2004-09-09, 19:29
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
En parentes i sammanhanget: Värsta sortens OT är när användare börjar leka mods och skriver 'Sök för helvete' eller liknande. Tillåt mig att exemplifiera med http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=148126 där 'crippa' vid två tillfällen i en sju inlägg lång tråd agerar självutnämnd forumpolis.

Om någon i samma anda agerar på ett förekommande och konstruktivt sätt och själv söker samt länkar till andra trådar som behandlar samma ämne är det gott och väl. Folk som både leker viktigpetter och producerar OT-inlägg samtidigt har undertecknad noll respekt för. Ni bidrar inte till att tråden blir bättre!

Jag håller med fullständigt.
Citera
2004-09-09, 20:27
Medlem
kaleids avatar
Jag har inte blandat mig i forumdebatten särskilt mycket fram tills nu, men jag har en liten fundering: är det verkligen ett så stort problem med trådar som hamnar lite OT? För mig känns det ganska naturligt - ungefär som ett samtal mellan vänner, som börjar i en ände och ofta slutar i en annan.

Jag läser mycket mer än jag skriver på Flashback, och jag kan inte någonsin erinra mig att jag skulle ha blivit irriterad för att en tråd drivit iväg från ämnet.

Kanske är det bara jag som har för lite behov av struktur och disciplin? Jag upplever att stämningen på forumet blir allt mer SS-officer, vilket känns lite synd med tanke på att FBs främsta funktion - såvitt jag ser det - är av social natur. Jag loggar in för att utbyta tankar och åsikter med bekantingar och nya förmågor, och i det sammanhanget är själva formen underordnad.

Moderatorerna och admin gör i regel ett bra jobb såvitt jag ser det. Men frågan är om de jobbar i rätt riktning?
Citera
2004-09-09, 22:01
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Jag har inte blandat mig i forumdebatten särskilt mycket fram tills nu, men jag har en liten fundering: är det verkligen ett så stort problem med trådar som hamnar lite OT? För mig känns det ganska naturligt - ungefär som ett samtal mellan vänner, som börjar i en ände och ofta slutar i en annan.

Jag läser mycket mer än jag skriver på Flashback, och jag kan inte någonsin erinra mig att jag skulle ha blivit irriterad för att en tråd drivit iväg från ämnet.

Kanske är det bara jag som har för lite behov av struktur och disciplin? Jag upplever att stämningen på forumet blir allt mer SS-officer, vilket känns lite synd med tanke på att FBs främsta funktion - såvitt jag ser det - är av social natur. Jag loggar in för att utbyta tankar och åsikter med bekantingar och nya förmågor, och i det sammanhanget är själva formen underordnad.

Moderatorerna och admin gör i regel ett bra jobb såvitt jag ser det. Men frågan är om de jobbar i rätt riktning?

Det kan vara jäkligt irriterande om man startat en tråd och den helt plötsligt inte handlar om det man ville diskutera.
Citera
2004-09-09, 22:07
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Det kan vara jäkligt irriterande om man startat en tråd och den helt plötsligt inte handlar om det man ville diskutera.

Jo, det kan jag ju förstå. Men urspårningen kan ju leda till att andra intressanta saker avhandlas istället. De som vill diskutera det ursprungliga ämnet brukar väl dessutom göra det i tråden, även om de inläggen blandas upp med inlägg kring annat?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in