2011-03-09, 12:27
Medlem
Ugglaans avatar
Hej alla FB:are! I helgen ramlade jag och slog knäet (knäskålen) i ett vinkeljärn. Jag har nu haft ont i 3dagar, jag har varit och röntgat det men doktorinnan hittade iallafall ingen fraktur. Så nu undrar jag om det är någon nerv eller någonting som kommit i kläm? Läker det då av sig själv?

Kan tilläggas att det gör inte så ont att gå längre, det är mest när man sträcker ut och drar in knät som det gör ont. känns även som att man ryser till lite i knäet när man smeker där jag slog i.

Tack i förhand. // Ugglan.
Citera
2011-03-09, 12:29
Medlem
Draedons avatar
Tre dagar är inte mycket. Jag slog i armbågen och hade ont i 2 veckor innan det gick över, doktorn konstaterade efter röntgen att det inte var en fraktur utan bara en rejäl blödning. Så vänta några dagar till så ska du se att det ger med sig.
Citera
2011-03-09, 12:53
Medlem
gr8mans avatar
Jag tror absolut inte du behöver oroa dig, och jag har viss erfarenhet av detta. Rtg utesluter fraktur, och att du redan kan gå på knät är ett gott tecken.
Att det gör känns när du böjer och sträcker beror på svullnad i knät, rysningarna samma sak. Inga nerver värda namnet går över knäskålen.
Med andra ord: du har slagit dig rejält, troligen helt syptomfri om ca en vecka.
Citera
2011-03-09, 13:22
Medlem
xkangs avatar
Du ska inte lita på att alla läkare kan allt bara för att dom är läkare. Jag har ont i mitt knä efter jag spelat lite korpfotboll. Gick till läkare som röntgade och klämde, sa att det inte var ngt och att det skulle gå över efter lite rehabträning. Lite drygt ett år senare har jag fortfarande ont i knäet, gjorde en magnetkameraröntgen, och då visade det sig att knäskålen hade varit av på mitten. Buhu för mig.

Men du kanske kan vänta lite mer än tre dagar innan du går tillbaka.
Citera
2011-03-09, 15:59
Medlem
Ugglaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkang
Du ska inte lita på att alla läkare kan allt bara för att dom är läkare. Jag har ont i mitt knä efter jag spelat lite korpfotboll. Gick till läkare som röntgade och klämde, sa att det inte var ngt och att det skulle gå över efter lite rehabträning. Lite drygt ett år senare har jag fortfarande ont i knäet, gjorde en magnetkameraröntgen, och då visade det sig att knäskålen hade varit av på mitten. Buhu för mig.

Men du kanske kan vänta lite mer än tre dagar innan du går tillbaka.

Okej! Hur är ditt knä nu då? Helt återställt eller kommer du alltid ha ont? Hur kännde du i knäet? Kunde du gå osv? Mvh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in