2004-09-08, 16:47
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Så du anser att bara de som har negativkritik att komma med skall komma till tals? Man skall bara skriva här om man har negativa åsikter om administrationen?

Intressant fråga, jag har faktiskt funderat lite på det. Man får ju bara komma med kritik om den är konstruktiv, och det borde väl även gälla positiv kritik?

Och det är ju lite svårt att påpeka vad man vill förbättra, och samtidigt tala om hur bra det är...
Citera
2004-09-08, 17:34
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Balonka
Ska man få folk till att lära sig att hålla sig till ämnet, verkar det som man måste ta till hårdhandskarna. Då kanske man lär sig att inte posta skitinlägg som inte har med ämnet att göra.

Men herremingudihimmelen. Det låter på dig som om du vill förvandla FB till en liten fascist-utopi. Ett litet OT-inlägg här och var lättar upp tonen i trådarna och gör dessa mer läsvärda.
Huvudsaken är att inte hela tråden flyger i väg till OT-skogen. Då är det modsens ansvar att styra upp det hela. Men med hårdhandskar? Nej. Raderade inlägg och en tydlig harkling. Funkar inte det så är det väl bara att låsa tråden. Det är min vision om ett gott modskap. Inte svart skjorta och banning.
Citera
2004-09-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLove
Det existerar inte, men jag tror att det finns fler än jag som skulle kunna tänka sig att skriva moduler anpassade efter forumets behov om det krävdes.

/DrLove
Bra! Tack!
Som skribenterna redan sagt så är det lite daltvarning på förslaget om tråd-bann... men ett aktivt och vänligt moderatorskap i trådar som riskerar bli trams skadar ju aldrig.

T.ex.
Citat:
Nu jävlar .LA. håller du dej till ämnet annars åker du ut härifrån
Å vips har vi en "manuell" trådbann.
Citera
2004-09-08, 18:46
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Så du anser att bara de som har negativkritik att komma med skall komma till tals? Man skall bara skriva här om man har negativa åsikter om administrationen?

Ni säger ju själva att man ska skicka pm om man har nåt att säga till nån mod som låst nån tråd och så vidare. då kan han gott göra samma sak.
Citera
2004-09-08, 20:00
Medlem
miklons avatar
Eftersom jag föreslog individuell banning i individuella trådar redan innan KB tog upp det i den här tråden så fortsätter jag att pusha för det förslaget. Förutsatt att någon orkar/kan skapa den funktionaliteten givetvis.

Vidare håller jag med TopDawg om att trådar med felaktig rubrik bör låsas, OM tråden inte redan har gett upphov till en givande diskussion (som kan antas fortsätta), då ser jag hellre att moderatorerna gör sig omaket att ändra trådens rubrik, gärna med en markering (t.ex. "[FELAKTIG RUBRIK] Nya rubriken"). Är man rädd att det ska leda till att användarna blir bekväma får man väl börja varna för såna förseelser, åtminstone upprepade. Liknande problematik borde ju finnas kring inlägg postade i fel forum, men där väljer ju de flesta moddar (väl?) att flytta istället för att låsa.

Slutligen så tycker jag att det är förjävla trist om det inte går att lösa problemet med att trådar som kunde vara seriösa låses därför att några inte kan sköta sig, oavsett hur det löses. Jag tycker helt enkelt inte att det är acceptabelt att strypa en diskussion för kollektivet pga vad några individer gör, det rimmar illa med tanken om den enskildes frihet under ansvar.
Citera
2004-09-08, 20:03
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
Ni säger ju själva att man ska skicka pm om man har nåt att säga till nån mod som låst nån tråd och så vidare. då kan han gott göra samma sak.

så vi skall bara ta skit på forumet men om någon faktiskt håller med så skall vi ta det privat?
Citera
2004-09-08, 20:14
Medlem
miklons avatar
Citat:
så vi skall bara ta skit på forumet men om någon faktiskt håller med så skall vi ta det privat?

Nu kan ju inte jag svara för RoppTorskMM, men jag fick intrycket att denne tyckte att i princip hela tråden var jidder, alltså både den negativa och positiva kritiken.

Hursomhelst förstår jag inte helt varför du väljer att haka upp dig på det, när det uppenbart var ett rätt ogenomtänkt inlägg, istället för att kommentera de diskussioner som är mer genomtänkta.
Citera
2004-09-08, 20:30
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:

Det var ett bra förslag, det kan jag gå med på.

Iaf, det va ett jävla bråk om allt detta med trådlåsningar och OT människor. Varför inte bara varna folk som är OT för mycket för att i slutändan banna dom om dom inte skärper sig? Att låsa en tråd för att nån råkat sätta fel rubrik är ju helt skevt, som nåt jävla skolgrej. Ändra istället rubriken. Att människor går OT är i min mening lite charmigt här och där, men är det några som går för mycke OT är det ju bara att varna dom och plocka bort deras inlägg...låsa intressanta trådar är bara fel...

Och allvarligt, jag tycker att ifall nån kommer med kritik som är bra, vare sig positiv lr inte, så kan den göra nån tråd om det. men detta var ju bara larvigt, han sa fan inte nåt som inte redan sagts förut av er. och ifall du känner att du inte får tillräcklig uppskattning här på forumet LT kan du ju säkert gå till din pojkvän och få lite uppskattning därifrån. Har du något behov av att få höra hur bra du är som moderator och hur bra det är att ha klara snäva regler och att minsta regelövertramp bör resultera i värre tortyr än jesus själv?

Klart som fan att det ska få gå lite OT ibland och klart som fan att man inte alltid kanske sätter en bra rubrik. Nå, ändra och säg till användaren att försöka göra bättre ifrån sig nästa gång, svårare än så är det inte...
Citera
2004-09-09, 02:19
Medlem
Unbalanceds avatar
Det roliga är ändå att Kalle knappt svarar på mina frågor, där jag frågar farför han gått offtopic ....
Citera
2004-09-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Det roliga är ändå att Kalle knappt svarar på mina frågor, där jag frågar farför han gått offtopic ....

Det roliga är att jag har redan svarat på din fråga! Läs historiken innan du skriver inlägg! Vad vill du mer att jag ska svara???
Citera
2004-09-09, 18:09
Medlem
Bleeps avatar
En parentes i sammanhanget: Värsta sortens OT är när användare börjar leka mods och skriver 'Sök för helvete' eller liknande. Tillåt mig att exemplifiera med http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=148126 där 'crippa' vid två tillfällen i en sju inlägg lång tråd agerar självutnämnd forumpolis.

Om någon i samma anda agerar på ett förekommande och konstruktivt sätt och själv söker samt länkar till andra trådar som behandlar samma ämne är det gott och väl. Folk som både leker viktigpetter och producerar OT-inlägg samtidigt har undertecknad noll respekt för. Ni bidrar inte till att tråden blir bättre!
Citera
2004-09-09, 18:17
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Kan man få ett svar från admin(2) eller någon annan som vet!

Är det tekniskt möjligt i vBulletin att banna en enskild användare från en enstaka tråd?
http://www.vbulletin.com/docs/html/

Mycke' läsning blir det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in