ok räntan är hög nu mot vad den har varit och den kommer att stiga, men det kommer en tid med lågkonjunktur framöver, stora som den som vara för 2 år sedan och den på 90-talet kommer inte att inträffa på länge, men marknaden kommer att kylas av inom några år och då ska man bilnda räntan.
jag trodde att avtalad ränta mellan dig och kreditgivare var reglerad som fast ränta i låneavtalet under hela löptiden, men så kanske det inte var. Det har det varit i mina krediter.
Vi snackar då 3674 kr i månaden rakt ner i fickan på banken mot 5081 kr där banken får 2984 och du behåller 2097 till sämre tider.
Men räkna inte rakt av att du tjänar 690 kr / mån på det här viset. För det gör du ju inte. Räntan kommer stiga och du kommer eventuellt inte tjäna något alls utan få punga ut lite extra emellanåt. Men tanken är ju att du åtminstone skall tjäna på det över tiden.
kan man inte amortera mer om man binder räntan?
helgalet!
välj inte det.
billånet låg på 24 månader, jag betalade av det på 6. förbannade bankskojare...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!