Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-08, 22:26
Bannlyst
Hejsan!

Vi har just nu en skoluppgift där vi ska designa ett flygblad för ett valfritt redan existerande tuggummi. Mitt problem med hela den här grejen är att jag har ingen som helst aning vad man kan skriva om ett tuggummi på ett flygblad. Jag har frågat lärarna men utan att ha fått några som helst vettiga svar. Ett flygblad brukar ju oftast göra reklam för ett specifikt flygbolag, en specifik restaurang eller liknande. Att däremot skapa ett flygblad för en specifik produkt känns betydligt mycket svårare tycker jag.

Så, några tips på hur kortfattad jag bör hålla mig på själva flygbladet och vad för någonting litet som jag ändå ska skriva om? Tips på snyggt designade flygblad är även de välkomna.
Senast redigerad av ROUGHTOR 2011-03-08 kl. 22:28.
Citera
2011-03-08, 22:29
Medlem
Dålig andedräkt på krogen efter 2-3 bärtz? - Ta ett stycke Gumballs!
Citera
2011-03-10, 23:24
Medlem
nilfirres avatar
stressig vardag? inte tid med middag? ta ett gumtuggi
Citera
2011-03-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ROUGHTOR
Hejsan!

Ett flygblad brukar ju oftast göra reklam för ett specifikt flygbolag, en specifik restaurang eller liknande.

Hitta på en ny produkt, ny form på tuggummit eller ny smak? Och hitta på något catchy för just den produkten
Citera
2011-03-12, 18:32
Medlem
VenomXs avatar
Kör lite viral marknadsföring.

1. Skapa en flyer i en anonym färg och gå sen runt och lägg den på diverse stolar där den smälter in bra, med texten nedåt och ett riktigt klistrigt kladdigt tuggummi insmetat på baksidan (uppåt).
2. Invänta den automatiska marknadsföringseffekten.
3. ...
4. Profit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in