två storrökare bodde i och det var ingen härlig lukt.
Citera
2011-03-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkking
Röken förstör inredningen. Det är väll den anledning jag ser varför det är vidrigt att röka inomhus, samma med att röka i en bil, vem fan vill köpa en bil/hus där där röken verkligen satt sig fast i inredning och allt? Tycker man det är värt att röka så får de som röker fan ställe sig ute och frysa...
Jag tänker inte argumentera mot dig på den punkten. Jag undrar mer, varför det verkar som att det mest är i sverige folk delar din uppfattning, eller varför man inte verkar göra det i lika stor utsträckning utomlands.
Citera
2011-03-09, 14:05
Medlem
MeshuggahXs avatar
Jag håller inte med om att det är tabubelagt. Däremot blir det väldigt äckligt i hus där man har rökt mycket. Lukten är väldigt svår att få bort och tapeter gulnar. Det är med andra ord inte lika lätt att sälja en sådan lägenhet/hus. Sen att folk utomlands verkar resonera annorlunda har du ju säkert rätt i.
Citera
2011-03-09, 14:06
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morotsjuicen
Jag har i och för sig inte varit på så speciellt många platser i världen, men jag besökte en bekant i danmark förra veckan, de rökte inomhus och såg inget konstigt i det alls. Och rätta mig gärna om jag har fel, men jag har fått en uppfattning om att det över huvud taget inte är en lika stor grej utomlands. I sverige blir man ju i princip sedd som om man skulle bajsa i handfatet och tända på djurporr om man skulle tända en cigg inomhus. Varför är det så? I sverige av alla ställen där det dessutom är snorkallt utomhus halva året.

Det blir ju apsunkigt inne om man röker. Fyfan när man av misstag får ett rökarrum på hotell.
Bara där har man ju förklaringen. Har du fläkt i köket förresten?
Citera
2011-03-09, 14:13
Medlem
Förlåt om jag var otydlig i min trådstart, jag håller helt med er om att det är äckligt att röka inomhus och det är inte det jag vill diskutera. Det jag undrade var mer, varför det ändå inte verkar vara lika tabubelagt och man inte verkar bry sig lika mycket om det utomlands
Citera
2011-03-09, 14:16
Medlem
Stabyrinths avatar
Här i Sverige har de kränkta alltid rätt och det är lite fint att ha allergi.
Citera
2011-03-09, 14:17
Bannlyst
jävlig dum tråd, för det första att dom som inte röker blir passiv rökare och kan dö av lugncancer , det luktar och det sabbar inrednigen,
Citera
2011-03-09, 14:26
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
jävlig dum tråd, för det första att dom som inte röker blir passiv rökare och kan dö av lugncancer , det luktar och det sabbar inrednigen,

Om du mot alla odds har en källa till lungcancer-risken så skulle jag gärna se den, för jag har hört att detta var ett panikartikel-larm som var starkt överdrivet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in