• 7
  • 8
2011-03-10, 11:14
Medlem
Jag tror inte att "slänga ut hans dator genom fönstret" är den bästa lösningen på problemet. Det är helt ok att spela lite. Jag skulle kunna föreslå att ni åker till dreamhack/metaltown, det borde han uppskatta. Du kanske kan hjälpa honom att komma i kontakt med lite folk när ni är där?
Citera
2011-03-10, 21:50
Bannlyst
Tack för alla svar, och idioterna kan dra jag fortsätter att maila med folk känns lättare spyr på alla idioter här ,vill ni veta hur det går eller fråga saker gör det på min mail.

Och jag ska göra det klart för er, jag gör ingenting mot min bror, det brukar låta så det vet jag men förfan varför skulle jag sitta o ljuga.

Tack för mig.
Citera
2011-03-11, 00:12
Medlem
Thundermans avatar
Kan jag bara fråga, varför är det ett sånt problem för dig att din bror inte vill vara social och vill leva i en värld för sig själv? Om det är det han vill, så varför klaga? Han kanske inte vill leva den västerländska livstilen, att knulla runt med ett 20 tal kvinnor varje månad.

Sen det med självmord, om han känner för att inte leva är det väl bara att snacka med honom, sen om han själv väljer att ta sitt beslut är det inte mycket man kan göra åt.
Citera
2011-03-11, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Kan jag bara fråga, varför är det ett sånt problem för dig att din bror inte vill vara social och vill leva i en värld för sig själv? Om det är det han vill, så varför klaga? Han kanske inte vill leva den västerländska livstilen, att knulla runt med ett 20 tal kvinnor varje månad.

Sen det med självmord, om han känner för att inte leva är det väl bara att snacka med honom, sen om han själv väljer att ta sitt beslut är det inte mycket man kan göra åt.

För att han sa att han var deprimerad pga det, han vill inte spela varje dag,natt,morgon,kväll han vill kunna göra andra saker och det vet jag. Han sa det.

Det lät ju roligt att höra.
Citera
2011-03-11, 01:25
Medlem
Aop1s avatar
Hur gick det bellis? . har du gjort något med honom än?
Citera
2011-03-11, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aop1
Hur gick det bellis? . har du gjort något med honom än?

Nej inte ännu, har inte haft ork han kallade mig hora två ggr idag för jag råkade ta en sak som visst var hans i köket så kände inte för att vara snäll. men jag ska fixa det somehow..
Citera
2011-03-11, 03:59
Medlem
Maryluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Det suger hårt att behöva hantera någon som är psykiskt sjuk och hög på stilnoct, tro mig, jag vet.
Från det att jag var 10 till 17 var min mamma tablettnarkoman, framförallt stilnoct.

Farsan orkade inte mer så han köpte en ny lägenhet som han flyttade in i.
Oftast när jag kom hem var mamma skitpackad på sina stilnoct och hade konstiga saker för sig, samtidigt som hon var deprimerad och psykiskt sjuk.

Jag kunde hitta henne liggandes på vardagsrumsgolvet med hallucinationer och hon snackade massa skit och ja, det finns jävla massa historier. Inget överasskade mig iallafall.

Du ska inte ta det här ansvaret, det kommer bryta ner dig. Jag förstår att det är jobbigt.

Jag och mamma pratade faktist om det här idag och jag kan säga att hennes OCH min "Facit i hand" önskan var att jag kontaktade polis eller dylikt som körde henne till Psykakuten och tog tag i det en gång för alla.

Jag tror det blir bäst, tyvärr. Du ska inte tro att dem kommer sätta handklovar på honom och att han får spö inne i en "Psyksjuk cell". Tvärtom, dem kommer ta hand om honom. Dem kör honom direkt till eran närmsta psykakut där han blir placerad på ett boende ungefär 2 veckor där det görs en grundlig utvärdering av hans hälsa, och det suger inte så hårt faktist, har själv suttit inlåst på både psykakut och suttit placerad i 2 veckor. Det var precis vad jag ville. Jag kände mig säker.

Sjukt vad jag känner igen mig. Byt ut stilnoct mot imovane så har du min uppväxt framför dig istället. Håller med om att man borde ha berättat för andra hur det egentligen låg till direkt, så hade jag och morsan kanske sluppit lida så länge i onödan.

TS var snäll och uppmuntrade mot honom. Framförallt lyssna på vad han har att säga. Är inte lätt men ifall han har dig att luta sig tillbaka på tror jag att det i alla fall kan bli lite lättare för honom. Hur du sen mår av det är en annan sak, som vissa kanske ignorerar. Det tär enormt att ständigt behöva agera klippa för folk som mår dåligt, då kan man inte själv berätta om sina problem i lika hög grad, etc. Vet inte vad den bästa lösningen är men lycka till och hoppas det går bra!
Citera
2011-03-11, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BellaSWE
Jag mår piss just nu,
För två timmar sedan gick min bror ner till badrummet helt naken , jag blir chockad och tänker det där skulle han aldrig göra om han var nykter. Jag är i rummet brevid o undrar vafan han håller å med då han står och pratar med sig själv. Hans ögon är helt döda typ och han verkar hallicunera (eller fan det stavas) får reda på att han tagit 1-2 eller 8 st Stilnoct och "skojat" på internet om att han ska ta livet av sig för en kompis. Sedan börjar han gråta o säga att han inte har något att leva för då jag börjar gråta för att jag har nog med skit i mitt jävla liv ändå, jag sitter där med honom tills han somnar, varav han skriker att han vill dö. Jag har själv försökt ta livet av mig.

Min bror går aldrig ut, träffar aldrig kompisar utan sitter bara vid datorn och spelar, han har aldrig haft flickvän vad jag vet men går dock i skolan och psykolog.

Hur fan ska jag göra? jag vill aldrig mera vara med om detta räcker med att han går på antidepp.

Jag orkar seriöst inte själv leva om alla jävla människor jag känner ska fucka upp det såhär för mig.

Snälla bara seriösa svar då jag sitter o storbölar och inte vet vafan jag ska göra.

Har viktiga saker i skolan men min bror går före allt.

Jag älskar honom, men han älskar inte mig det har jag hört ett antal gånger men den skiten jag ta, vill bara att han kommer ut och fattar hur det är att va ute, osv.

Men. Han verkar må riktigt dåligt. Och du med! Inte bra det där. Ring akutpsyk eller någonting, eller någon stödlinje. Sådär kan det ju inte vara!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in