Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Det suger hårt att behöva hantera någon som är psykiskt sjuk och hög på stilnoct, tro mig, jag vet.
Från det att jag var 10 till 17 var min mamma tablettnarkoman, framförallt stilnoct.
Farsan orkade inte mer så han köpte en ny lägenhet som han flyttade in i.
Oftast när jag kom hem var mamma skitpackad på sina stilnoct och hade konstiga saker för sig, samtidigt som hon var deprimerad och psykiskt sjuk.
Jag kunde hitta henne liggandes på vardagsrumsgolvet med hallucinationer och hon snackade massa skit och ja, det finns jävla massa historier. Inget överasskade mig iallafall.
Du ska inte ta det här ansvaret, det kommer bryta ner dig. Jag förstår att det är jobbigt.
Jag och mamma pratade faktist om det här idag och jag kan säga att hennes OCH min "Facit i hand" önskan var att jag kontaktade polis eller dylikt som körde henne till Psykakuten och tog tag i det en gång för alla.
Jag tror det blir bäst, tyvärr. Du ska inte tro att dem kommer sätta handklovar på honom och att han får spö inne i en "Psyksjuk cell". Tvärtom, dem kommer ta hand om honom. Dem kör honom direkt till eran närmsta psykakut där han blir placerad på ett boende ungefär 2 veckor där det görs en grundlig utvärdering av hans hälsa, och det suger inte så hårt faktist, har själv suttit inlåst på både psykakut och suttit placerad i 2 veckor. Det var precis vad jag ville. Jag kände mig säker.
Sjukt vad jag känner igen mig. Byt ut stilnoct mot imovane så har du min uppväxt framför dig istället. Håller med om att man borde ha berättat för andra hur det egentligen låg till direkt, så hade jag och morsan kanske sluppit lida så länge i onödan.
TS var snäll och uppmuntrade mot honom. Framförallt lyssna på vad han har att säga. Är inte lätt men ifall han har dig att luta sig tillbaka på tror jag att det i alla fall kan bli lite lättare för honom. Hur du sen mår av det är en annan sak, som vissa kanske ignorerar. Det tär enormt att ständigt behöva agera klippa för folk som mår dåligt, då kan man inte själv berätta om sina problem i lika hög grad, etc. Vet inte vad den bästa lösningen är men lycka till och hoppas det går bra!